La diesel se schimba intre 2500 si 3000 rpm, de preferabil 2700. Sub iti cad injectoarele mult mai repede, peste iti cade pompa de injectie. Pe benzina schimbi in momentul in care simti ca motorul a inceput sa traga bine si poate sa preia urmatoare treapta fara sa se chinuie. Iei masina si testezi pana aflii care este turatia optima de schimbat treapta. Spre exemplu eu pe Dacia mea (nu conteaza masina, principiul este acelasi) schimb la 2500. Cand ajung la turatia aia si schimb, motorul preia bine urmatoarea treapta, nu se chinuie la acceleratie. Cand schimbi prea devreme, motorul se chinuie sa preia, daca te-ai uita in spate ai vedea ca scoate mai mult fum (este un pic absurd pentru ca nu ai cum sa vezi din masina teava de esapament, pentru ca fumul la vw nu e ca tractor). Tu calci pedala, el se chinuie, inghite mai mult carburant si pentru ca nu poate sa atinga turatia care trebuie pentru volumul de carburant absorbit, il arde incomplet, deci consum mai mare. Chiar daca s-ar putea sa ti se para mare turatia la care schimbi, acolo va fi si punctul in care motorul se simte bine si consuma normal. Bineinteles ca in depasiri, nu mai conteaza turatia, calci pedala in functie de nevoie.
La masinile pe benzina e recomandat sa schimbi vitezele la 2500-3000 rot/min acum depinde si de ce motor ai pe ea sper ca te-am ajutat..Bafta!
George18011993 întreabă:
Anonim1900 întreabă: