anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salutare, am fost in concediu cu a doua mea, masina o honda din 2018 si la intoarcere pe sosea in afara localitatii am luat o groapa frumusica pe partea drepta (fata-spate) s-a auzit de parca s-ar fi rupt masina in doua. Nu s-a lasat pe partea drepta nimic ca si cum arcul s-ar fi rupt nici nu a curs, dar bine stiu ca amorrtizoarele actuale pe gaz nu mai curg.
Vreau sa merg luni in service sa vad ce are dar am cateva nelamuriri:
1. la ce anume sa pun mecanicii sa se uite atat pe fata cat si pe puntea spate? In afara de amortiozare, arcuri, pivoti, capete bara?
2. Cum isi dau ei seama ca unul din amortizoare este mort in conditiile in care nu toate serviceurile au banc testare amortizoare, sunt acele bancuri de testare amortizoare ceva corect sau sunt niste gaselnite tehnologice ca sa-ti ia banii? Ca am auzit parere si pareri, unii spun ca un aparat nu poate sa iti zic exact daca un amortizor este uzat sau nu. Stiu ca aceste testere de amortizoare arata procentual gradul de uzura al amortizorului...
Astept raspunsuri cat mai complexe, multumesc.

Ps: as putea sa dau in judecata administratorul sectorului acela de drum, dar nu am nici timp nici chef, prefer sa o repar complet cu tot ce trebuie pe banii mei chiar cu piese OE pentru ca la mine banii nu-s problema asa ca spuneti-mi cat mai multe de verificat ca eu le schimb ca la carte in pereche si ce trebuie, nu ma calicesc!

Răspuns Câştigător
| mihai69 a răspuns:

S-ar putea să fii uimit și să nu găsești nimic.
Explicația e simplă: 90 km/h înseamnă aproape 25 m/s. Groapa ta nu cred că era mai lungă de un metru, așadar roțile tale au trecut peste ea cam în 4 sutimi de secundă (sau mai puțin). Da, zgomotul e mare, dar impactul în 'malul de ieșire' a gropii nu e atât de sever. Ar fi fost de rău dacă o luai cu 20 pe oră - roata ar fi avut timp să fie coborâtă suficient de către suspensie încât să dăuneze elementelor de fixare / suspensie.
Dar da, o verificare în service e utilă.

9 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Pacat ca ai intrat in groapa cu masina, tot vad accidente zilnice la stiri in RO, santem pe locul 1 la incidente rutiere in UE. Naspa de mentalitatea romaniilor si ne-civilizatia care o au altfel se putea mai bine sa fie disciplina in trafic

| Catrice a răspuns:

Banii nu-s o problema zici...mmm...mergi prin tribunale sa ceri daune la ministerul transporturilor dacă zici ca n-ai ce face cu eihee hee

| Simpatic a răspuns (pentru Catrice):

Pai de aia am si zis ca nu merg la tribunal, pierd aiurea bani si timp. Daca bag in masina stiu ca o mai am 3 ani de zile pe piese noi happy

| romeo78 a răspuns:

Referitor la judecată, complicată treabă, cheltuieli și timp pierdut în tribunale.
Nu zăpăciți mecanicii, pur și simplu le spuneți ce ați pățit, despre zgomot și la final vedeți ce s-a rezolvat.
Dacă ați reușit să ajungeți la destinație, mă gândesc că nu a fost o defecțiune gravă.

| Simpatic a răspuns (pentru romeo78):

Da am ajuns ok la destinatie, doar ca o groapa adanca la o viteza de 90 km/h nu are cum sa nu lase urme...

| romeo78 a răspuns (pentru Simpatic):

Nici eu nu contest așa ceva, eu când am spus "nimic grav", m-am referit la faptul că nu ați chemat platforma ca să vă ia mașina pe platformă.

| Simpatic a răspuns (pentru mihai69):

Un lucru interesant la care nici nu m-am gandit, ms de raspuns.

| mihai69 a răspuns (pentru Simpatic):

S-ar putea să fii uimit și să nu găsești nimic.
Explicația e simplă: 90 km/h înseamnă aproape 25 m/s. Groapa ta nu cred că era mai lungă de un metru, așadar roțile tale au trecut peste ea cam în 4 sutimi de secundă (sau mai puțin). Da, zgomotul e mare, dar impactul în 'malul de ieșire' a gropii nu e atât de sever. Ar fi fost de rău dacă o luai cu 20 pe oră - roata ar fi avut timp să fie coborâtă suficient de către suspensie încât să dăuneze elementelor de fixare / suspensie.
Dar da, o verificare în service e utilă.

| G777 a răspuns:

Mie imi pare ca tu doar ai tinut sa ne spui noua ca ai doua masini si ca banii pentru tine nu sunt o problema.

| Simpatic a răspuns (pentru G777):

Eram sigur ca se va interpreta si asa, am zis ca nu sunt banii o problema pentru ca in Ro sunt multi carpa-n fund cu masini mult mai scumpe decat a mea si leaga masinile cu sarma cand e vorba sa bage bani in ele. Uite si un exemplu ai sa vezi pe sosele masini de 50-60k euro second hand care au anvelope noname de 1000 de lei eventual si alea sh, mie in schimb imi place sa pun ceva de calitate, folosesc piese originale, pentru mine masina e o persoana nu un bun, atata timp cat imi este utila. faptul ca eu am doua masini nu inseamna nimic sunt unii care au 4 masini (toti din casa) dar alea 4 nu fac 10.000 euro
Evident ca si prima si a doua oara am folosit in gluma faptul ca am o situatie buna.
Nu-s tiriac ca bani dar nici rupt in fund, am exact cat imi trebuie si-s multumit cu cat am.