Fii atent. Motoarele diesel sunt mai puternice, de asta pleaca si din ambreiaj doar. La benzina incearca asa(cum fac si eu). Bagi a1-a, ridici putin ambreiajul pana simti ca pleaca si dupa accelerezi usor. Nu iti moare motorul daca faci asa. Eu fac asa de cand m-am urcat intr-o masina, stiam partea de mecanica si am stiut ce sa fac. Si la dacii mai vechi e simplu. Cand ridici de ambreiaj o sa vezi ca pleaca incet, dar pleaca. Dupa ce incepe ea sa mearga inseamna ca ambreiajul s-a cuplat si poti apasa acceleratia fara teama "mortii motorului". Daca vrei alte explicatii sunt dispus sa te ajut.
Accelerezi concomitent cu ridicarea piciorului de pe ambreaj ( dar nu brusc ) si... pleaca.
Incearca o foarfeca perfecta intre ambreiaj si acceleratie:
Cat ridici ambreiajul, atat apesi acceleratia, cel putin primii centimetri. Dupa ce ai plecat de pe loc, ridici usor piciorul de pe ambreiaj, accelerezi atat cat ai nevoie pentru a schimba viteza si faci o noua foarfeca, de data asta mai rapida.
Apesi ambreiajul, turezi la 2000 de ture si apoi dai drumul usor la ambreaj in timp ce continui sa turezi. De pe acceleratie nu mai ridici piciorul pana nu schimbi in treapta a II-a. Daca e motorul rece o sa mearga sacadat cand o lasi pe relanti.
P.S: Este vorba de o pendulare, dar o sa iti intre in sange miscarea dupa ce o sa conduci macar 1000 km Pana atunci e ok sa faci cum am scris eu mai sus.
Motoarele Diesel nu sunt mai puternice (din contra) insa au cuplu mai mare intrucat si piesele sunt mai mari ca la motoarele pe benzina. De aceea este si mai zgomotos, se invarte mai greu si trepideaza mai mult.
Motoarele diesel au cuplu mai mare fata de benzina, benzina este de forta tipic masiniilor puternice ( Ford Mustang, corvette si alte marci de renume). Pai ar trebui sa simti pe unde iti prinde pedala de ambreaj, ea difera de la masina la masina. Sa pleci de pe loc doar cu pedala de ambreaj iti poti defecta turbo-suflanta cat sa zgarii si volanta (o piesa de legatura in cutia de viteza). Pentru inceput nerecomand sa faci porniri doar cu ambreajul sa vezi unde iti cupleaza.
Fii atent... Tureaza masina la 3500 rpm si da usor drumul la abreaj...Eu asa fac si am permis de 7 ani
3500 rpm? la plecare de pe loc? cate masini ai distrus pana acum?! trebuie sa accelerezi MAXIM pana la 2000 rpm la plecare de pe loc. Si asa ceva nu se poate invata de pe TPU trebuie sa inveti in practica.
Daca ai nevoie de o plecare buna trebuie sa faci forfecarea dintre ambreaj si acceleratie, Adica in acelasi timp trebuie sa ridici si sa apesi si sa iti calculezi distanta care ai facut la acceleratie si la ambreaj! Am doar 14 ani dar toata familia mea are in sange soferia si am condus de mic copil si pe benzina si pe motorina! Cu benzina te adaptezi repede dar cu motorina trebuie sa prinzi experienta! Succes!
Mai bine taceai! Din contra cu motorina este mult mai usor. In fine.
Mda, se cunoaste ca ai 14 ani si nu ai condus in viata ta la de debitezi acolo.
Bai ciocato, sa mori tu ca nu am condus nici o masina! Logan Mercedes Audi BMW si la urma Chrysler 300C Si toate astea sunt ale familiei mele! Ratatule!
Da tu ce ai condus ma? Caruta cu caii! Ciocofonistule!
Ca te ai suit la volan si ti ai facut poze sa le pui pe facebook nu se pune. imi place cu tu la nici 14 ani ai tai dai sfaturi de condus cand habar nu ai care e diferenta intre a conduce un diesel si un benzinar.
Am peste 100. 000km facuti si vreo 12 ani mai mult ca tine asa ca hai sa nu ne batem in experinta la volan.
Ps ai un report de la mine pentru limbajul de copil "bine crescut"
Bine mai increzutule, nu imi mai bat capul cu tine!