| StefanMadalin02 a întrebat:

Salut, vreau sa pun 2 turbo suflante pe un E36 cu 2.5 n-v facuta cu o evacuare seciala astfel evacuare de la 3 pistoane sa intre in turbina 1 si evacuare de la celelalte 3 pistoane in turbina 2, ambele turbine conectate la un intercoler mare, ma intereseaza daca va da un randament mai bun decat cu o turbina is cum sa le reglez presiunea metoda 1 sa le conectez pe ambele la un reglator de presiune sau fiecare cu regulatorul iei. si conteaza daca sunt de puteri diferite? Multumesc!

Răspuns Câştigător
| relian a răspuns:

Normal trebuie sa fie de aceiasi marime, altfel nu vad cum ar functiona bine daca is puse pe acelasi motor.Sunt asa destuloe masini de ex la audi le zic Biturbo, deci au dua turbine, 2 intercoolere, totu e separat si evacuarea si tot, cu 2 catalizatoare bla bla.Si normal ca si puterea creste.Acum ca le pui tu nu stiu daca va iesi asa cum le iese alora din fabrica, aia is ingineri frate stiu ce fac.Dar pe raia asta ce o ai stiu si eu daca merita, are deja o caruta de ani cred.Si sa reglezi tu naspa, daca vii pe aici sa intrebi eu zic sa mergi la unia care au mai facut si se ocupa cu asa ceva, daca sunt asa oameni, altfel arunci cu banii aiurea, parerea mea ca pe aici nu stau din astia care surubaresc toata ziua masinile, nu ar avea timp.

5 răspunsuri:
| DarkCrucifix a răspuns:

Eu ma ocup cu modificarile si sunt pilot de curse, mai pe scurt in plac masinile. Ce vrei sa faci tu acolo e putin complicat, la biturbo nu ai nevoie de 2 intercooler'e, poti face treaba si cu unul, doar ca ai nevoie de 2 intrari si iesiri. Lucrurile stau asa, pui biturbo atunci cand vrei putere instanta, adica fara sa ai mult turbo lag, dar 2 turbine nu inseamna neaparat mai multa putere, alea 2 turbine trebuie sa fie mai mici decat daca ai pune 1 turbo mare pentru toti cei 6 cilindrii daca nu o sa ai un lag enorm si nu ai facut nimic. Recomand sa pui o turbina, e mai usor, e mai ieftin, nu te intrece cu marimea turbinei, tine minte nu vrei lag, si presupun ca undeva la 250 300cp iti sunt de ajuns. Cat despre presiune, un wastegate simplu si dai bice, wastegate'ul se seteaza la ce presiune vrei tu in functie de cat de tare este arcul din wastegate(6psi, 10, 15psi) Bineinteles ca ai nevoie de niste injectoare o pompa de benzina mai calumea si un tuner smecher daca vrei sa faci treaba buna. Un AFR niste ceasuri ca sa monitorizezi totul si motorul e bun, bineinteles ca nu o sa-ti dau chiar toate detaliile despre ce trebuie schimbat daca ar fi dupa mine as schimba tot si as face lucru de 4 500cp. Dupa ce ai motorul poti sa treci la urmatoarea problema, cum pui tu puterea la sol? Ambreiaj, cauciucuri, diferential, am vazut cateva cardane indoite la viata mea. Apropo, daca chiar vrei biturbo, fiecare turbo trebuie sa aiba wastegate'ul lui, dar stai linistit ca unele vin cu wastegate incorporat.

| StefanMadalin02 explică (pentru DarkCrucifix):

Multumesc de ajutor, Mai lamureste-ma cu un lucru vibrochen-ul de la un motor are o limita la care poti duce motorul? Si daca imi poti oferi Site-urile de unde cumperi piese. Mulumesc!

| DarkCrucifix a răspuns (pentru StefanMadalin02):

Eu personal nu am avut probleme cu vibrochen'ul nici la masina mea nici la altele. Prin zona mea este un e36 turbo undeva la 700cp si are acelasi vibrochen original doar ca a mai luat din material ca sa'l faca mai usor. Cand pui turbo la un motor atmosferic ar trebui schimbate pistoanele si bielele, astea da intr-adevar te limiteaza si da poti sparge motorul foarte usor daca nu schimbi lucrurile astea. Trebuie sa scazi compresia la motor, cand fortezi mai mult aer in motor compresia creste si iti face detonatie. Chiulasa trebuie sa o prinzi in prezoane nu mai merge cu suruburile din fabrica, daca nu pui prezoane se ridica chiulasa, mi s-a intamplat. Majoritatea pieselor mi le fac singur, cum ar fi galerii, esapamente, suporti, catch can'uri. Is cateva ateliere de competitie prin zona unde stau eu si pot face biele si pistoane la comanda, dar pretul e foarte mare. Daca mi se pare scump sau nu gasesc ceva caut prin State, ei au de toate laughing Am si cativa prieteni care ma pot ajuta cu piese de acolo. Kit'uri de turbo poti sa-ti faci singur, un turbo de saab, galerii cumperi de pe internet, intercooler mai mic de la vreun nissan, cumperi 3 metrii de teava de inox si o tai dupa dimensiuni ca sa iti faci tuburile de aer din intercooler in admisie intelegi tu, dupa care poti sa'i rupi cardanu, cu timpul o sa inveti sa reprogramezi si sa faci multe lucruri tu singur, cum ar fi sa sudezi. La urma o sa-ti dai seama ca ai nevoie de pompa si injectoare dupa ce iti bati capul cateva zile ca de ce nu merge bine, asta daca nu il spargi pentru ca ai ameste sarac laughing E amuzant, eu asa am invatat. Oricum, video'uri pe internet sunt o gramada cu bmw'uri turbo, daca ai un motor vai de mama lui acasa pune'l pe masina pune turbo si experimenteaza, am spart multe motoare pana sa invat cat de cat. Nu'ti fie frica, pana la urma e un fier. Numa bine, salutari

| StefanMadalin02 explică (pentru DarkCrucifix):

Multumesc Frumos! Apreciez fapt-ul ca ati facut un efort sa imi explicati, Acum am reusit sa aflu raspunsuri la mai multe intrebari. Eu va lasa adresa profilului meu de Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100006862486511 daca doriti sa imi da-ti Add si sa ma ajuta-ti pe viitor cu mai multe raspunsuri, va sunt RECUNOSCĂTÓR! :)