Se potrivesc elementele de caroserie, nu se potrivesc cele din comportamentul motor, rezervor si instrumente de bord.
Diferenta mai este si la suspensia fata, amortizoarele si arcurile sunt de obicei mai slabe la motoarele 1.4-1.6 de exemplu, fata de 1.8 diesel sau mai mare.
Si sistemul de franare (discuri-etriere) poate fi diferit, daca una din masini are putere mai mare decat cealalta.
Să înțeleg că doar piesele prin care trece combustibilul(motor, filtre, injectoare și bujiile chiar - parcă știu că-s diferite), elementele de sustinere-franare(arcuri, amortizoare, etriere, discuri etc.), elementele de măsurare (ceasuri bord, clima) sunt diferite? Cu elementele de caroserie nu aveam dubii. Restul s-ar potrivi, sa zicem din ce am enumerat mai sus? Și cutia dacă e în 5+1 trepte la ambele?
Am zis tot ce este in compartimentul motor. Am inclus acolo cutia, planetarele, ambreiajul, senzorii, motorul cu totul, vasul de antigel, radiatoarele.
Unele din ele ar putea fi compatibile, cum ar fi radiatoarele, vasul de antigel si 2-3 senzori.
Cutia sigur are alte rapoarte la diesel, deci este alt model.
Depinde de fiecare producator, ce a facut. La Opel de exemplu sunt aceleasi evacuari la 1.6 benzina si 1.7 diesel, la niste modele mai vechi.
Alternatoarele ar putea fi la fel sau nu. Depinde de alegerile producatorilor.
La timonerie de exemplu s-ar putea ca un motor sa aiba o cutie de viteze pe cabluri, celalalt pe tije.
Furtunele si alte conducte de pe langa motor nu vor fi compatibile, pentru ca un motor are niste racorduri de antigel sau vacuum intr-un loc, celalalt le are in alta parte.
Ceasurile de bord am zis ca nu vor fi compatibile, dar nu e sigur. La Dacia si la unele Forduri, ceasurile sunt la fel atat pe motorizarile pe benzina, cat si la cele diesel. Au turometrul pana pe la 8000-9000, si nu au zona rosie.
Suspensia daca nu este fix acelasi model, poti totusi sa o adaptezi. Este compatibila. La fel si franarea, daca e alta dimensiune de discuri, iei cu tot cu etrier, eventual chiar fuzetele cu totul, si le pui linistit la tine. Dar probabil sunt la fel.
E mai complex decât pare. Mulțumesc pentru lămurire!
Deci cetateanu e de vina ca ai avariat tu masina? E bun,acu dai vina pe altii pentru ce faci tu, dar asta a fost asa ca introducere.
Poti folosi mai tot daca este acelasi model, in afara de motor, transmisie si computerul masinii.
Furtune si alte fire, cabluri alea le gasesti la masina ta, nu ai nevoie de maruntisuri genu asta.
Mulțumesc de răspuns. Știu asta, dar e cam pe lângă subiect...
Este fix ce trebuie, Am sa detaliez ca sa nu mai para pe langa subiect. Am inteles ca tu vrei sa iei piese de pe o masina cu o alta motorizare.
Poate ca fizic se vor potrivi dar ca si compatibilitate software nu cred pentru ca masina aceea de pe care vrei sa iei piesele e construita sa recunoasca o anumita motorizare deci este un anumit soft.
Vorbesc de piesele care sunt controlate electronic si care au senzoristica cum e cutia de viteze. La un furtun n-ai ce sa comentezi, e doar un furtun, daca e bun si se potriveste il iei.
Si nu cred ca nici fizic pentru ca piesele sunt dimensionate si ele dupa masina. Poate unele merg, dar e doar un poate.
Asa ca te sfatuiesc sa nu incerci invetii ca faci mai mult rau masinii si nu o sa stii de ce se intampla asa. Inteleg ca poate prin piese din service o fi mai scump, dar esti mai sigur ca sunt compatibile.
Acum am înțeles. Mulțumesc!