Alea supraalimentate au performante mai bune din toate punctele de vedere dar au ca dezavantaj o grija in plus la intretinerea masinii (Turbina aia trebuie exploatata prudent altfel apare fenomenul de ''surge'' si se distruge. La motoarele Turbo Diesel este criminala accelerarea cu pedala la fund la turatii joase si viteza mica, foarte distructiva pentru turbina). Alt dezavantaj este reprezentat de zgomotul pe care il scoate turbina dar care este destul de bine izolat (unora chiar le place zgomotul acela care apare cand accelerezi, ii face sa se simta ca-n NFS). Motoarele Diesel clasice sunt extraordinar de lenese si neperformante si nu prea se mai pun pe turisme in ziua de azi. Avantajul e ala ca sunt cele mai fiabile motoare termice existente.
Alea fara turbo pot fi conduse batraneste fara probleme, nu prea are ce se infunda la ele. In schimb, cam toate dieselurile fara turbo, trag bine pana pe la 100km/h, apoi te plictisesti cu pedala in podea. Unele insa trag mai bine pana pe la 140km/h, dar oricum, in depasiri sunt puturoase.
Un diesel supraalimentat are cuplul puternic la turatii joase, pe care apoi il inlocuieste cu cel dat de turbina, de la 2000-2500rpm in sus. Mai exact spus, cand unul clasic se plafoneaza, ala cu turbo abia incepe sa bage in scaun.
Deci... Un supraalimentat are viteza de croaziera chiar si pe la 160-180km/h fara efort, pe cand unul fara turbo 80-90, ca o Dacie...
La consum teoretic ala clasic e mai econom, insa diferentele nu sunt deloc mari, maxim 1l/100km, ca ceea ce consuma turbina tot pentru deplasare se foloseste.
anonim_4396 întreabă:
anonim_4396 întreabă: