Nu poti decat sa mergi pe urmatorul pas, garnitura de chiulasa. Cauta un mecanic "garajist" familiarizat cu BMW, ca sa iesi mai ieftin.
Despre consum, eu zic ca softul ala e o prostie. Fa o resoftare la cineva bun.
Un service precum cel al lui Knet te rezolva mai ieftin decat daca umbli de la unul la altul.
Chiulasa nu are ce sa aiba, garnitura sa fie rea la etansarea cilindrului si cand pistonul urca si comprima combustibilul sa intre acolo in sistemul de racire acea presiune.
De s-ar intampla asa, atunci apa ar fi contaminata cu motorina. Verifica si tu apa, desi daca are in ea antigel, nu mai stii cum ar trebuie sa fie.
Eventual poti scoate toata apa, bagi apa curata si mergi asa, de ar fi de la garnitura si sa intre presiune din cilindri, atunci ar intra si motorina si apa sar vedea cumva.
Ai putea sa faci un test de presiune, de compresie pentru toti cilindri, asa stii daca vreunul scapa compresie.
Daca toti au aceiasi presiune, atunci nu-i de acolo.
Poti face ceva verificari fara sa desfaci inca nimic.Verifica toate ce tin de sistemul de racire si cine ar putea cauza ce se intampla, verifici si dupa ce afli te mai apuci si desfaci sau schimbi.
Asa ai schimbat pompa de apa degeaba, de era aia, fi sigur ca fostul ar fi schimbat-o el si totul ar fi fost bine.
Acea presiune ar mai putea fi si de la pompa de apa. Pompa de apa circula apa intr-un circuit inchis, im abele cazuri, prin radiator, sau fara, tot sistem inchis este.
Cum se mai poate crea presiune in sistem, in afara de cilindri? Daca pe traseul sistemului de racire exista o obstructie, atunci pompa tot bagind, intimpina rezistenta si normal creste presiunea.
Ar putea fi radiatorul infundat, sa aiba ceva canale de alea infundate, poate a fost defect din fabrica, poate cindva o fi curs si cineva a incercat sa sudeze si a dat buleala, ar fi putut sa infunde.
-Chiulasa are galerii prin care circula apa, alea is f mari, acolo sigur nu-i problema.Blocul motor la fel, galeriile alea nu are cine sa le infunde.
-Pompa e buna, ai pus una noua, e la fel ca cea veche, deci functioneaza.
-Termostat ai pus nou, e bun.
-Ventilatoare trebuie verificate daca is bune, daca au rpm mic, apa sar incalzi, prin incalzire normal ies aburi, se face presiune, nu stiu cita dar s-ar face, dar nu ar da pe afara, cred
- Controler ala ce controleaza ventilatoarele, sau computeru, ori c eva senzori sa fie defectuosi.
-Radiatorul infundat. pompa baga, termostatu deschide, apa se duce in radiator, care infindat fiind, nu mai are unde se duce, pompa tot baga, face presiune, presiunea creste si arunca apa afara.
Prima data fa test de compresie, sa elimini garnitura, eventual da afara apa si baga apa curata, vezi daca o sa se contamineze cu motorina.
Cam astea ar fi primele teste ce trebuie sa le faci. Daca e totu ok, atunci sari direct la radiator, cumperi unu de la dezmembrari, pui si vezi ce se intampla.
Problema de consum, arunca masina ia alta, consumul ala nu e mare, este consum de camion de cursa lunga
Motorul nu da fum pentru ca nu intra nimic in cilindri sa dea fum.Verificarile la apa si compresie le faci in juma de ora, hai maxim o ora.
Bine nu stiu tu daca te pricepi sa faci test de compresie, este f usor, doar ca trebuie sa ai un manometru si cu furtun, sa desfaci injectorul si sa insurubezi acel furtun cu manometru acolo.
Desfaci toate injectoarele ca motorul sa nu porneasca, apoi pui acea scula in locul injectorului la fiecare si dai la cheie, invirti asa putin si manometru iti afiseaza presiunea.
