Pornesti apoi iti pui centura si pleci, pana bagi centura in gaura ei si esti pregatit de drum uleiu sa raspandit in motor. Asteptatul minutelor se aplica la jafurile vechi care nu aveau acoperis nici servodirectie. Iarna se incalzeste putin mai greu motorul dar aia nu e grija pentru tine, rau e sa se incinga la maxim.
Nu ai tu treaba cu start,stop sistem,ala este facut zic ei sa economiseasca sau sa reduca poluarea.
Au spus ca la milioane sau zeci de milioane de masini sar reduce poluarea cat de cat.
Cand opreti la semafor sau undeva,motoru se opreste, astfel nu se mai consuma benzina, motorina care produc noxe.
Referitor la pornire si plecare, nu trebuie sa pornesti si sa pleci asa cum spune un destept pe aici masina ta cand o pornesti, priveste ceasul ala de turatii, turometru si vezi ca turatiile is undeva peste 1 mie, urmareste si o sa vezi.
Dupa ce astepti nu mai stiu cate secunde, pana in max 1 min o sa vezi ca turatiile se duc sub 1 mii undeva la 800 RPM.
Deci tu astepti pana cand turatia motorului s-a dus la 8 sute si atunci pleci.
Unele masini daca pleci atunci cand motorul este turat,dupa o sa se aprinda nu stiu ce lumini la bord la BMW nu am vazut sa se intimple asta, dar am vazut la alte marci, se aprinde chek engine si spune ca bla bla sa mers cu motorul rece povesti.
Este bine sau nu este bine sa pleci cu motorul turat?
Depinde, daca softul masinii nu ia chestia asta in calcul, ma refer dupa sa nu se aprinda luminite in bord, poti sa pleci si asa ca nu se intampla nimic.
Eu am plecat asa cu bmw si nu mi-a spus nimic.Deci daca nu sunt sanse sa se aprinda in bord lumini, care dupa sa iti faca probleme, poti pleca asa.
Daca insa facand asta o sa duca la lumini aprinse e mai bine sa astepti cateva secunde, apoi sa pleci.
Ce este cu chestia asta, ma refer cand pornesti si motorul se tureaza mai mult decat e normal?
Chestia asta are legatura cu catalizatoru masinii.Deci este legat de emisii, tot de poluare.
Catalizatorul daca este rece nu poate cataliza, adica nu-si face treaba, de aia fabricantu a mai bagat si chestia asta sa mai elimine ceva poluare.
Ca urmare motorul se tureaza gazele alea arse se recircula prin motor, pana cand catalizatorul poate sa isi faca treaba si dupa totu este ok.
Cam asa sta treaba cu plecatu sau cu turatu motorului si cu sistemul start-stop.
Motorul se incalzeste in sarcina, nu stand pe loc. Ii dai cheie si pleci. Fiind diesel se incalzeste mai greu, asta e adevărat. Dar nu pe loc.