| Cosmin0073 a întrebat:

Salutare!
Astazi am intampinat o problema la masina astazi, mi-a aparut spirala galbena si martorul check engine in bord.
Cand mi-a aparut spirala am simtit cum mi-a luat putin din puterea masini, se tureaza peste 2000 si nu este limitata (doar imi apare spiral si check engine si imi scade putin din putere) Link: https://postimg.cc/kDRykrRn

Seara am plecat spre locul de munca si pe o distanta de 15 km dpf ul mi-a intrat in regenerare iar martorul nu mi-a aparut in bord, dupa ce a terminat regenerarea sunetul motorului s-a schimbat instant iar martorul a aparut iarasi (m-am gandit ca nu a mai aparut martorul din cauza ca si dpf ul cand intra in regenerare deja scade din puterea masinii)
Am pus si testerul pe ea si imi arata ca am o problema cu SENZOR POZITIE REGULATOR PRESIUNE

Eu am pus testerul personal si nu stiu sigur daca aceasta este problema pentru ca m-am uitat si la valorile pe care le da senzorul si parea sa fie oke.
Ati mai intampinat cumva aceasta problema?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Aparent, motorul ala are in continuare capsula de vacuum, doar ca exista senzor pe ea.
https://www.pieseauto.ro/oferte/actuator-turbo-cayc/

Eroarea pe care o ai se refera la informatiile pe care le-a raportat senzorul, nu la defectarea sa, deci cauza ar putea fi comanda de vacuum (blocul de valve sau electrovalva N75), mai mult decat defectarea senzorului in sine.

Ai grija la ce service mergi, ca foarte multi vor recomanda inlocuirea senzorului/capsulei si apoi reconditionarea turbinei, de incompetenti ce sunt, nefiind de fapt o rezolvare sigura, si cu atat mai putin ieftina.

LE: se pare ca ai noroc, la motorul tau este clasica electrovalva N75, pe care o poti comanda si inlocui singur, in fata blocului.
https://www.youtube.com/watch?v=ozEutDgac-A

6 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Nu stiu exact ce motor este ala, dar defectul cred ca se refera la actuatorul de pe turbina. Ceva imi spune ca ar putea fi actuator electric, fara vacuum. Poate s-ar rezolva cu o demontare si curatare.

| Cosmin0073 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Golf 6 1.6 tdi cayc, asta cred si eu ca este ceva legat de sistemul turbinei, initial mi-a fost teama sa nu fie fix turbina sau filtrul se particule. dar nu sunt ele de vina, astazi am mers in jur de 20 de km cu masina perfect normal (tragea bine)pana sa apara din nou eroarea si sa mi taie din putere (daca era de la dpf sau turbina sa fie infundate la prima apasare de pedala trebuia sa mi apara direct erori si nici sa nu traga ) maine o sa o duc la un service
Sper sa scap oke cu ea, deja luna trecuta am mai avut o problema si n-am chef iar de ea

| Cosmin0073 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Multumesc pentru raspuns, fix asta a fost!
Am fost cu ea la service si un furtunas care duce spre sistemul de la vacuum are un fel de ciupercuta care filtreaza aerul si era infundata.
Din cauza asta turbina nu primea destula presiune de aer iar mie imi dadea eroare la masina pe un senzor regulator presiune supraalimentare.
Mi s-a spus ca filtrul de aer trebuie schimbat regulat pe la 10k km pentru ca are legatura cu sistemul turbinei iar daca este plin de impuritati poate face probleme (eu l am schimbat de fiecare data cand am facut schimbul de ulei asa ca nu stiu de am avut problema asta, la 10-12k km maxim fac schimbul)

Multumesc!

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Cosmin0073):

Aparent, motorul ala are in continuare capsula de vacuum, doar ca exista senzor pe ea.
https://www.pieseauto.ro/oferte/actuator-turbo-cayc/

Eroarea pe care o ai se refera la informatiile pe care le-a raportat senzorul, nu la defectarea sa, deci cauza ar putea fi comanda de vacuum (blocul de valve sau electrovalva N75), mai mult decat defectarea senzorului in sine.

Ai grija la ce service mergi, ca foarte multi vor recomanda inlocuirea senzorului/capsulei si apoi reconditionarea turbinei, de incompetenti ce sunt, nefiind de fapt o rezolvare sigura, si cu atat mai putin ieftina.

LE: se pare ca ai noroc, la motorul tau este clasica electrovalva N75, pe care o poti comanda si inlocui singur, in fata blocului.
https://www.youtube.com/watch?v=ozEutDgac-A

| uzzy1994 a răspuns:

A întrat în regenerare filtru de particule, mergi cu a3a constat cu 70km/h turată vreo 20-30km și se va curăță!

| Cosmin0073 explică (pentru uzzy1994):

Cand intra filtrul in regenerare imi apar erori in bord?