Ceva din injectie.
AJM parca e motor cu pomp-duse, vezi daca nu ai injectoare duse, sau pompa de injectie nu mai "baga".
La cele cu pompa rotativa, pornirea grea la cald e 100% din pompa, dar la tine injectoarele au si rol de ridicare a presiunii (din acele pompe cu cama).
O problema mai simpla ar fi pompa de alimentare din rezervor, s-ar putea sa amorseze greu la cald.
Pentru inceput schimba senzorul G62, pune unul nou OEM.
In multe cazuri de acolo apar probleme.
Poti incerca sa faci o diagnoza, cel mai adesea daca senzorul este de vina aparare si o eroare, iar daca mergi la cineva care se pricepe poate verifica daca senzorul este bun, comparand valorile date de senzor pe cele 2 module (intre ECU si IC, calculator, si ceasuri de bord).
Si eu am intalnit aceeasi problema, tot la o Bora AJM, l-am schimbat singur cu putin efort si putini nervi, deoarece imi ramasese garnitura de la senzorul vechi in interior, si mi-a dat putina bataie de cap, trebuia sa o scot repede sa nu pierd mult antigel, pana la urma am reusit. Dupa ce l-am schimbat, la o prima impresie pornea mai bine, insa nu exact cum ma asteptam, ce e drept, am pus si un senzor mai ieftin.
Mai mult de atat, nu-ti pot spune ca am dat masina la scurt timp dupa aceasta operatie si nu pot sa stiu exact daca problema s-a rezolvat pe deplin sau doar pentru o perioada scurta
Insa, din ce am observat eu la Golf/Bora, mai mereu au o pornire putintel mai "ciudata" mai grea fata de alte modele, cel putin asta am observat eu, acum, fie chiar am dreptate, fie m-am inselat deoarece motorul este amplasat diferit si poate asta m-a deruta.
Acum sa revenim la G62-ul de care ziceam.
Acel senzor povoaca mai multe probleme, de la pornire mai grea, pana la consum si lipsa de putere.
Se intelege de ce, acel senzor citeste temperatura antigelului, odata pentru a o afisa in bord, si a-2-a oara pentru ECU (calculator). Senzorul fiind defect temperatura nu este citita, prin urmare ECU (calculatorul) observa asta si aloca o valoare standard in loc de cea reala, pentru ca masina sa poata fi folosita in continuare in conditii de siguranta pana la remediere defectiunii, insa apar si unele consecinte tot bazate pe acele valori standard deoarece ECU-ul nu mai optimizeaza bine injectia, aici ma refer la cantitatea injectata si momentul in care se face aceasta.
Tot odata, daca senzorul este defect, citirea temperaturii poate fi citita in continuare, dar eronat, iar asta creeaza din nou alte probleme.
Fiind totusi ieftin, si usor de schimbat, de acolo ar trebui sa incepi. Acel senzor este undeva la 100 de lei, si se schimba in cateva minute si fara mari cunostinte.
Eventual poti incerca sa scoti mufa acelui senzor si sa vezi daca pornirea este mai usoara, dar, chiar si asa exista posibilitatea ca pornirea sa fie in continuare greoaie, dupa cum am spus mai sus, senzorul poate fi defect in doua moduri, nu citeste deloc, sau citeste eronat, daca nu citeste deloc, cu sau fara senzor masina se va comporta la fel, in cazul nostru, pornirea va fi la fel, dar daca citeste eronat, masina se va comporta diferit, in cazul nostru, pornirea se va face fie mai usor, fie mai greu.
Este bine de stiut ca:
1.Trebuie sa te uiti intai sa vezi ce tip de senzor ai, exista in 2 variante, cu 2, si cu 4 pini. Prima data trebuie sa te uiti cati pini are sa stii sa comanzi exact acelasi model.
2.In cazul in care vrei sa-l schimbi, sau sa incerci sa scoti mufa, senzorul se afla in partea dreapta spate a motorului orientrat catre botul masinii in aceea piese de aluminiu in care intra si 3 buji inandescente.
Recomandarea mea e sa consulti totusi un mecanic pentru o constatare si remediere mai rapida a defectiunii.
Noi iti putem da un sfat, te putem ghida, dar nu putem sa-ti garantam ca ceea ce spunem noi se aplica si in cazul tau.
Trebuie sa fii constient ca daca alegi sa aplici ceea ce spunem noi, fara alte verificari, poti fie sa ai noroc si sa rezolvi problema mai ieftin, in cel mai bun caz, fie sa investesti o suma de bani si problema sa persiste sau chiar sa se accentueze. Din acesta cauza recomand pe cat posibil consultarea unui mecanic cand apar unele probleme care sunt greu de diagnosticat.
Stiu ca este ceva banal.Am vazut destule anunturi rezolv pornirea la cald la VW.Se poate face si din soft.