Daca ai avea doar antigel, ar aparea pe refractometru un punct de inghet egal sau mai jos de -40
Asta ar insemna ca ai prea mult antigel concentrat, ceea ce duce la sedimente si depuneri chiar in exteriorul instalatiei (oxid alb pe colierele furtunelor, spre exemplu).
Daca prin "doar antigel" te referi la antigelul gata preparat la -20 sau -30 de grade, ala contine deja apa in ambalaj, si il torni fara a-l mai dilua.
Pentru masina e bine sa pui antigel in doza recomandata. Nici prea mult, am zis de ce, dar nici sa circuli doar cu apa distilata (nici vara), pentru ca antigelul are proprietatea de lubrifiere a circuitului, iar fara el cedeaza foarte repede pompa de apa.
Eu cumpar mereu concentrat + apa distilata, si fac amestecul egal 1:1, obtinand o temperatura de inghet undeva pe la -30 de grade, suficient pentru Romania.
Verfica cu densimetru.Pui densimetru in antigel curat, asta daca ai, daca nu iei 1 litru de la magazin,apoi scoti si din masina ta o sticla de juma de litru,vezi cat se scufunda densimetru in fiecare.
Ai rezolvat problema
Nici nu-ti trebuie densimetru,poti folosi un betisor, la care atasezi la un capat o greutate, astfel incat sa tina betisoru pe verticala, sa il scufunde in lichid, dar nu total.
Poti si cu refractometru daca ai, dar trebuie sa compari intre anntigel curat si ce ai tu in motorul masinii.
Avantajul la refractometru este ca folosesti doara o picatura de lichid.
Stanmariusvasile întreabă: