Astra H 1.7 CDTI
Megane 1.5 dci-1. 9dci
Astea imi vin in minte acum. Sunt masini reusite, cu motoare performante. Insa diesel dupa 2005 inseamna injectie CR, ceva mai pretentioasa.
Doar VAG are injectie PD in perioada aia, pe care nu o recomand. E la fel de pretentioasa, si motoarele alea 'obisnuiesc' sa consume ulei, se duc injectoare usor, turbinele pusca cam repede, etc.
Cum functioneaza injectia CR si care e problema lor? Ca e folosita si pe motoare diesel la bmw si la vw si mai sunt. Eu care credeam ca sunt mai bune cele cu injectie CR. De cele PD am auzit ca nu sunt asa ok.
CR vine de la common rail, adica rampa comuna. Are o pompa de inalta presiune, toate injectoarele conectate la aceeasi rampa (deci fara conducte individuale), si comanda electrica, daca nu ma insel.
PD nu stiu exact cum lucreaza, dar nu are aceasta rampa comuna, ci niste pompite individuale, pentru fiecare injector in parte. Nu-s totusi nasoale, dar nu mai tin pentru totdeauna, precum alea cu injectie clasica, cum e ALH-ul.
La CR se infunda repede injectoarele, daca pui motorina mai proasta, pentru ca au piesele (supapele) foarte fine, si lucreaza la presiuni mari.
La capitolul fiabilitate, motoarele diesel cu pompa de injectie de tip vechi, rotativa, sunt mult mai bune, insa nu si la poluare, sprint, raport putere/consum.
Cred ca toti producatorii folosesc sistemul CR in prezent, inclusiv VW.