| Andrey550 a întrebat:

Salutare! Ce recomandati, inlocuirea sau anularea filtrului de particule(DPF)?

17 răspunsuri:
Răspuns utilizator avertizat
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Filtrul DPF e o componenta pasiva.
Daca ajungi sa ai probleme cu el, inseamna ca masina are alte probleme, sau soferul si mecanicul ar trebui sa se lase de masini.
Ca sa iti raspund la intrebare, anulare DPF e o solutie definitiva dar riscanta; inlocuirea cu un filtru aftermarket si mai ales fara a elimina cauza infundarii/topirii celuilalt, este o solutie provizorie, scumpa si ineficienta in multe cazuri.
Eu recomand o inspectie amanuntita la actualul DPF, pentru a vedea problemele. Ele sunt recuperabile in majoritatea cazurilor.
Al meu se regenereaza complet, desi masina e din prima generatie cu DPF, si are pe bord 320. 000km. Reali naiba stie.
A fost condusa si intretinuta corect, drept urmare functioneaza inclusiv DPF-ul si clapetele swirl.
Conteaza si marca, dar ideea este ca se poate. DPF-ul e o pacoste doar daca faci ceva gresit.
O mare greseala ar fi sa iei un VAG PD cu DPF laughing

| Andrey550 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Salut iti multumesc de raspuns im acest caz sunt eu Jetta 1.9 PD cu Dpf cod motor BLS

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Andrey550):

Dpf-ul cere un management atent al amestecului aer/motorină. Există niște hărți în soft care se ocupă chiar de reducerea fumului.
La motoarele CR, acestea au efect. La PD nu au efect, pentru că injectoarele alea sunt 80% mecanice, pișă când și cât vor ele. La partea de aer sunt mereu probleme cu vacuumurile/geometria blocată, iar pe deasupra, se mai și bagă toți Doreii, care nici distribuția nu o pun bine.
Drept urmare, PD-urile sunt mari generatoare de cenușă, iar dpf-urile sunt depășite de situație.

| Andrey550 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Mersi frumos am gasit si problema.Problema era de la debitmetru de aer din ce a spus mecanicu.

| relian a răspuns:

Daca il anulezi, nu o sa mai treci inspectia, ori in RO daca se da slaga treci laughing fa si tu calcul si cum iesi mai ieftin aia faci.

Răspuns utilizator avertizat
| C0STEL22 a răspuns:

Nu-i deloc simplu raspunsul.
In majoritatea cazurilor filtrul nu se colmateaza degeaba si nu reuseste sa-si mai faca autocuratarea.Ori un injector defect, un consum de ulei anormal sau motorul nu a fost lasat sa-si termine regenerarea. Daca il inlocuiesti fara sa remediezi cauza defectarii o sa ajungi din nou in aceeasi situatie.
In al treilea caz m-am incadrat si eu.
O apuca regenerarea cand ajungeam acasa in parcare.Imi dadeam seama ca motorul sta turat la 1000rpm in loc de 800.Si ca sa fiu sincer n-aveam nici timp si nici chef sa stau dupa toanele ei. Dura cam 25 de minute sa o astept sa-si termine ciclul. Apoi a doua zi o apuca iar.Consum marit de motorina si nivel crescut de ulei in baie de la postcombustie. Faceam schimbul la ulei la 5000km deoarece se contamina cu combustibil.Multora le pica motoarele din cauza asta si nu-si dau seama de motiv.
Apoi o perioada a mers cu regenerare saptamanala din tester.
Am gasit un atelier care il demonteaza complet si il curata mecanic pentru 450 lei. Tipul de acolo mi-a zis ca daca am incercat curatare chimica sau spalare sa nu-l deranjez inutil ca nu se mai poate face nimic.Problema mare este ca trebuie demontat, trimis la curatat si remontat, daca masina este 4x4 cazul meu, costa mai mult demontat si remontat, ca sa te trezesti iar peste cateva luni in aceeasi situatie.O mare bataie de cap DPF-ul asta, Unul nou costa 2000E iar unul aftermarket 500E care este laudat in toate publicitatile la fel ca zeama covid minune, tine doar o luna.
Modelul de motor fabricat inainte de al meu, este identic doar ca nu are DPF, si atunci?