Nu e vorba de recomandare ci de cât e dimensiunea pe mașina ta (original) la butuc, lățimea jantei
dacă nu e clar, vezi ce zice aici despre et-ul jantei
https://www.auto-bild.ro/......89369.html
Cu cat ET-ul este mai mic, cu atat iese janta mai in exterior, ecartamentul se mareste, iar masina (zic eu) devine mai stabila.
Adica am avut jante cu ET49, iar cand am pus ET 37 sau ET35, masina devenea mult (MULT) mai stabila, suspensia se comporta mult mai bine, ET35 fiind valoarea de fabrica a masinii.
Cand pui ET mare, ecartamentul se micsoreaza, masina poate fi mai instabila, si poti avea si surprize neplacute sa-ti atinga roata in piesele mecanice (amortizor, etrier, carenaje plastic).
J-ul din cate stiu se refera la latimea jantei, si trebuie sa fie compatibil cu latimea anvelopei pe care o vei monta.
Revenind la ET, sunt masini care sunt proiectate de fabrica sa mearga cu ET mare, cum ar fi ET49; acolo fuzetele sunt mai in exterior, iar daca pui o valoare ET mai mica, risti sa iasa roata de sub aripa cu vreo 2-3cm, lucru inestetic si uneori riscant, ca poate atinge anvelopa in aripa. Cel mai bine este sa vezi ce jante ai avut pana acum, cu ce ET, si sa apreciezi macar la ochi daca poti lua cu ET mai mic sau mai mare, in functie de pozitia rotii fata de limita laterala a masinii (aripa).
PS: "genti" sunt alea de carat laptopul, sau posetele femeilor. Masina are jante (nu jenti/genti/geante).