Este posibil sa fie defect chiar ceasul care-ti indica apa, verifica si nivelul apei din vas! bafta
Mai degraba este de vina frigul de afara. Cand temperatura apei ajunge aproape de 90 de grade, termostatul se deschide, permitand apei sa circule prin radiator. Temperatura de afara fiind foarte scazuta, racirea este foarte eficienta, astfel ca odata deschis termostatul apa nu se va mai incalzi foarte mult, in special in timpul mersului.
Aparat de bord defect, nu poate sa fie sonda, odata ce indicatorul de bord ramane la aceiasi valoare de 90 de grade tot timpul. Dar este bine sa consulti un electrician auto.
Pai pe la 90 de grade trebuie sa stea apa. Nu este nici o problema daca apa are 90 de grade sa nu iti treaca de 95 de grade. Daca trece si nu iti porneste termocupla atunci este grav sa te opresti si sa ai grija sa nu iti fiarba apa. Dar 90 de grade este temperatura optima a motorului. Eu am un Opel Astra F din 94 cu motor de 1. 6 si daca merg mai mult timp apa imi sta pe la 90-92 de grade iar la 92 de grade se deschide termostatul si raceste apa pana la 89-90 de grade. Daca motorul este mai rece si iti ramane termostatul deschis tot timpul consumul tau va fi foarte ridicat si motorul se va uza prematur.
Am avut si eu o Laguna 1. 8 benzina din97 si a stat 3 zile intr-un service cu testerul pe ea pentru un fir intrerupt, pe care la Renault mi l-au rezolvat in 30 de minute. Du-te la Renault si fa o diagnoza.
Termostatul n-are nici o treaba. ori senzorul de temperatura (sonda) ori ceasul din bord.(sunt mecanic)
Ceasul care indica temperatura apei era defect. multumesc la toata lumea pentru raspunsuri.