Am Peugeot in 2 timpi de 49.5 si acum am samada pole 50 in 4 timpi tot de 49.5CC si tin sa mentionez ca amandoua noi! asa ala in 2 timpi se misca mai repede ca ala in 2 timpi.ala in 4 abia se misca trage mai greu dar pe drum intins merge fara probleme!
Motoarele in 4 timpi se tin mai bine la drum lung fata de cele in 2 timpi care sunt mai agresive au pornirea mai puternica dar la drum lung trebuie sa te opresti de multe ori.
Motorul in 4 timpi este Motorul Otto standard in care pistonul face 4 curse care sunt:
Timpul 1:Admisie pistonul porneste de la capatul superior al cilindrului si in cilindru este aspirat amestecul de aer si benzina deoarece supapa de admisie este deschisa la sfarsitul acestui timp pistonul ajunge la capatul inferior si supapa de admisie este inchisa.
Timpul 2:Compresie adiabatica, amestecul se incalzeste pana cind pistonul ajunge la capatul superior.
Timpul 3:Ardere si destindere adiabatica; o descarcare electrica a bujiei aprinde amestecul carburant a carui ardere are loc rapid, ca o explozie. De aici provine si denumirea alternativa de motor cu explozie. Presiunea si temperatura in cilindru cresc brusc si pistonul este impins. Timpul 3 este timpul motor, in care se efectueaza lucru mecanic asupra pistonului. La sfarsitul acestui timp se deschide supapa de evacuare
Timpul 4: Evacuarea gazelor arse in atmosfera in atmosfera incepe printr-un proces de racire izocora, pana cand gazele ajung la presiunea atmosferica. Pistonul se ridica si gazele sunt evacuate supapa de evacuare fiind deschisa. La capatul ciclului supapa de evacuare se inchide supapa de admisie se deschide si incepe un nou ciclu.
Despre motorul in 2 timpi daca esti interesat si de acele ai detalii foarte bine explicate aici http://intretinere.motorclub.ro/1_600_Motorul_in_2_timpi_4288.html
David24876 întreabă:
led889 întreabă: