| IONUT298u901 a întrebat:

Salutare! Am reconditionat injectoarele recent iar cel la care le-am reconditionat mi-a spus sa schimb bateria fiindca masina mea are start/stop si prajeste bobina de la injectoare(partea electronica) fiindca are o putere de pornire prea mare eu la baterie am 12V 70Ah si 680 si el mi-a spus sa iau 12V 68Ah si 380 mi-a spus sa nu merg cu masina fiindca le ard bobina aceea.
Intrebarea mea este bateria poate da curent mai mult componentelor sau ea doar furnizeaza curent si fiecare piesa isi ia cat are nevoie? fiindca bateria e destul de costisitoare fiindca trebuie originala.
Multumesc! Cel mai bun si clar raspuns primeste funda!

4 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Mergi inapoi si spune-i acelui mecanic pompier sa mearga sa isi schimbe locu de munca, sa dea cu matura, poate acolo se pricepe.

Bateria da curent doar la pornire, mai exact da curent la Electromotor, apoi iese din circuit, deci curentul la injectoare vine de la alternator nu de la baterie.
In plus bateria are 12 volti, alternatorul 14 aproximativ.

Ai fost la un mecanic sau ce-o fi respectivu gen pompier.

Are putere de pornire mai mare, adica? La injectoare si orice piesa la masina, ce conteaza? Conteaza voltii, aia sa fie de cit este piesa facuta sa functioneze, in rest citi amperi are, n-are abnsolut nici o legatura cu prefectura.

De ce? Orice dispozitiv baterie, alternator, nu pompeaza curent intr-o piesa, o baterie nu-i pompa de apa, sa bage pana explodeaza tevile laughing

O baterie gandeste ca este ca un lac, lacul are apa, lacul pune la dispoztia unei pompe apa, doar atit.

O pompa care trage apa dintr-un lac, daca o duci la ocean ce se intampla, cade oceanul peste pompa, sau pompa va pompa oceanul il revarsa peste usact sau cum?

Intelegi acum ce sunt acesti amperi? Este ca si cum eu iti dau o sticla cu apa, dar nu tio pompez pe gat, te las sa bei tu cit ai nevoie.
Tu poti bea din acea sticla exact cit ai tu nevoie corect? Exact asta face si acele bobine ele trag curent de la baterie, nu bateria pompeaza curent in acele bobine, asta daca ai merge cu alternatorul mort si folosesti curent de la baterie.

Bobinele trag curent cit au fost ele proiectate, chiar daca tu le pui la dispozitie mai mult.

Bateria ta poate sa aiba si 1 milion de amperi nu se intampla nimic rau.
Ba dimpotriva, este foarte bine ca ai o baterie de mare capacitate. Acei amperi pot alimenta cit mai multe surse, piese fara probleme.

Ce ar afecta este voltajul, dar o baterie nu are mai mult de 12 volti, iar alternatorul 14, mai mult sau mai putin, dupa cum cere computerul, alternatorul nu poate scoate mai multi volti decat daca se defecteaza, dar de regula scoate mai putini, sau deloc cand s-a defectat.

De ce Volti conteaza? Gindeste la apa, ai un furtun de apa cu jet de mare presiune, cand te loveste te poate rani, presiunea apei is voltii, iar debitul, adica cantitatea de apa care curge is amperii. Pe tine te raneste presiunea nu debitul corect? Daca dai pe mina cu un debit foarte mare (Amperi) si presiune mica(Volti) te maseaza, nu simti mai nimic asa este?
Dar daca dai cu un debit foarte mic, dar cu presiune foarte mare, iti poate taia degetele.Forta cu care acel debit loveste aia sunt voltii, aia ranesc, aia p[oat defecta ceva, sau arde, nu amperii.

Impreuna dau puterea.O baterie este mai puternica nu in sensul ca te loveste mai tare, ci pentru ca poate functiona mai mult timp, pentru ca poate contine cantitate de curent mai mare, dar la voltaj de 12.

| sierra1 a răspuns:

"bateria... furnizeaza curent si fiecare piesa isi ia cat are nevoie"

răspuns corect, ține-ți funda pentru tine!

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Bateria poate da oricand mai mult curent (aia 680A), totul tine de conexiunea facuta de producator, si rezistenta consumatorului.
Daca acele bobine au rezistenta mica (aproape de 1 ohm), da, ar putea fi arse de o baterie mai mare decat ar trebui.
Dar mi-e greu sa cred ca ajunge acolo curent atat de puternic.

Totusi, daca ar fi vorba despre masina mea, nu as sta sa fac anchete daca trebuie sau nu baterie EFB/AGM, as pune ce trebuie si as intelege mult mai usor ce se intampla cu masina, eliminand din cauze.
Montand piese gresite pe ea, aduni cauze, si bineinteles ca vor aparea si problemele.
Vezi ce acumulator recomanda manualul masinii.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Va avertizez, nu cititi fabulele lui Relian.
La el se deconecteaza bateria dupa pornirea motorului, eventual se ridica pantograful. Ce mai trebuie baterie, mai ales la start-stop? laughing