Salut, ce scuter Gilera (FX, FXR, SP) model, an fabricatie, motor, capacitate cilindrica!
Buna e gilera runner SP 50 AN 2008
Buna ziua e gilera runner sp 50 an 2008
Salut, ca sa verifici statorul si senzorul (pickup-ul), ai nevoie de un aparat de masura. Scoti mufa de la stator. Aparatul de massura pe "ohm". Firul verde si masa trebuie sa ai 1 ohm. Firul rosu, senzor si masa trebuie sa ai 170 ohmi. Daca totul este ok, te duci mai departe. Pui mufa la loc si te duci la bobina de inductie, pui aparatul de masura pe V-volti alternativ. Firul negru al aparatului de masura la masa iar firul rosu (ap.masura) pe contactul verde al bobinei de inductie si dai la automat, aparatul trebuie sa-ti indice 80-100v.Acum firul rosu (ap.masura) te duci cu el pe contactul firului rosu de la bobina de inductie si dai la automat, aparatul trebuie sa-ti indice o tensiune intre 0, 4-0,6V. Masuratorile le faci cu toate contactele facute la bobina. Cumpara un spray-contact si curata-i toate mufele de la stator pana la bobina. Daca nu ai valorile ce ti le-am indicat trebuie sa te gandesti la un stator si(sau)la o bobina. Pana sa ajungi la miezul nucii de cocos, e cale lunga, asa-i cu instalatiile electrice de pe scutere!
Tacheti la 2timpi n-am prea vazut!
Salutare mersi mult nenea am facut ce mi-ai zis tu si mi-am dat seama ca de la CDI e toata problema http://postimg.org/image/4p8efggy9/ ala nu da drumu la scanteie, si is cam 99% sigur pentru ca am verificat la un electrician toata instalatia si tot era bun in afara de CDI ala ce gandeste ca trebuie sa dea scanteie pentru bujie. La faza cu tacheti m-am referit la un First Bike si e in 4 timpi. La gilera am rezolvat problema toata faza e ca nu e in 4 timpi si nu are tacheti, supape etc. O faza interesanta am gasit in motor niste bucati de tablite cam dimensiunea segmentilor. Culmea e ca segmentii erau buni si nu stiu de unde ar putea fi bucatile alea de metal.
Pot sa presupun, daca altadata s-au schimbat segmentii iar la montare s-a rupt
unu si nu l-au mai scos din carter, l-au lasat acolo. Se intampla ca nu-i segmentul pe ghidaj si se rupe cand sa intre pe camasa si daca nu-i o carpa acolo sub piston este normal se duce tot in carter. Eu si cand montez un piston intodeauna pun ceva acolo in jurul bielei! Daca nu ai crapat carterul, ia-ti un magnet telescopic si mai cauta cu el, poate mai pescuiesti ceva!
CDI-ul asta nu-l gasesc in descrieri, nu-mi trimiti si mie link-ul cu pagina te rog unde ai gasit CDI-ul?
Gata s-a rezolvat problema cu scanteia CDI-UL era buba. MS mult tuturor
Buna ziua, Vreau sa va multumesc pentru problema cu aprinderea, CDI-UL era buba. Acum am dat de alta.
Deci dupa ce am segmentat am pus tot la semn am montat absolut totul cum era. De curiozitate am pus putina benzina pe pereti de la admisie sa vad daca porneste. motoru a pornit a tinut cam 10 15 secunde dupa aia s-a oprit. Am pus carburatoru si dau la pedala am dat cam 3 minute si a inceput iar sa porneasca dar tine cam 10 secunde si se opreste cand ii dau putina acceleratie se inneaca, iar dau la pedala tine 10 secunde iar se opreste. Benzina e pusa recent filtru de benzina e schimbat. Banuiesc 2 lucruri ori de la jigler sau avans ori o fi cv prin carburator infundat sau cv nu baga bine aer sau carburant. Banuiesc ca ati mai avut astfel de situati dupa dv cam ce si cum trebuie sa fac.
Amestec bogat in benzina! Pe carburator ai doua suruburi, unul amestec si unul relanti cel cu arc (pe mijlocul carburatorului). Surubul de amestec il strangi maxim apoi il desfaci 1, 5 ture.Pe cel de relanti il mai strangi o jumatate de tura pana-l pornesti, apoi ii faci relantiul. Controleaza- si jiglorul principal sa nu fie ceva prin el. Daca tot ai dat carburatorul jos, fa-i relantiul aasa dat jos, lasa o fanta intre pistonas si corpul carburatorului de 1, 5 milimetri. Daca nici acum nu porneste, schimba-i muzicuta! Daca mi-ai trimis mesaj privat nu pot sa-l vad, nu gasesc motivul!
