| Alexandru250201 a întrebat:

Salutare
Ce este anti-lagul? Si ce anume face el la o masina?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Termenul anti-lag se folosea pentru ceea ce a devenit in prezent "launch control". E un fel de bonus al softului, care cand vede ca stai pe loc cu frana si acceleratia calcate, deschide controlul turbinei la maxim, ridica turatia motorului pana in zona in care turbina face boost considerabil, inchide egr-ul, eventual trece ESP-ul (sau ce control al tractiunii ai) pe niste setari mai sport sau chiar le dezactiveaza, totul pentru a putea demara in forta, pentru curse.
Initial cred ca era o inventie a tunerilor si a celor care participa la curse de tip drag, dar de cativa ani a aparut si la masinile de serie, din fabrica. De retinut ca masina are de suferit in urma acestor plecari cu "anti-lag", la scurt timp cedeaza componente din transmisie sau chiar motor.
Fara acest "program", sau cum sa-l numesc, la plecarea de pe loc nu ar fi turbina in boost, deci ar avea lag (intarziere).

5 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

In termeni verbali usor de inteles, lagul e acel fenomen care il intampini cand apesi acceleratia la podea si masina nu se duce in limita ei de acceleratie, nu simti adrenalina aia cum e la una V8 de ex. Timp de cateva secunde merge normal apoi simti cum accelereaza treptat.

| 4ndr33y a răspuns:

Lagul se produce datorita turbinei care are nevoie de 1-2 secunde sa ajunga la presiunea optima.
Pe masinile de top se afla un compresor separat care compenseaza deficitul ala de presiune, deci acceleratia se va simti instant la apasare, fara intarzierea aia "lag"

| Alexandru250201 explică (pentru 4ndr33y):

Pai si ce face compresoru ala?

| 4ndr33y a răspuns (pentru Alexandru250201):

Baga presiune in turbo, inainte ca ea sa se incarce. ca sa intelegi pe deplin, trebuie sa stii cum functioneaza o turbina.

| 4ndr33y a răspuns:

Poftim, explicat pe romaneste
https://www.youtube.com/watch?v=bqOGQg2Xo0E