Cum porneste masina fara cip? Pai nu ai cip la masina aia asta e tot. Iara daca a avut cip din fabrica a facut careva baypass.Cipu ala nai ce rupe, e o bobina si nu-i prinsa pe nimic, este o bobina ori acoperita cu sticla ori cu plastic, n-are legatura cu telecomanda.Ai intrebat care este rolu acelui cip, transponder cum ii zice.Nu e de smecherie este pentru a nu fi furata masina.De fapt cipu ala este cum am spus mai sus o simpla bobina fara sa fie alimentata de baterie sau de mai stiu eu ce, nu are nici o legatura cu nici o piesa de la masina.Ea primeste un curent din aer electrostatic un curent insesizabil de mic.Acum acest cip este programat i se induce cum sa zic hai sa vorbim asa sa intelegi i se induce un fel de parola ca la cal pui parola si nu mai poate nimeni intra.Deci tu cand te apropii cu cheia de masina sau de contact pentru ca acolo ai alt cip in contact in prima parte unde introduci cheia si asta din cheie spune uite eu sunt, deci este proprietaru, si cipu ala din contact are fire duce la calc masinii si calc masinii iti da voie sa pornesti motoru. Daca te duci fara cip calc nu da voie motorului sa porneasca. Poti tu sa-i faci cu fire sa legi ce vrei.Cred ca se poate face un baypass dar nu stiu exact ce anume, adica nu stiu nici daca se poate, dar am intilnit masini cu cip care porneau fara cip.Bine nici nu am studiat problema, dar cipu asta face este o protectie antifurt, asa ai lega firele di contact si pleci, asa cum puteai la masinile alea vechi sau la astea care n-au cip.Deci nu-i vorba de smecherie.Sint cazuri cand cipu ala pierde memoria, adica nu mai comunica cu contactu si stai si te uiti la masina cele mai frecvente masinii care patesc asa sunt SABB dar deja aia e istorie fabrica nu mai exista de mult.La alea frecvent cipu se ducea de suflet, aproape toate saburile ce le-am vazut erau asa cu problema asta, era o problema comuna.Probabail cipuri proaste.In general masinile astea mai serioase aveau cip, dar acum se pare ca devenit o chestie comuna.Deci asta face cipu ala spune calc masinii ca tu esti proprietaru ca e masina ta.Bine ca daca ti se fura cheia normal poti porni masina, am zis de proprietar asa adica ca e cheia care trebuie ceva de genu asta.Deci la masina ta trebuie sa afli daca intr-adevar are cip, ca daca n-are aia e.O sa intrebi pai te duci si faci cheie, aia e ca nu-ti face nimeni chie la o masina cu cip decat daca te duci cu actele masinii, altfel nu se uita nimeni la tine.Deci masina sa fie pe numele tau altfel nu-ti face chiar daca esti cu masina acolo in fata lor, nu-i numele tau pe acte nu-ti face, nici cheie nici cip nimic nici contact.Cipu se programeaza cu contactu, aia se face si fara sa duci masina la ei, asta daca schimbi si lock ala din contact si cipu. Daca doar cipu e de vina trebuie sa mergi cu masina siti pune cip noi si tio programeaza.Toate astea is pentru siguranta masinii, sa nu le mai poata fura.Bine ca o poate fura pe platforma, dar daca are alarma aia suna cand este ridicata masina.In sf astea le gasesti pe net informatii de genu asta dar nu in romana, cauta in limba engleza pe Youtube siti arata si video.
Bine ca porneste.
Du-te fa-ti cheia de rezerva si gandeste-te la altceva.
Am revenit cu o intrebare si anume: care este rolul acelui transporder chip din cheie? sa fie ala smecherul de chip cu care porneste masina?
Https://en.wikipedia.org/wiki/Transponder
Arunca un ochi pe aici.
Du-te si fa-ti cheia fara chip dar da jos masca de sub volan si vei gasi chipul acolo daca nu il gasesti asta e bine ca porneste
Mda la asta m.am gandit si eu si altii mi-au spus dar....surpriza nu este nicunde niciun chip.Ori s-a facut ceva din ECU ori eu am un avion, dar am sa mai caut prin masina. )
Posibil sa ai modificări făcute în CP și de acolo reiese că, acea cheie nu funcționează fără cip decât dacă a făcut modificări, încearcă la un service mai bun să vezi ce și cum, la electronisti buni.
BodenAlex întreabă: