Salut, și la diesel și la benzină indiferent de carburant când este timpul rece și mașina este înghețata, prima oară trebuie să iei gheața cu o racleta de pe parbriz lunetă geamurile laterale apoi când ai vizibilitate poți pornii mașina și o poți lăsa 20, 30 secunde să își tragă uleiul apoi poți pleca cu ea lejer la drum. Cum am spus fie diesel sau benzină procedura e aceeași pentru ca în mers se încălzește mult mai repede. Nu pierzi nici timp și se dezgheață și mai repede așa. Sper ca te- am ajutat. Zi frumoasă
La mine de exemplu daca sunt temperaturi sub 0 grade nu o pornesc la prima cheie, pun contactul de 2-3 ori sa se incinga bine bujjile si apoi o pornesc. In rest mai mult de atat ce sa-i faci, ca nu esti in Siberia sa dormi cu bateria de la masina in casa
În climatul din România, fie benzina fie diesel, o pornești, o lași 10 secunde și poți pleca. Uleiul ajunge foarte repede sus, în funcție de mașină cam în maxim 2-3 secunde.
Atenție, a pleca nu înseamnă 150km/h, mers liniștit schimbat pana la 3k, fără accelerări ca la formula 1, astea se fac cu uleiul cald.
Sunt doua tabere, sau mai bine zis, doua subiecte:
1. Uzura mecanica
La temperaturi mici, uleiul devine gros (de asta e foarte important sa pui uleiuri potrivite, de genul 5W30 sau 0W30, nu 10W40), se plimba mai lent prin motor, si nu prea acopera suprafetele, nu acorda protectie impotriva frecarilor. Metalele din motor merg aproape uscate cel putin in primele secunde, lucru care genereaza uzura.
Pentru acest subiect, ar fi necesar undeva la un minut de functionare la relanti pentru a te putea pune in miscare la turatii mici si efort minim, adica nu iesi direct in rampa pe Transfagarasan dupa minutul asta. Pot fi si 10-20 de secunde, dar schimbi vitezele pe la 2000rpm si nu accelerezi tare/nu ceri putere de la motor.
2. Depunerile
La rece, motorul diesel genereaza foarte multe reziduri. Sunt in special gaze din arderea incompleta, amestecul la rece fiind mai bogat in carburant. Aceste gaze se depun pe supape, piston, segmenti, circula si se depun in traseul EGR-admisie, iar la final sunt retinute de catalizator si DPF (daca exista).
De pe pistoane si segmenti, depunerile ajung si in ulei, care ar trebui sa le curete (daca este de calitate).
Este importanta calitatea si corectitudinea uleiului, altfel poti avea un ulei care fumega/arde sau nu contine agenti de spalare, si nu mentine deloc curatenia in motor.
La acest capitol (al depunerilor), recomandat ar fi sa stai putin pe loc, 10 secunde, apoi sa pleci, fara a accelera brusc (pentru a evita amestecurile foarte bogate).
Tragand o concluzie din cele doua, raspunsul ar fi "intre 10 secunde si 1 minut". In practica insa, uneori trebuie 10 minute ca sa se topeasca gheata de pe geamuri. Personal asta fac, las motorul sa mearga 5-15 minute, pana se curata geamurile. De depuneri scap cu ulei bun (Ravenol 5W30) si regim de mers mai deschis, orientat spre extraurban. Evit sa folosesc masina pentru 1-2 km, iarna, si ma duc drumuri de 200-300km macar de doua ori pe luna, in weekenduri. Nu am probleme cu EGR, DPF si nici admisia swirl, desi masina a avut probleme, inainte sa ajunga la mine.
Am schimbat uleiul, in primul rand.
JaguarSType întreabă:
farcas123456789 întreabă: