Nu poti folosi numerele de pe cealalta, pana nu o radiezi. Daca te duci la inmatriculari sa o radiezi, in baza unei adeverinte ca sta parcata pe proprietatea ta, sau in baza unui certificat de distrugere (remat), poti apoi sa faci o rezervare a numerelor de inmatriculare, ca apoi sa parcurgi procesul de inmatriculare cu masina de Bulgaria (fiscal, RAR, asigurare, inmatriculare) si sa soliciti numerele de pe fosta masina.
Varianta 2 ar fi sa mergi la un service autorizat sa-ti puna motorul de pe una pe alta, si sa te prezinti la RAR pentru recarosare sau schimbare motor, cu conditia ca motorul cu care vrei sa ramai, sa fie de aceeasi norma de poluare sau una superioara, puterea sa fie similara, ori daca schimbi caroseria, sa fie putin mai noua decat vechea caroserie, insa fix acelasi model.
Pe vremea taxei de inmatriculare, se practica recarosarea masinilor uzate, cu caroserii aduse din afara. Adica sa zicem ca nea Ghita avea un Golf 3 1.6 benzina din 1994, ruginit si cu motorul pe duca, dar il avea pe numele lui; vorbea cu Geany sa-i aduca din Germania un Golf 3 1.9 TDI din 1997, impecabil/full. Il aduceau in tara, ii scoteau 3 randuri de numere rosii dupa cum era traditia, apoi vorbeau cu cunostintele lui Geany de pe la service-uri si de pe langa RAR, si faceau doua drumuri la RAR: o data solicitau recarosarea golfului vechi, de la caroseria din 1994, treceau la cea din 1997. A doua oara, cereau schimbarea motorului de la 1.6 benzina, la acel 1.9 TDI pe care l-a avut caroseria adusa din Germania.
Asta faceau in acte, ca practic ei nu desfaceau nici un surub de pe masina adusa din Germania, dadeau niste Spagocalmin100 sau Spagocalmin200, inginerii omologau pe rand caroseria, apoi motorul, iar in final, nea Ghita avea alta masina, pe actele vechii masini.
Poti cere schimbarea numărului de înmatriculare pe masina deja înmatriculată, platesti o taxa de rezervare si apoi inmatriculezi noua masina cu vechiul numar.
Costurile sunt cele obișnuite pentru noua masina (RAR, RCA, taxa talon, taxa plăcute, traduceri acte etc) si vreo 200 pentru cea noua (taxa talon, taxa placute noi, taxa retinere numere).
Că sa iei numerele de pe cea din Ro trebuie sa o vinzi sau sa o radiezi și să plătești taxa de rezervare a numărului.
Am inteles! Trebuie facut RAR ceva dacă vreau sa o trec pe România cea de BG?
Da, la orice mașină adusa din afara trebuie sa faci rar