Eu de ex cand am spart baia de ulei mi-am dat seama in parcare ca era o balta mareeee si neagra, deci asta ar fi un lucru important
Hmm. am inteles. Pai rulam cu 70-80 km la ora si am observat tarziu ca pe banda mea era o movila de nisip si am dat peste el, a zguduit un pic masina, am oprit verficat sa vad daca e ceva ne inregula dar era totul ok. am plecat mai departe fara nici o problema cam vreo 25 km pana am ajuns acasa am parcato verificat iar era ok. nu se vede sa picure nimic. am si scut la baie. ma tot gandesc daca e posibil sal fi spart. dar nu am observat nimic ne inregula cu ea.
Inseamna ca nu e nici o problema
Sper m-am speriat putin. e prima masina a mea.
Te inteleg , nu ai de ce. Bafta si drumuri bune!
Pai, dupa ce lovesti partea de jos a masinii, opresti imediat (opresti si motorul), si te uiti pe sub ea. Daca nu curge nimic, e ok.
Deci, tu ai procedat foarte bine.
Baia sparta e foarte evidenta, incepe imediat sa picure ulei. Nu trebuie sa astepti sa se aprinda becuri in bord, daca un motor ramane fara ulei brusc, in timp ce functioneaza la temperatura maxima, ii sunt suficiente 5-10 secunde sa se gripeze.
Baia se poate sparge putin, sau in cazul bailor de aluminiu, se sparge cate un ciob de 3-15cm, si iti curge tot uleiul brusc, deci daca nu opresti in momentul ala, risti sa ramai fara motor.
Daca vrei sa fii sigur ca nu ai nici o scurgere, baga un carton cam cat spatiul de sub capota, intre roti, sub masina, si lasa-l asa peste noapte. A 2-a zi dimineata, vei vedea daca sunt pete de ulei, sau de la alte lichide.
Oricum, o masina cu nivelul pe joja la maxim, poate pierde cam 1l de ulei fara probleme, deci daca ai o scurgere mica, mai poti merge cativa km, chiar si dupa ce ai lovit baia.
Mersi de informatie, am sa verific.
Cand se aprinde becul rosu de ulei, indiferent unde esti tragi pe dreapta si opresti motorul.
Mersi de informatie. e prima mea masina. incerc sa aflu cat mai multe sa stiu din timp daca e ceva.