Daca antigelul este deja diluat se pune asa cum vine, dar sa ai suficienti litri cati sunt necesar acestui motor (pe net vad ca trenbuiesc in jur de 6 litri) IAR daca nu este un antigel diluat (scrie pe el daca e diluat sau concentrat), cea mai utilizata si corecta dilutie este cea de 1:1, la un litru de antigel se adauga 1 litru apa distilata, in final trebuie sa iasa pentru masina ta tot 6 litri.
Am gasit o lista in care zice cati litri intra in functie de codul motor:
Z16SE > 5.9 litri
Z17DTL > 7.1 litri
Daca are alt cod motor se completeaza conform specificatiilor producatorului din manualul masinii.
Pe viitor recomand antigelul din comert dar de la magazin de piese auto, antigel denumit HEPU (g12), nu antigel de calitate indoielnica de la supermarket! Cu cat e calitativ un antigel cu atat se schimba mai rar adica in 2-3-5 ani, cu cat e calitate indoielnica cu atat ar fi recomandat sa se schimbe la maxim 2 ani.
Îl poate pune bine mersi pe cel preparat gata. La sfârșit poate verifica eventual densitatea.
Dai drumul antigelului vechi, si il bagi pe ala. Daca in antigelul vechi se vad depuneri, atunci ar fi fost bine sa speli circuitul cu apa sub presiune.
Cantitatea care ramane in instalatie este mica, sub 1 litru. Eventual poti sa sacrifici 1 litru de antigel pentru spalare, adica dupa golirea instalatiei il torni si il lasi sa curga, in felul asta stii ca a impins si antigelul care mai era in motor; ideal ar fi sa faci treaba asta cu termostatul demontat (il speli si pe el cu ocazia asta).
Teoretic e ok antigelul gata diluat, nu ai de ce sa te ingrijorezi. Cumpara si un densimetru pentru a te convinge ca are temperatura de inghet sub -20 de grade.
E un antigel ce scrie pe el -30 de grade, l-am pus in motor și e ok, cred