Opelul de 1.6 e sprinten.Consuma undeva pe la 7, 5% media. Tabla e mai bine tratata decat la Ford.La Focus te scoti cu consumul.Media este undeva pe la 6%.Eu as alege Astra H 1.6.E mai fiabil.Paradoxul este ca eu sunt posesor de Ford.
Eu as alege Opel Astra. Acuma depinde. Daca e pe benzina, masina e mai rezistenta. Ma refer la faptul ca iarna porneste mai usor, nu trebuie sa duci acumulatorul inauntru, insa benzina e mai scumpa decat dieselul. Cu o masina pe diesel sunt mai multe probleme, se strica mai usor, iarna iti da batai de cap, si moare mai greu motorul E mai usor sa conduci o masina pe diesel decat una pe benzina. O masina pe benzina, insa, e mai puternica. Eu as alege pe benzina, dar e alegerea ta. Si cat priveste Fordul, lasa. Sunt multe probleme cu aceasta marca.
Fiind vorba de o generatie foarte reusita de Opel (astia elimina incet-incet pana si cele mai mici defecte), ia-ti de care prinzi, in functie de starea lor.
Eu recomand orice motorizare, cele mai reusite fiind (dupa parerea mea) 1.3 CDTI (puturos dar economic) si 1.9 CDTI (ala de 150CP iti taie rasuflarea pana te obisnuiesti cu el).
La 1.7 CDTI am vazut probleme cu injectoarele (si normal, daca alimentau cu ce apucau), si la cateva cu turbina, dar nu defecte majore, ci pur si simplu se 'infundasera', de la condus aiurea si motorina proasta. Turbina e destul de scump de reconditionat, dar se poate evita asta prin condus corect, iar injectoarele, daca totusi se infunda cu motorina de la pompa (atentie si la sezon, sa nu te prinda inghetul cu motorina din iulie in rezervor), la atelierul de reconditionari injectoare cu care lucrez eu, reconditionarea unui injector de 1.9 CDTI costa 250 de lei. Masina unui vecin are injectoarele reconditionate acolo, si a parcurs 50. 000km de atunci, iar proprietarul spune ca merge mai bine decat atunci cand si-a adus-o din Germania. In reprezentante au dat doar de incurca-scule, au desfacut toata injectia si i-au facut o lista de piese de mii de lei, printre care si pompa de inalta presiune (care e si acum originala a masinii, n-avea nimic).