Intra si tu pe grupul subventionatilor APIA, si vezi ce povestesc baietii cu softuri pe acolo. Desi in vechile CAP-uri, unde isi repara ei cazanele, nu prea au scule pentru softuri. Si abia au terminat cativa liceul, nici vorba de studii in motoare cu ardere interna.
www.vwforum.ro
Mai vezi si www.tcmtuning.ro
Au oferte cu softuri pentru majoritatea masinilor intalnite la noi in tara. Dar sa nu crezi ca un soft facut de un baiat cu laptop egaleaza softurile facute de cei ca TCM. In sensul ca "baiatul cu softuri" iti poate strica motorul si pentru 10 cai in plus.
Inca nu au intrat subevntiile?
Bineinteles ca ar fi pont o echipa calumea, nu am de gand sa consum un motor de masina, nici n am de gand sa fac tuning dintr-un cazan ca nu e cazul, doar putin mai multa putere decat normal, indiferent de consum ca is convins ca ii o diferenta
Cam 30 de cai.
La Tcm turbo a costat 700 lei.
A facut un prieten de curand, a zis ca a devenit o alta masina.Consuma mai putin, trage mai tare, fum deloc.
Eu am 185 de cai la un 2.0 tdi si deja ma gandesc la stage 2.
Aproximativ 30 cai. Daca motorul in starea lui actuala e ok din toate punctele de vedere atunci poti sa ii faci stage 1. Nu e ca se strica de azi pe maine, dar sa zicem ca daca motorul cu 116cp mai te tine 200. 000km incepand de azi, cu acel stage 1 se poate duce dupa 150. 000km. In alta ordine de idei, 116cp mi se pare suficient pentru golf 4. Eu am avut Bora break 1.9 tdi AXR 101cp si nu am avut probleme. Acum am Seat Exeo de 143cp. Merge mai tare nu zic ca nu, dar nu pot spune ca fac o depasire cu mult mai multa siguranta fata de Bora. Ocazional mai conduc si golful 1.9 TDI 105cp a lui tata si nu simt ca nu am destula putere.
Le zice bine morariu, masina trebuie sa fie ok din toate punctele de vedere cand faci un stage de resoftare, sa ai turbina ok sa ai ambreiajul ok sa ai electronica ok...prea multi fac soft la epave si apoi acestea cedeaza, cum am spus intr-o alta postare cu alta ocazie un tunner serios (adica cei care fac astfel de tuning) verifica masina inainte mecanic si tehnic fac si o diagnoza si abia apoi o resofteaza, si la fel un tuning serios de acest fel se face pe dyno, ca sunt unele firme care chipurile spun din burta castigul si nu au dyno, nu as face la astfel de societati.
Deci @nicu991 aia cu 250 de euro nu fac un tuning serios, ca sa iti afca si o verificare masinii si o diagnoza si resfotarea propriu zisa si dyno inainte si dupa ar trebui sa sare da 350 de euro lejer, si aceste preturi la noi sunt mici prin afara costa si peste 1000 de euro fiecare resoftare, da pentru aia 30 de CP in plus platesti sute de euro sau mii de euro, de ce pentru ca se fac exact pentru masina ta, nu se copiaza niste fisiere dea gata facute pentru acelasi model cum se face la noi, cat si pentru faptul ca la ei serviciile sunt mult mai scumpe.
Aam inteles, daca ajung macar ca la un asz atunci e in regula, nu mi trebuie mie mia de cai din soft ci doar un surplus de putere sa zic asa
Http://www.obdtuning.ro/......tage-1-692
de la 116CP--> 138CP, pentru 1369 Ron obtii 22CP in plus dar si cuplul cu 62 NM mai mare decat cel initial.