Faptul că turația crește la peste 800 rpm atunci când este pornit aerul condiționat (AC) este normal, deoarece sistemul de gestionare a motorului crește turația pentru a compensa sarcina suplimentară impusă de compresorul AC. Iată câteva cauze posibile pentru comportamentul descris:
Senzorul de poziție a clapetei de accelerație (TPS): Dacă TPS-ul nu funcționează corect, poate transmite date incorecte către unitatea de control a motorului (ECU), ceea ce poate duce la o turație necorespunzătoare a motorului la relanti.
Senzorul de debit de masă a aerului (MAF): Un senzor MAF defect poate duce la calcularea greșită a cantității de aer care intră în motor, afectând amestecul aer-combustibil și, prin urmare, performanța motorului la relanti și la pornire.
Furtunuri de vacuum fisurate sau neetanșe: Scăpările în sistemul de vacuum al motorului pot duce la intrarea de aer necontrolată, ceea ce perturbă raportul aer-combustibil și poate cauza o turație instabilă sau oprirea motorului.
Valva de reglare a aerului la ralanti (IAC): Dacă această valvă este murdară sau defectă, nu poate regla corect cantitatea de aer care intră în motor la relanti, ceea ce poate duce la o turație prea scăzută sau la oprirea motorului.
Bobina de aprindere sau bujiile: Problemele cu sistemul de aprindere, cum ar fi o bobină defectă sau bujii uzate, pot duce la aprindere ineficientă, ceea ce afectează stabilitatea motorului la relanti și poate cauza oprirea acestuia.
Pompa de combustibil sau filtrul de combustibil înfundat: O pompa de combustibil slabă sau un filtru de combustibil înfundat poate împiedica alimentarea corectă cu combustibil a motorului, ceea ce poate cauza probleme la relanti și oprirea motorului după pornire.
Pentru a identifica exact cauza, cel mai bine este să efectuați o diagnosticare cu un scanner OBD-II pentru a verifica dacă există coduri de eroare stocate în sistemul de gestionare a motorului.