Clateste jantele pentru a da jos mizeria si praful care rezulta din frecare placutelor de frana pe discurile de frana. Pentru un jet cu presiune puteti folosi atasamente la furtun, care se gasesc in supermarketuri.
2
Freaca jantele cu un burete ud, care va elimina ce nu a putut fi indepartata cu jetul de apa, fara a zgaria materialul.
3
Pentru a indeparta eficient murdaria, folositi un lichid pentru jante din aliaj – acestea se gasesc la dealershipuri auto sau la magazinele de piese auto. Evitati agentii de curatare acizi deoarece pot distruge luciul jantelor. Pentru rezultate optime folositi o galeata cu apa in care amestecati detergentul special. In locurile greu accesibile sau foarte murdare puteti folosi o periuta de dinti veche.
4
Clatiti janta de solutia pe care ati aplicat-o cu furtunul, si stergeti janta cu o carpa.
5
Pentru a elimina rugina folositi folie de aluminiu si cola – frecati jantele cu o folie de aluminiu udata cu cola. Grasimea de pe aliaj poate fi indepartata cu otet.
6
Pentru a face jantele sa straluceasca folositi suc de lamaie – lasati-l pe aliaj circa 10 minute dupa care clatiti cu apa curata. Pentru un efect de lunga durata insa puteti folosi ceara protectoare, special conceputa pentru jante.
Bafta!
Daca este un aliaj al fierului (tabla imputita), cu peria de sarma, daca este aliaj al aluminiului sau magneziului, nu o sa rugineasca...
Jantele de aliaj de regula contin si Aluminiu, si nu ar trebui sa rugineasca.
O varianta concreta, sigura, testata de mine (sunt vopsitor auto) e:
-curatat cu peria de sarma pe bormasina pana la luciu metalic, insistat mai ales pe rugina (consider ca sunt jante de tabla)
-cu o perie de sarma manuala si bucati de smirghel de 60-80 cureti si zonele in care n-a ajuns bormasina (mai poti folosi si pile, surubelnite, ce-ti vine usor);
-se aplica 2-3 maini de Evipass (sub 15 lei o sticla de la magazin de produse de uz casnic), dupa care se lasa macar 2 ore
-cu perie de sarma si smirghel cureti janta, sa scoti praful care rezulta de la tratarea cu Evipass (sa nu le speli cu apa, poti folosi pensula cu benzina sau diluant)
-se aplica un grund anticoroziv si cu proprietati de finisare, ideal 2 straturi
-cu smirghel mai fin de 280 (ideal 400) se slefuieste toata suprafata grundului pentru matuire (sa nu dai pana ajungi iar la metal)
-cu o carpa imbibata in benzina stergi janta
-incepi vopsirea, cu ce doresti tu.