Mersul subturat are și alte efecte negative. În schimb mersul turat are doar avantaje, motorul funcționează în parametrii doar dacă este turat, folosit aproape de capacitatea maximă.
Constant la 2000 rpm+. Niciodată sub. Când ești la drum lung e bine sa ii mai dai forja.
Salut. Eu conduc cam de 90. 000km masini diesel si nu am avut probleme cu EGR. Am invatat sa conduc corect diesel de la tata si ce am citit pe net. De indata ce se incalzeste cat de cat motorul, schimba la 3000rot/min ( cand se poate) si in general incearca sa mergi constant peste 2000rot/min. De ex eu in oras folosesc doar a 3 a. Si astfel eviti sa infunzi multe. Ocazional e bine sa ii dai si un 4000rot/min ( talpa cum se zice). Dar asta cand motorul e cald si ai spatiu in afara orasului. Bafta!
EGR-ul se blocheaza cu "funingine" daca mergi la turatii mici mai mult timp, de ex daca circuli doar in oras.
De aceea e recomandat, o data pe saptamana, sau la doua saptamani sa iesi din oras si sa mergi 20 -30 min la turatii mari, sa se arda depunerile. Este vorba si de curatarea catalizatorului si mai multe piese, nu doar EGR.