| EndooR0 a întrebat:

De ceva vreme ma tot gandesc sa imi modific motorul, acum ca a sosit iarna vreau neaparat sa fac asta. Motocicleta pe care o detin este un Hyosung GT125RC din 2016. Problema e in felul urmator; ca toate motoarele de 125 se invarte pe la 15 cai putere,iar eu nu sunt cel mai usor om asa ca cei 14, 6 cai cam se chinuie. In ultima vreme am iesit foarte rar cu ea preferand masina exact din cauza puterii. Acum daca o sa ziceti asta sa stiti ca NU o sa renunt la ea (am investit extrem de mult in ea facand-o exact pe gustul meu, incepand de la carenaj modificat si vopsea cu perla, efecte si altele pana la frane de raicing si altele ). Ce vreau este daca cineva detine acest model sau unul asemanator si ma poate ajuta cu o metoda prin care sa ii maresc puterea.(nu vreau cifre de un 650cc dar macar un 20-25 de cai in loc de cei 14 si ceva ). Tot caut de vreo luna kit-uri de marire a pistonului si a camerei de explozie ( big bore kit) la un 150cc sau 180cc cum are yamaha sau ktm dar nu gasesc absolut deloc. (Asta e cea mai buna varianta din cate m-am interesat). Sunt deschis la orice varianta, eu gasind urmatoarele :
-jet kit (se modifica intrarile la carburatoare),
-filtru de aer sport (am pus deja, pa pa 400 de lei si parca era mai bine cu cel original),
-evacuare sport ( am facut, galerie originala fara intermediara si finala akrapovic cu diametrul marit la iesire),
-E.C.U ( nu stiu cu ce se mananca sad, din cate am inteles face parte din electronica si ca se poate pune unul sport care este foarte scump sau se poate rescrie softul, dar nu stiu pe nimeni care sa faca asa ceva la moto).
Excludem din start varianta de a pune motorul de pe varianta de 250cc deoarece :
-NU MA RISC SA AM PROBLEME CU GARDA (asta recomand la toata lumea)
-am schimbat interne si de cand il am l-am tinut in "puf"[mers frumos, nu bruscat si consumabile de cea mai buna calitate(ulei de racing, filtre la fel, bujii iridium, etc.)]

2 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Nu ma pricep la motoare dar cu banii investiti in aceasta motocicleta si banii dati pe ea, nu puteai cumpara una putin mai puternica?
Bravo tie daca vrei sa modifici asta, dar eu unul nu stiu cum, poate cineva de aici stie.
Oricum ai nevoie si de aceasta resoftare ca modificarile pe care le faci sa fie luate in calcul de motor.
La o masina daca schimbi turbina, intrecoolere, admisie si alte modificari si nu faci si resoftare ca sa cunoasca noile modificari, nu castigi putere! Acelasi principiu si aici.
Orice modificare faci e nevoie si de test dyno caci altfel poate fi un efect placebo.
De ce te-ai apuca iarna de modificari? a pentru ca sta pe loc.

| EndooR0 explică (pentru Simpatic):

Modorul sesizeaza noile modificari prin reglarea carburatoarelor, oferindui o cantitate mai mare de aer prin flitru sport si o iesire mai libera prin evacuare se sesizeaza o diferenta dar inca nu am gasit o modificare generala incat sa necesite softul plus ca nu stiu pe nimeni care scrie softuri moto. Fac aceste modificari iarna deoarece motorul oricum sta in garaj. Vara daca motorul sta desfacut pentru tuning pierd vremea frumoasa si iesirile cu amici, iarna chit ca e intreg sau bucati tot in garaj sta.