La RAR se omologheaza in carte si talon, modificarile ce tin de culoare.
Nu am auzit de probleme, din cate stiu eu se pot omologa toate "nebuniile".
Poti insa sa cauti un numar de telefon de informatii, al RAR-ului, unde suni si le explici situatia, iar ei iti vor spune ce modificari accepta legea, cand vine vorba de culorile masinilor.
Iti faci apoi o programare, si mergi la RAR, unde procedura este simpla, intri cu masina la ingineri, prezinti actele, dansii se uita la seriile masinii, apoi fac constatarea modificarii, scoti masina de acolo si mergi la sala de asteptare, unde se noteaza in cartea de identitate modificarea culorii.
Tuning-ul specific romanesc : schimbam capota o vopsim jumatate, bagam tribal si tot felul de tuning ieftin. Hai sa-ti zic ceva, o masina are aspect de 1000 de ori mai bun cand are culoare stock din fabrica, eventual niste jante mai scumpe, folii, elemente crom, faruri cu lupta, un bi xenon. eventual stopuri usor fumurii si iti garantez ca e super masina
Nu da vina pe romani, cocalari sunt peste tot.
Daca te uiti doar la baietii de la "Geto Cult", ai sa vezi ca se face tuning frumos si la noi. Ce ma enerveaza pe mine, sunt aia fara viziune, care copiaza colegii de club, si incep toti sa fie cu buze polishate, toti cu suspensia fit, pasajele 'castronate' la fix pe buza jantei, si alte modificari prea des intalnite.
Astia cu dungi, tribal si alte cele, au ramas fascinati de epoca NFS.
Iar cu culorile originale... La unele masini, culoarea originala e nasoala. De exemplu, din paletele de culori de la Logan, Golf 3-4-5, Passat b6, Astra G, abia daca gasesti o nuanta frumoasa, care ar merge cu un tuning.
Daca ai ceva imaginatie, cu jante, suspensie si vopsea, faci un efect bun.
Eu am vazut B6 cu poziții de America doar plafonul negru, jante vossen si era chiar frumoasa, golf 3 negru gti cu niste bbs-URI negre si lupe, iti zic eu, trebuie păstrat originalul intr-o masina
Daca vopsesti o nuanta mai buna decat cea de fabrica, arata mai bine. In unele cazuri fabrica a facut alegeri pur si simplu neinspirate. De exemplu, Dacia Logan cu acele nuante ciudate de gri verzui, pe care le gasim si pe Megane 2, mai pe romaneste masini cacanii cu interior cacaniu... Din aia nu prea faci ceva frumos.
Eu prin culoare originala inteleg exact codul original de vopsea, e o prostie sa il mai respecti, la o masina veche, mai ales cand faci tuning. Vopseaua la cutie e mult mai ieftina, si jonglezi cu nuanta cum vrei.
La un Passat b5 la origine crem, fost taxi in Germania, interior cu piele neagra, am combinat doua cutii de Duralchid portocaliu cu una de galben verzui, am facut partea interioara de la portiere (portiere, prag, stalpi) cu negru lucios, masina avea geamuri fumurii... Si a iesit ceva demential, o torpila de 5m portocaliu strident. In cremul ala original, arata ca o duba de pe santier.
Am avut Vectra A gri deschis, dupa ce i-am facut tinichigeria, oricum trebuia vopsita, si am facut-o gri inchis "sobolan", i-am pus folie pe geamuri si lumini la picioare. Nu era cine stie ce, dar chiar arata mult mai bine asa.
Salut! Referitor la acest subiect, nu cred ca este un tuning * taranesc * sau altceva. Pana acum, au fost investiti in masina aproape 12000E. In acestia ma refer la culoarea masinii care a costat aproximativ 1000, iar restul, ma refer la jante, care sunt O.Z All Terrain Superturismo Dakar pe 20*, iar capota este neagra din cauza carbonului, deoarece este din fibra de carbon 100% si a ajuns undeva la 2500. Referitor la dunga, nu stiu de ce am cerut sa fie facuta, dar sincer, imi place cum arata, chiar daca este doar pe bara din fata si cupola. Referitor la * tribal *, nu ma refer la un simplu sticker sau la colantare. Ma refer la ceva vopsit intr-un service. Asa cum a spus cineva intr-un raspuns, cred ca am ramas la *epoca NFS* Am sunat la RAR si mi-am facut programare pentru schimbarea culorii in certificat si trebuie sa mai fac inca una pentru motor, deoarece puterea acestuia a fost crescuta la aproximativ 260cp.