| AnOnImuSS1 a întrebat:

Salutare,am o problemă cu un BMW e60 2006 motor 2.5 pierderi de antigel ..inițial am fost la o constatare unde mi-a făcut o presiune în vas să vadă unde îl scuipă. faza ca nu îl scoate pe exterior ar putea fi pe interior? Și dacă da ce avarie ar produce problema asta garnitura de chiuloasa sau EGR? Întrebarea revine doar cunoscătorilor!

8 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Merge in cilindri si de acolo se duce afara. Daca scoate fum alb pe esapament, aia se intampla.
Ai putea avea garnitura de chiulasa ciupita spre cilindru, asa ajunge apa in cilindru.

| AnOnImuSS1 explică (pentru relian):

Și racitorul de gaze nu ar fi o posibilă problemă? Sau? Nu are legătură?

| relian a răspuns (pentru AnOnImuSS1):

Racitorul de gaze al EGR poate sa scape apa, pe la furtune, dar asta poti usor sa verifici, sar vedea acolo unde furtunele au colier, ori sa fie acel radiator fisurat. Daca apa are in ea antigel, de regula ala e colorat intr-un fel, verde, Orange, sau stiu si eu albsstru, ce culoare are acel antigel.
Apa daca ar iese pe linga furtune, face acolo depuneri de culoarea antigelului, asa se verifica cel mai usor.

Daca racitorul ar fi sa zici fisurat, se poate, daca este f vechi, sau daca se depun reziduri, de la gazele arse, ma refer pe unde circula gazele arse, se poate sa corodeze si sa apara fisuri, iar cand motorul sa fie oprit, apa aia sa curga pe unde circula gazele, de acolo tot in cilindri ajunge.

Chestia este ca pe acolo ai pierde apa semnificativ, ai avea probleme mai mari cu cilindri, daca apa ajunsa acolo e destula.

Daca masina ta are racitor de asta la EGR, da este si asta o posibila cauza.
Dar asta o poti testa mai usor.Cu motorul oprit, scoti furtunele care intra in acel racitor, tii mina pe capatul la una din conducte, si sufli in partea ailanta, ori e bun sa ai ceva sa poti sufla, compresor.

Poti incerca doar asa cu gura, nu stiu de merge, nu am facut chestia asta niciodata, dar cu gura, depinde si de cit de mare ar fi fisura, ca de este mica, sufli si no sa pierzi presiune asa usor.

Ce mai poti face, daca Racitorul ala este vechi, sa cumperi altul, asta daca nu e scump, stiu si eu cred ca vreo mie de lei tot e.

Ai posibilitatea asta, sa il verifici, sau sa il inlocuiesti.

Dar in mers nu se pierde pierde apa pe la racitor, in timp ce motorul functioneaza, pentru ca presiunea gazelor arse din racitor, este mai mare ca presiunea lichidului de racire, asa ca apa nu poate iesi in racitor.
Cind motorul se opreste, atunci apa poate umezi, iesi in racitor.

Racitorul ala, este o teava asa mai groasa, care are in ea un radiator.Prin teava aia mai groasa si peste radiator trec gazele arse, iar prin radiator, deci in interiorul lui circula apa.

Dar banui ca ai idee cum apare.Verifica si tu mai intii furtunele la racitor, sa nu aibe in exterior depuneri de antigel, apoi trebuie verificat cum am spus mai sus, ori poate mecanici au ei alte metode sa il verifice, ma refer partea asta pe unde circula apa.

| KovacsB a răspuns:

Este foarte dificil de depistat o pierdere mica, deoarece se evapora si nu se vede.Eu pierdeam putina presiune de seara pana dimineata si completam cam 1 litru pe saptamana si ala de la service vrea sa o vada in 2 minute? Trebuia sa bage substanta de contrast si sa te cheme a doua zi sa vada cu lampa UV.

| AnOnImuSS1 explică (pentru KovacsB):

Păi la săptămâna completeze jumate de litru.și nu e normal

| AurelAX a răspuns:

Ai garnitura de la chiuloasa rupta. Antigelul merge in baia de ulei.

| AnOnImuSS1 explică (pentru AurelAX):

Nu îmi arunca afară antigel și nu îmi face presiune să îmi spargă vasul de expansiune ..nu aș cred ca garnitura ar fi. uleiul este pe normal

| AurelAX a răspuns (pentru AnOnImuSS1):

Se evapora.