Daca esti sigur ca nu mai ai scurgeri, trebuie sa faci un test de CO2 la nivelul sistemului de racire. Testul se efectueaza astfel, se pune in vasul de expansiune 2 vase cu o pipeta, in cele doua vase se toarna un lichid special ce vine cu testul, apoi pornesti motorul si il lasi sa mearga putin, apoi tragi cu pipeta aer in tester, sa fii atent sa tragi doar aer nu si antigel altfel rezultatul va fi influentat. Cel mai bine sa scoti niste antigel inainte de test. Lichidul de test este albastru, daca acesta isi schimba culoarea in galben (la motoarele pe benzina), sau in verde (la diesel) inseamna ca ai co2 in instalatie. Iar asta inseamna ca undeva la nivelul chiuloasei sau a blocului motor este o fisura sau este arsa garnitura de chiulasa. Aici ai testerul care nu e foarte ieftin dar merita: http://gebotools.ro/......-1230.html
Mulțumesc de sfat, mi-e cam greu să achiziționez acel kit de testare, eu locuind în Franța. Revenind la subiect, azi am mai făcut un test : am plecat la o "tură " de 80km mergând doar în 3000 de ture pentru a vedea cum se comportă și a vedea de asemenea dacă bănuiala unui amic se adeverește. După 40km am oprit câteva secunde pentru a mă uita sub capotă și am văzut că lichidul de răcire a refulat pe la capacul vasului de expansiune și aveam protecția din plastic a roții de sub vas udă.Am continuat drumul si la întoarcere am văzut că protecția roții era uscată iar lichidul de răcire circulă normal prin vas fără a mai da pe dinafară iar temperatura din bord a rămas tot drumul constantă la 90, de altfel observând că ventilatorul pornea din când în când pentru a răci. Înclin să cred că amicul meu are dreptate si e o problemă de clapetă de termostat care rămâne blocată iar lichidul de răcire neputând face circuitul complet refulează pe tur până scapă de suprapresiune. După ce am parcat mașina am desfăcut cu o cârpă capacul vasului pentru a nu mă opări, am lăsat presiunea să iasă, am pus din nou capacul, am turat mașina două minute și am desfăcut iar capacul dar nu avea presiune deci cred eu că nu e problemă de chiuloasă
Termostatul nu prea poate fi verificat, adica in cazul tau il inlocuiesti si vezi ce se intampla. Oricum termostatul nu e scump si se schimba relativ usor.
L-am schimbat și am plecat la drum, am zis că în 2300 km până în România ori crapă de tot motorul ori ajung cu bine. Și am ajuns cu bine, mașina nu a manifestat nicio problemă la drum înafară de a pierde in continuare lichid. M-am tot oprit la 2-3 ore și verificăm nivelul, uneori a trebuit să completez, uneori doar deschideam capota și o închideam la loc căci nivelul era cum trebuie. Am trecut azi pe la Ford Brasov si am luat o programare pentru mâine, deși erau si ei foarte mirați de cum s-a comportat mașina. Nu au înțeles nici ei, neavând manifestări clare sau specifice unei probleme clare. Mâine la control amănunțit căci mi se pare deja că o dau în Star Trek?
Azi au supus mașină testului de presiune. Cei de la Ford mi-au spus că trebuie schimbată garnitura de chiuloasă căci imi intră gaze arse în sistemul de răcire, lucru ce determină presiunea care imi dă afară lichidul de răcire prin capacul vasului de expansiune
Salut, chiar daca a trecut ceva timp de atunci... poti sa imi zici si mie care a fost problema? Mersi
A fost garnitura de chiulasa
Poate fi o problema la nivelul garniturii de chiulasa, iar antigelul poate intra in camera de ardere, ori poate sa se prelinga afara, pe langa garnitura (pe bloc), intr-o zona incinsa, din care se evapora foarte rapid, si din cauza asta nu apare nicaieri pierderea.
Faptul ca se pierde in special cand tragi mai tare de motor, ma face sa cred ca de la garnitura de chiulasa e, atunci cand mergi cu viteza, presiunea este mai mare in camera de ardere, si ar putea de exemplu sa sufle compresia peste circuitul de antigel, caz in care ar face presiune in vasul de antigel, supapa din capac ar deschide, iar antigelul ar "fugi" pe la capac, si s-ar evapora destul de repede.
Deschide cu grija vasul de antigel, cand e motorul pornit, sa iasa presiunea, apoi inchide-l la loc, si vezi dupa ce turezi motorul putin (20 secunde), daca s-a format din nou presiune. Normal nu apare presiune prea curand, daca motorul e la 90 de grade, si eliberezi presiunea formata din cauza dilatarii. Daca se formeaza presiune in vas foarte repede, aia e compresie din motor, deci ai probleme la garnitura de chiulasa, si trebuie sa faci planare/verificare chiulasa, apoi montare cu garnitura si prezoane noi.
Salut! Merci pentru răspunsul tău. Am verificat ceea ce mi-ai spus și nu face din nou presiune. Am turat motorul mai mult de 20 secunde, până ce termostatul a cuplat ventilatorul, iar când am deschis iar capacul nu avea presiune.
Salut! Cum ai rezolvat problema cu pierderea antigelului? Am aceeasi problema la un ff3 2.0 diesel 2016. Desi am schimbat vasul cu unul nou, pierde pe la buson sau pe la orificiul vasului pe unde ar trebui sa dea afara daca are presiune si am protecția din plastic a roții de sub vas udă. Multumesc.