Faci la toti cilindri, si vezi fiecare ce presiune tine. Daca is diferente, daca unul din cilindri are presiune mica, atunci pe acolo ar intra presiune in apa, pe la garnitura de chiulasa.
Apa sa o dai jos, cred ca stii cum, scoti furtunu de jos de la radiator, toata apa va curge afara, pui apa curata, mergi o vreme cu masina, verifici apa in vasul ala si vezi cum se prezinta, daca are urme de motorina.
Cam astea is ce poti tu verifica in fata porti fara sa dai nici un ban nimanui.Scula de aia sa faci test de compresie tias fi dat eu, dar nu am cum.Fa si tu rost, inchiriaza una, trebuie ca furtunul ala sa aiba un capat la care se infileteaza un manometru si alant capat sa aiba mufa ce se infileteaza la tine in locul injectorului.
Scula mea este pentru motoare benzina, am conectii ce se infileteaza la orice bujie, is mai multe marimi, cred ca vreo 2-3 marimi.
La diesel nu stiu ce filelt ai acolo, dar daca cauti scula pentru diesel are tot ce trebuie.
Dar consumul ala este fenomenal unde se duce tot acel combustibil dao la jalea de masina 20 % pfff e praf la sistemul de alimentare, ori compresie.
Mulțumesc pentru răspuns. Am schimbat lichidul de răcire și nu face bule și nici motorina nu pare să intre. La mers normal nu da apa afara, dar întărește furtunurile, daca o calc mai tare, atunci da și apa afara. Nu se încinge (nu trece de 95°), face doar presiune. Consumul sper sa fie de la soft (o să-l refac la altcineva sau o întorc la cel de fabrica), deși nu da deloc fum sa zici că e motorina nearsa, nu știu unde se duce toată motorina aia având în vedere că fum nu da, ieri am avut consum 23 pe un drum de 30km in București, deci mi se pare incredibil așa ceva, cu un sfert de rezervor fac 100km, 400 maxim cu 70L. O duc astăzi la un service s-o vadă și ei.
Poate scapa compresie, de aia am spus sa faci test de compresie, o parte din amestec se duce afara, deci nu pe evacuare, este eliberat afara sau in carterul motorului, alta explicatie nu vad.
Poate o fi si alta cauza, nu stiu exact toate ce is pe motortul tau.Deci un motor care scapa compresie, are un consum f mare, este si logic, o parte din amestec se pierde, nu se arde, ori sa fie eliminat pe unde trebuie.
Daca spui ca o fi din soft, reseteaza totul la setarile din fabrica, apoi vezi daca la fel se intampla.
Daca se intampla la fel, atunci ramane compresia.
Daca nu ai motorina in apa, atunci nu scapa pe la garnitura de chiulasa, ramane sa schimbi radiatorul, poate ala sa fie infundat, acea presiune aparuta in sistemul de racire, se datoreaza pompei, care nu are unde circula apa.
Cum am spus un radiator de la dezmembrari nu costa mult, se inlocuieste usor, dar macar stii daca ala o fi problema.
Dusu asta pe la service, de colo colo, iti consuma timp si bani, banui ca aia iti ia ceva banuti sa se uite, sa verifice, o sa te duca mai mult doar aceste plimbari, zic si eu.
Chestia aia cu garnitura, de ar fi fost, ar fi rezolvat ambele, atit racirea cit si consumul, pentru ca aia ar fi fost cauza pentru ambele.
Dar daca tu spui ca apa e curata, nimic motorina in ea, nu stiu ce sa zic.
Totusi ar putea sa fie tot garnitura, iar tu sa nu-ti dai seama daca apa ar avea motorina in ea.
De ce? Pt ca nu ai pus apa curata, ai pus si antigel, ala deja te face sa nu-ti mai poti da seama daca e si motorina acolo.
In sf daca service ala nutui ia nimic ca doar se uita, atunci mergi acolo.Revina sa spui daca au gasit aia problema, is curios asa c a idee ce ar putea fi.
Bafta.
Salut, au desfăcut azi motorul și în această stare se afla garnitura și chiulasa? chiulasa a mai fost planata in trecut
https://ibb.co/G92gq05
https://ibb.co/gF8fpcB