| Georgian85 a întrebat:

Salutare. Am și eu o problema cu un Opel Astra g 1.7 dti. Îmi dispare lichidul de răcire din vas și cred că o baga in ulei. Uleiul nu face spuma la capac și nici pe joja doar că sa îngroșat puțin. Mașină pornește la sfert chiar și la 0 grade. Motorul merge rotund și nu creste temperatura peste 90°. Un mecanic mi-a zis că este garnitura de chiulasa dar nu știu ce să zic.

2 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Daca baga apa in ulti nu se ingrosa uleiul se dilua, crestea nivelul.Tu asta trebuie sa verifici daca uleiul da pe afara, daca este peste mamxim.
Daca uleiul este la nivel normal, atunci nu baga nici o apa acolo. Pierzi apa altundeva, pe la furtune, pe la coliere, cauta si vezi, pe la radiator, sa nu fie ala spart, fisurat.

Nu creste temp zici tu, adica ramai fara apa si temp tot la 90 sta? Eu zic ca visezi.Sta la 90 pentru ca probabil completezi cu apa tot timpul, asa ca e nor al sa stea la 90.

Daca nu curge pe nicaeri in exterior, ar putea curge in cilindri, verifica fumul la spate, daca iese fum albicios, atunci inseamna ca arde apa in cilindri.

Motorul merge rotund, doar nu vrei sa mearga patarat laughing
Da amanunte cum stii ca apa dispare, ce faci dupa ce dispare si chestii de genul asta.

Nu veni cu ce crezi tu, crezi gresit.Nu te baga sa umbli la nimic, cauta sa afli unde se pierde apa, cand stii exact, atunci remediezi.
Te apuci sa ce? Sa desfaci sa schimbi piese la plesneala?

regis
| regis a răspuns:

Uleiul se îngroașă de la frig, nu de la apa. Daca baga apa in ulei, clar trebuie sa găsești spume undeva, iar nivelul la ulei ar trebui sa crească, asta daca nu ai uzura mare si atunci mananca si ulei. Altfel s-ar putea doar sa pierzi apa pe undeva.
Faptul ca porneste la sfert si merge rotund nu prea e relevant, al meu pornea incredibil de usor si cand l-am desfacut, pe langa garnitura ciupita am gasit si doi cilindri cu uzura foarte pronunțată.
Garnitura de chiulasa nu e scumpă, e sub 100 de lei, dar sunt multe alte cheltuieli pe care le faci cu ocazia inlocuirii, astfel ca înainte sa desfaci e bine sa te asiguri ca pe acolo se pierde antigelul. Al meu de exemplu a înghițit pana acum peste 500 de euro si inca nu e sub capotă, in condițiile in care m-am ocupat personal de demontare.