O poti vinde fara a o inmatricula pe tine, dar de circulat nu poti circula decat 90 de zile de la achiziție.
Poti dar metoda nu este tocmai legala ci este o hiba a legii si il pui in viitor pe saracul vanzator pe drumuri, asta cand va lua amenzi de rovinieta cel care o cumpara de la tine, si nici acela nu o trece pe numele sau, sunt destui melteni care fac asta; insa daca proprietarul actual este inteligent si mentioneaza "Instrainat catre" la rubrica aferenta de pe talon, tu esti obligat sa o inmatriculezi pe numele tau; deci tu practic acum te calicesti pentru doar 100 de lei cat ar costa talonul nou si eventual numere de inmaticulare nepreferentiale!
insa atentie ce pare un chilipir poate ascunde vicii!
Daca insa te pricepi bine cu masinile si/sau ai o ocupatie din asta, atunci ar merita!
Cei care aplica metoda ta se pare ca sunt de profesie
Eu sa fiu "legea" nu as da voie la aceste practici, cine isi cumpara o masina are si trebuie obligat sa o treaca peste tot pe numele sau, nu smecherii de astea!
Nu s-a imbogatiti nimeni de la vanzari de genul asta si mai ales facand un rau unor oameni de buna credinta carora le vin amenzi de la neplata rovinietei,desi ei si-au vandut masina altora, care merg pe numele lor in acte!
Cu alte cuvinte voi samsarii puneti oamenii pe drumuri sa mearga in instanta sa conteste amenzi, asa ceva nu se face! pentru ca avem in parlament niste burtosi inculti si agramati care nu au putut sa modifice 2 legi care sunt in paradox una cu alata:
OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice menţionează că noul proprietar este obligat să solicite transmiterea dreptului de proprietate în termen de 30 de zile de la achiziţie in timp ce Ordinul 1501/2006 privind procedura înmatriculării, înregistrării, radierii şi eliberarea autorizaţiei de circulaţie prevede că proprietarii sunt obligaţi să solicite radierea din circulaţie în termen de 30 de zile de la data vânzării automobilului
Este perfect legal si firesc ce vrea sa faca omul, circulația e alta speță, cat timp nu circuli cu masina nu sunt relevante reglementarile privind circulația pe drumurile publice, iar termenul s-a schimbat oricum de mult, acum sunt 90 de zile. Si nu exista vreo obligatie legala de a solicita radierea din circulație.
Legal este, nu am zis ca nu este legal, de asta am si zis de cele 2 legi care se bat cap in cap.
daca omul o vinde unei a 3-a persoane si persoana a 3-a nu vrea sa o inmatriculeze si merge tot pe numele primei persoane (cel de-al doilea proprietar fiind domnul care a pus intrebarea), sa imi zici si mie cui ii vin amenzile de la rovinieta de exemplu?
sau la cine vin amenzile luate de radarele fixe cum sunt cele din Timis?
O data spui "metoda nu este tocmai legala", apoi "legal este, nu am zis ca nu este legal".
Indiferent cui o vinde si prin cate maini trece, cat timp masina nu circula nu esti obligat sa o inmatriculezi. Si e firesc sa fie asa.
Amenzile de rovinieta vin la cel din talon, dar asta se poate intampla chiar si in ziua vânzării. In acest caz, tot ce trebuie facut este sa contesti amenda si sa trimiti copiile documentelor de înstrăinare.
Amenzile de la radarele fixe nu vin pe numele proprietarului, intai primesti o adresa prin care ti se cere sa indici persoana care a condus masina in acel moment.
Da, dar am zis ca este o hiba a legii
am zis ca nu este ok aceasta practica! si iti doresc tie sa te duci in instanta pentru a contesta o amenda la o masina la care tu ai fost vanzator de buna credinta, asta pe timpul tau si eventual cu invoire de la servici...toate acestea pentru ca legea e plina de hibe! si da oportunitate unor samsari sa faca ce vor! problema asta a tot fost semnalata cu ani de zile in urma, iar camera legislativa din cadrul Parlamentului careia i-ar fi revenit competenta sa faca modificari... s-a facut ca ploua!
Dar tu preferi sa te contrezi cu mine ca eu zic ca este sau nu legal, odata ce ti-am spus mai sus de cele 2 legi care sunt contradictorii (adevarat am copiat textul din vechea lege cu 30 de zile in loc de 90 de zile, dar nu are relevanta numarul in speta discutata aici ci practica)...
Pe mine ma irita nu faptul legea permite, ci faptul ca exista o hiba, un viciu care s-a transformat pe timpul taxei de mediu in oportunitate pentru evazionistii vanzatori de masini, de a nu trece niciodata o masina pe numele lor, dar au castigat bani fentand taxa de mediu (sau ce denumiri purta ea, ca s-a numit in feluri multe!), iar proprietarul naiv a primit amenzi pe care a fost nevoit sa le conteste! Si nici acum multi samsari, nu perfecteaza actele pe numele lor, cand numai exista "taxa de mediu"!
Si daca crezi ca eu nu stiu ce vorbesc ca este sau nu legala, afla ca de fapt legea este ambiguă
Diferenta o face DOAR o mentiune in certificatul de inmatriculare, daca eu completez la rubrica "instrainat catre... " si completez acolo asa cum ar trebui in mod normal, atunci persoana care cumpara de la mine si nu inmatriculeaza masina in termenul stipulat de lege numai este in LEAGALITATE; daca eu NU fac mentiuni in certificatul de inmatriculare, de aici rezulta ca persoana care cumpara masina de la mine este perfect in legalitate!?
Iar tu imi spui mie ca sunt contradictoriu, cand legea este neclara!
Marea greseala din punctul meu de vedere este tocmai dreptul asta infinit de transcriere a dreptului de proprietate asupra unui autovehicul, fara sa existe niste criterii bine definite! actual daca cumperi o masina la ora 8:00 dimineata pana seara la ora 20:00 ea a putut fi vanduta deja la 4 persoane! este incorect!
Inainte se facea o radiere, de aceea dura mult pana intrai in posesia unei masini, acum totul e pe repede inainte iar cine "greseste" si nu trece la rubrica "Instrainta catre" (cum am spus mai sus) va plange mai tarziu!
Deci iubeste LEGEA asta buna caci este pro samsari si pro nesimtiti!