Aham am sa incerc si varianta dv. Pana sa vad ce raspuns mi-ati dat am pornit scuteru culmea e ca si tine pornit dar consuma binisor cred ca dupa ce am reglez cele 2 suruburi spuse de dv isi v-a reveni. Multumesc mult.
Salut Voinicule, nu exista varianta Jicarean Calin, in reglarea carburatoarelor. Nu am inventat eu functionarea carburatorului si a motorului in 2 timpi.Eu ti-am explicat cum se regleaza un carburator ca el sa si functioneze si nu in vreo lege a, mea. Ca si in fizica, chimie sau matematica pentru rezolvarea problemelor sunt formule, asa si in mecanica. Este o singura varianta pentru reglarea carburatorului ca si regula de trei simpla in matematica. Incearca sa mergi cu scuterul cateva minute, apoi scoate-i bujia si spune-mi ce culoare are electrodul! In functie de culoarea bujiei pot sa-ti spun ce trebuie sa-i faci carburatorului, pentru a-i micsora consumul. Reglajele ce ti le-am scris in raspunsul precedent nu au absolut nimic de-a face cu consumul scuterului tau.Eu nu-mi dau cu parerea in mecanica, Voinicule, am 36 de ani de mecanica, ce scriu aici pe TPU scriu din experienta. Salut!
Aham eu nu am zis nimic de rau poate am inteles eu gresit si m-am adresat si gresit. Nu am zis ca nu ati sti mecanica, pana acuma tot ce ati spus e in ordine e bine a functionat. M-a scuzati daca am zis cv gresit... Referitor la scuter : 1 la mana, bujia e neagra si 2 treaba cu carburatoru e un scuter First Bike e in 4 timpi sunt 3 surubele in afara carburatorului si 2 innauntru alea din inauntru is curatate is tot in regula exact cum a fost Dar la alea 3 din afara acolo e buba am unu sub carburator care daca ii dau drumu curge benzina direct in galerie ( nujt cat trebuie strans ) mai am un surubel care e cu arculet ce regleaza relantiul ala am habar de el si unul care daca il strang tare sau ii dau drumu tare moare motoru. Cel mai bine ar fi sa imi dati add : the_special_1one@yahoo.com ca sa ne intelegem mai bine sa va arat si poze exact cu carburatoru sa imi spuneti ce si cum.
OK, cele doua din interiorul camerei de nivel constant, sunt jiglerele, unul mai mare, caruia i se spune jigler principal(maxim) si unul mai mic jiglerul secundar( minim). Suruburile din afara, cel la care ii dai drumul si curge bezina pe galerie este pentru decantarea apei din benzina si trebuie strans de tot. Cel de relanti este cel de pe mijlocul carburatorului de regula cu arc este pentru relanti. Ramane al trei-lea in ordinea cronologica in care mi le-ai prezentat, acela care daca il strangi, moare motoru, acela este surubul de amestec, il strangi de tot si apoi il desfaci 1, 5 ture. Surubul de relanti i-l mai strangi o tura si trebuie sa porneasca. Dupa ce l-ai pornit i-l lasi sa se incalzeasca apoi ii reglezi relantiul!
Aham asta e, aici nu intelegeam merci foarte mult raman dator
Carburatie bine reglata, electrodul bujiei trebuie sa fie maroniu. Bujie neagra- umeda amstec bogat in benzina, bujie gri, amestec sarac in benzina. Acum pornesti iar scuterul si il accelerezi de doua ori. Surubul de amestec incepi sa-l desfaci incet, incet pana observi ca motorul incepe sa se accelereze singur, il mai slabesti putin pana cand observi ca nu se mai accelereaza singur. Acum surubul de amestec il strangi cu aproximatie 40-45 de grade si reglezi relantiul, din surubul cu arc de pe mijlocul carburatorului. In cazul in care constati un consum exagerat de benzina, astept sa ma contactezi!
Aham mersi am sa fac exact cum ai zis. de curiozitate v-a intreb ( ca maine ma apuc de scuter), surubelu de amestec daca-l strang intra mai mult aer si daca il desfac intra mai multa benzina?
Daca-l strangi scade cantitatea de benzina+aer, iar daca-l slabesti creste cantitatea de benzina+aer ( o sa observi cand il desfaci, creste turatia motorului) practic tu reglezi amestecul necesar bunei functionari al motorului! Vezi cand il desfaci surubul incet cu surubelnita, lent foarte lent, trebuie sa lucrezi cu ea.
Multumesc tare mult gata acuma merge perfect consum bun totul e ok multumesc mult de sfaturi si indicatii. Daca tot veni vb de carburator un vecin de-al meu si-a segmentat scuteru acu 3 4 saptamani. Aseara s-a plans la mine ca prinde 20km/h si dupa aia cand il mai accelereaza da sa se opreasca si nici putere nu are dar cand pleaca de pe loc pleaca se duce bine e tipla cum ajunge acu la 15 20 km ii da in nas... Oare ce poate fi. banuiesc ca tot cv de pe la carburator sau segmenti a zis ca a pus trompete, chinezarii...
Salut Voinicule, e ok ca i-ai dat de cap, ma bucur, sincer! Cat priveste carburatorul prietenului tau, sa verifice buna functioanare a robinetului de benzina, etansietatea filtrului de aer, racordul cauciucat intre carburator si carter daca nu-i crapat fisurat si etansietatea acestuia. Simptomul acesta, de-a da un nas, il face si la amestec sarac in benzina cat si la amestec bogatin in benzina. Daca toul este ok, robinet si etanseitate, sa-i demonteze carburatorul, sa demonteze jigloarele amandoua si cel de maxim si cel de minim. Sa ia un fir subtire de sarma otelit sa-l treaca prin ele(un fir dintr-o perie de sarma, o coarda de chitara ). Acum cu jigloarele date jos sa-l sufle cu aer de la un compresor pe toate canalele. Ar fi bine sa-i schimbe si cuiul ponto. Dupa ce a facut toate operatiunile monteaza tot la loc si cheie, fa-i toate reglajele ca si la carburatorul tau, surubul de amestec 1, 5 ture. Daca tot da in nas sa-l incalzeasca putin apoi sa-i scoata bujia si sa observe culoarea iar tu imi scrii ce culoare are bujia! In baza la culoarea bujiei o sa-ti spun ce trebuie sa-i faca, carburatorului!
Ok am facut tot ce am facut si la al meu si ce mi-ati spus dv totul am suflat am curatat tot tot am si schimbat filtru de aer. Acuma mai trebuie sa ma mai joc un pic cu surubul de amestec ca si la 1, 5 ture buja tot neagra e . Multumesc pentru sfaturi si indicati
Demonteaza pistonasul din carburator, acolo in capatul lui gasesti un cui, pe el are 3 trepte, fixeaza-l pe treapta a a2-a iar daca-i pe pozitia a2-a lasa-l asa. Shimba-i jiglorul principal cu pana la 5 puncte. Pe jiglor scrie un numar, dau un exemplu 96, tu trebuie sa-i montezi unul mai mic de 91. Gasesti seturi de jigloare in magazinele de profil, dupa ce ai facut si operatiunea asta, astept vesti!
Gataaaaaaaa merge tot perfect Multumesc mult raman dator Sarbatori fericite
Sa fii sanatos Voinicule! Dai o bere, virtuala!
Salut,stie cineva de ce bobina de inductie are montaj electronic incorporat? si la ce foloseste?
Cum se masoara instalatia la unFirstBike in 2T?/icon_question.gif
Nu prea are el fire, cineva a incercat sa-i puna baterie si restul, el de fabrica nu are.
Magnetoul are 4 fire: Alb< Galben< Rosu
CDI vrei sa spui? CDI ia semnalul de la stator (aproximativ 40v) il transforma in impulsuri si il transmite bobinei de inductie care il trannsfoma mai apoi in impulsuri de inalta tensiune cam 200.000 pe secunda
Si cum a legat bateria pe circuit? La ce-i foloseste bateria? Mi-ai scris ca magnetoul are patru fire si mi-ai spus trei, Alb, Galben, Rosu si un Verde cred ca. Iei firele ce merg la bobina de inductie, sunt doar doua, un aparat de masura il pui pe ohmi "1K" si trebuie sa ai cam 300 de ohmi +- 20% o plaja de la 290-310 ohmi. Treci aparatul pe V alternativ scala de 200 V si dai la pedala, aparatul trebuie sa-ti arate pana-n 40V, daca ti-a indicat aceste tensiuni statorul este bun, iar defectul este in bobina de inductie ce poate sa aiba CDI-ul integrat!
Mda, acum am vazut ca lipseste o bucata de text: Sunt intr-adevar 4 fire: Rosu, Negru, Galben si Alb, iar legarea este:
-rosu la bobina de inductie;
-negru la masa;
-galben la regulatorul de tensiune;
-alb tot la bobina de inductie;
Bobina de inductie are si ea tot 4 fire: 2Rosii; Negru; Alb
Nu are CDI pentru ca este un moped in 2Timpi si nu a avut baterie( din fabrica) s-a incercat punerea uneie cu relee si tot tacamul dar nu s-a reusit, sau s-a lasat pagubas,, Am bobina de inductie noua, tensiune intre R-Ng si G-Ng este de 12V verificat cu un bec de pozitii, nu stiu cum sa verific acel fir albsau ce-o fi el in magnetou, banuiesc ca este bobina de impuls....sau inlocuitor de platina...Mopedul este un FirstBike CityFlex in 2timpi.As vrea totusi sa-i pun baterie, pana acum am reusit sa fac luminile sa mearga toate pe baterie, mai trebuie sa conectez bateria la magnetou.
Multumesc
Bine, eu am spus Verde ca verde-i masa in general doar chinejii au pus negru p'e masa. Nu te inteleg de ce sa-i pui baterie cand tu ai luminile deja legate, este tocmai firul galben pentru lumini. Hai sa te lamjuresc cu magnetoul :rosu bobina inalta, alb, senzor, galben de pe bobina de lumini, negru masa. Este clar pana aici!
Uite bobina cu CDI-ul
http://www.racing-planet.ro/......e-Cityflex
Uite statorul
http://www.piesemotoscutere.ro/......etail.aspx
Clic pe stator sa vezi firele, asa cum ti-am scris mai sus, Alb senzor, rosu bobina de inalta, Galben, la bonbina de lumini. Albastru(aici ii verde) acela este pe masa de pe un capat bobina inalta cu un capoat bobina lumini.
La bobina CDI un fir rosu nu se foloseste nu ai cum gresi ca se cupleaza prin mufe! Sincer nu-i vad rostul bateriei!
Ok, multumesc de raspuns, cred ca trebuie sa refac toata instalatia sau sa o cumpar pentru ca la cum este acum nu cred ca va functiona, din firul galben de la regulatorul de tensiune se continua cu un fir alb care ajungea undeva in fata la bord si care prin masurare cred ca este de la lumina de pozitii, ce s-a incercat vb ta nu vad rostul la baterie...dar sincer tot nu am aflat cum se masoara bobina de impuls si tot nu reusesc sa-mi dau seama de ce nu porneste,,,, azi i-am luat si bujie sa speram ca poate in weekend cand o fi mai frumos afara....Bafta
Ai mufa firul alb si rosu de la bobina CDI, masoara valoarea in ohmi intre firul rosu si fisa de la bujie, cu lulea si fara lulea trebuie sa ai doua valori, fara lulea undeva pe la 5 kohmi cu luleaua montata undeva pe la 7 kohmi. Masoara si statorul cat scoate, ar trebui sa ai intre firul rosu si masa 30-40 v aparatul pe V alternativ si dai la pedala ca sa-i vezi valoarea, ca sa nu te chinui scoate-i bujia pe timpul masuratorilor! Poti masura si valoarea impulsului de pe senzor, intre firul alb si masa, valoare ce trebuie sa fie de 5 V alternativ. Toate masuratorile de tensiune le faci cu aparatul de masura pe "V" altenativ. Alte masuratori nu mai sunt, daca ai aceste valori trebuie sa porneasca, doar nu-i naveta spatiala.
Buna ziua, revin cu o intrebare: aveti idee cum se regleaza carburatorul in 2T la CityFlex? Sincer am reusit sa-l pornesc dupa ce am depistat ca nu se alimenta cu benzina, cuiul pontou era blocat pe inchis. Acum porneste dar pentru a avea forta si viteza trebuie sa-l ajut cu maneta de soc si se tureaza singur. Apoi pot sa-l ajut cu acceleratia. Nu stiu exact cate ture la fiecare surub trebuiesc.
Multumesc anticipat
O sa incerc sa-l readuc la starea initiala de fabrica, poate intr-un final se vor aprinde, nu am bobina de lumini sau este? Releu?
Multumesc,