Pai nu ai cum altfel, decât invers de cum a fost dezactivat. Nu poate ghici nici un mecanic ce improvizație a făcut tatăl tau. As zice sa verifici doar daca nu cumva a indepartat siguranța din panou, iar daca nu de acolo a fost "dezactivat", sa vizitezi o reprezentanta Renault. Daca nu știi sa verifici siguranțele, sari peste pasul asta, du-te direct la reprezentanta.
Mergi la un service sa rezolve careva problema. Asa cu presupuneri ca stii tu ca a facut taica tu ceva acum 11 ani... nu rezolvi nimic
Daca ar fi dezactivat, ai avea becul aprins permanent.
Daca becul nu e aprins, atunci urmareste daca se aprinde cand pui contactul; daca nici atunci nu se aprinde, inseamna ca tatal tau a scos si becul din bord.
Cea mai sigura metoda de a verifica daca ABS-ul functioneaza, este sa te conectezi la calculatorul masinii, prin mufa OBD2, si sa vezi ce informatii gasesti in modulul ABS.
Chiar daca nu te pricepi, poti sa cumperi o jucarie din asta: https://www.olx.ro/......bFdCw.html
cu care vei citi informatiile de la ABS, airbag si motor, cu ajutorul unui telefon/tableta. Nu e nici un risc, mufele astea sunt pentru uz neprofesional, si nu pot modifica nimic, doar citesc erorile, si cativa parametri. In loc sa dai 40 de lei la un service, sa se uite ei si sa-ti spuna ce au gasit, mai bine dai 30 de lei pe ala, si te orientezi singur, inainte de a lasa masina la mecanici, cand e cazul.
Iar ABS lucreaza asa: cand franezi pe carosabil alunecos, iar rotile incep sa alunece, ABS-ul incepe sa treaca puterea de franare de la o roata la cealalta. Rotile tot aluneca putin, insa nu raman blocate complet, iar directia nu se modifica, decat daca virezi tu.
Deci la o franare cu alunecare, cu ABS functional, vei simti o vibratie in pedala de frana, iar rotile vor jongla cu frana, astfel incat sa nu fuga masina in nici o parte.
Sincer sa fiu la orice franare masina nu isi schimba niciodata directia, dar nu simt nimic la frana, nici o vibratie la pedala de frana. Am mai condus masina unui prieten, iar la el se simte ceva la pedala de frana
Cand pun contactul becul de la ABS se aprinde, si dupa aia se stinge cand se sting si becurile alea din bord.
Mersi de recomandare
Daca se aprinde becul la pornire, apoi se stinge, inseamna ca ABS-ul este in stare de functionare.
Daca era dezactivat, ramanea aprins in permanenta.
ABS ala impiedica franarea cand una din roti se roteste diferot de restul, asta e tot.
Daca tu mergi pe zapada cu toate 4 rotile si franezi toate cele 4 roti vor frana la fel, deci este normal ca ABS sa te lase sa franezi.
Cand nu te lasa? Atunci cand o roata aluneca iar restul franeaza pe uscat sa zicem, atunci nu te lasa, iti arunca pedala, asta pentru a evita rasucirea masinii.Cand esti pe zapada total masina trebuie sa te lase sa franezi, altfel ce faci, daca nu tear lasa ala ai fi
Cum functioneaza ABS-ul? Cand franezi rotile nu se opresc brusc ok? Ele continua sa se mai roteasca dar din ce in ce mai usor pana cand se opresc.
Acum, in cazul in care o roata ar aluneca, sar roti mai putin decat restul si cum la fiecare roata este montat un senor computeru de ABS vede lucru asta si te blocheaza sa mai poti frana. Daca tear lasa atunci masina tear trage brusc intr'o parte.Cam asa functioneaza ABS asta.
Deci tu nu ai ce activa sau dezactiva.O masina care are ABS nu iti lasa tie posibilitatea sa activezi sau deactivezi sistemul asta.Nu sunt sigur dar banui ca daca ai scoate computeru de ABS de tot sal deconectezi, masina nu ar mai pleca dupa loc.Nu stiu sigur dar banui ca asa sar intimpla.Deci daca tu ai deconecta ABS de la cablu,atunci computerul principal al masinii nu te mai lasa sa misti masina aia de pe loc.
Eu cel putin nu am auzit niciodata sa dezactivezi ABS,dar mai stii poate ca or fi si masini asa, tot ce se poate.
Deci ABS tau este activat, asta te asigur, doara ca el functioneaza in modul cum am aratat mai sus.Te blocheaza doara cand una din roti sau mai multe, ori cand exista diferenta de rotatie intre roti, atunci te blocheaza.
SyBy92 întreabă:
anonim_4396 întreabă: