| Iulii_Iulii_1997_ivqD a întrebat:

Salutare. De curand am intampinat o problema legata de masina. In urma schimbarii kitului de ambreaj, daca las masina in liber isi pierde curentul sau nu-mi dau seama ce are si se opreste motorul. Service-ul unde am schimbat kitul de ambreaj mi-a spus la momentul de fata ca ar fi de vina sonda de turatie, in alta parte ca bateria ar fi de vina si tot asa m-am plimbat si n am gasit niciun raspuns concret. Faza e ca pornind clima, am observat ca mai nou apa scade la 0, fiind ceva probleme cu termostatul. Intreb ca poate a mai întâmpinat cineva aceasta problema. Masina este un ford Mondeo mk3. Multumesc.

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Nu-l baga in seama pe asta, zice amintiri din USA.
La inlocuirea ambreajului e posibil sa se fi atins (rupt) senzorul de turatie de pe volanta. Inlocuieste-l.
Partea cu temperatura motorului e separata de cea a senzorului.
S-a defectat termostatul si/sau rezistenta incandescenta de incalzire a antigelului, daca aceasta exista. Numai pe cateva motoare diesel am vazut aceasta rezistenta.
In momentul in care pornesti clima, ia mult din caldura motorului. Un pont ar fi sa o treci pe recirculare, ca sa nu traga aer inghetat, de afara. Probabil e si termostatul blocat deschis, si pierde caldura si prin radiatorul din botul masinii, care normal, pe vremea asta ar trebui sa fie rece, sa nu prea circule antigelul in el. La un motor diesel ai temperatura normala de functionare (adica peste 70 de grade), in minim 10km de mers, asta fara rezistenta electrica. Cele cu rezistenta incalzesc motorul spre 90 de grade, in vreo 5 minute.
Motoarele pe benzina ajung la 80-90 de grade in 5 minute, fara rezistenta.
Motorul nu se mai opreste la relanti in momentul in care scade temperatura lui spre "0" pe bord, deoarece se activeaza din nou socul, care baga mai mult combustibil in motor, o tine ca si accelerata. Valabil atat la benzina, cat si diesel.
Este posibil si sa fie alte cauze decat cele explicate de mine aici; la inlocuirea ambreajului se "rascoleste" o mare parte a compartimentului motor, si de aici pot aparea multe probleme pe urma (mufe rupte, tije indoite, etc). Problema relanti-ului ar mai putea fi si de la o clapeta de aer decalibrata, de exemplu.
Daca ar fi senzorul de pe volanta defect, ala din pacate nu apare nici pe diagnoza cu eroare, apar cel mult erori de ardere pe cilindri (misfire). Trebuie sa il inlocuiesti "orbeste", adica il cumperi, si vezi daca ai dat banii degeaba, sau nu. De fiecare data cand se inlocuieste un senzor, e obligatoriu sa se dea cu spray de contacte pe mufe.

10 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Verifica bateria, alternatoru, asta trebuiau s-o faca aia la care ai dus masina si au spus ca ar putea fi bateria.Ar trebuie sa aiba scule sa verifice daca alternatoru incarca, daca bateria se incarca si deja trebuie sa stie, nu doar sa spuna s-ar putea bateria.Sa verifici o baterie si alternatoru nu dureaza decat cateva minute,nu sti ce mecanici is aia, probabil is pompieri laughing
Daca pornesti ce clima aeru conditionat spui? Cand pornesti clima adica aerul rece, pleaca ventilatoru pentru AC asta daca ai mai multe ventilatoare si de acolo si scaderea tem apei, dar nu ar trebuie sa se intimple daca termostatu functioneaza corect, deci sigur termostatu este problema pentru tem apei.
Curentu se pierde ca ai pe undeva ceva care consuma la greu, sau nu stiu dar motoru nu ar trebuie sa se opreasca nici in cazul unui consum mare.Ai putea sa ai ceva la alternator.Deci verifica alternatoru si dupa treci mai departe.
Alternatoru il poti verifica tu singur macar asa cat de cat. daca ai un aparat de masura pornesti masina si masori la baterie cati V vin, trebuie sa vina undeva la 14 V la baterie, daca nu vine accelerezi si vezi.Bine asta este asa o masurare nu exacta dar de ex un alternator aproape sa fie mort il poti vedea in felul asta. Iara la tine daca se opreste motoru cred ca alternatoru e dus aproape de tot, deci il poti verifica cum am aratat.Cu motoru oprit ar trebuie sa ai la borne 12 V iar pornit tot la borne sa vina 14 V.Bine ca aia la service au scule de aparate masoara amperaju vede daca e bun etc.

| Iulii_Iulii_1997_ivqD explică (pentru relian):

Mersi pentru informatii, voi merge undeva si voi cere măsurarea voltilor. Iar cat despre termostat, am uitat sa mentionez atunci cand apa scade la 0 in bord, motorul nu se mai opreste deloc.

| Iulii_Iulii_1997_ivqD explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Cum ai mentionat si tu, probabil cel care a schimbat ambreiajul a atins senzorul respectiv si de acolo si pierderea de curent in momentul cand masina este in liber, si ma refer in mers daca o scot din viteza isi pierde curentul si se opreste. Imediat după ce mi-a inlocuit ambreiajul a luat masina si a testat sa vada cum merge si primul lucru spus cand a vazut chestia asta a fost ca i acel senzor. Tind sa ti dau inca odata dreptate si pe partea cu termostatul, masina stand in 1k turatii pe liber nu i mai da voie sa scada turometrul si de acolo nici nu se mai opreste. Iti multumesc pentru raspuns.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Iulii_Iulii_1997_ivqD):

Cu Focusul 1.8 TDCI al unui prieten, aveam problema opritului la relanti, si ne-a zis un "meserias" cu diagnoza, ca avem injectoarele moarte pe 2-3 cilindri (ne-a aratat acele erori misfire). Am mers direct la atelier de reconditionat injectii. Aia au facut testul "cu borcanele", iar injectoarele noastre mergeau perfect. Am mers la un mecanic specializat pe Ford, iar ala a mers direct la senzorul de citire a turatiei "de jos", parca pe vibrochen era.
Nu a trebuit inlocuit, ci demontat si curatat. Masina a mers perfect dupa asta.
Nu pierde curent pe acolo, el nu mai citeste pozitia pistoanelor, si baga motorina de aiurea in motor. La turatie mai mare, cu o cantitate considerabila de combustibil, merge aproape normal (dar fumega). La relanti e cantitate mai mica de combustibil, si distribuita aiurea nu ajunge pentru a tine motorul pornit.

| Iulii_Iulii_1997_ivqD explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Inainte sa schimb ambreiajul pe masina a fost montat gpl. Dupa ce a fost schimbat masina era cu totul diferita, tragea foarte bine motorul. Acum am observat ca daca merg cu masina in benzina in treapta 1/2 pana trece de 1800 ture motorul da in nas ca o dacie. Pe gpl masina merge perfect si nu da in nas. Si cu toate astea masina trage mult mai bine in gpl decat in benzina, la modul ca trage ca un motor 2.0 benzina.

| Iulii_Iulii_1997_ivqD explică (pentru Iulii_Iulii_1997_ivqD):

Bine citind mai mult am inteles ca asta ar fi si din cauza ca motorul ar fi rece, dar nu inteleg de ce face asa doar in benzina

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Iulii_Iulii_1997_ivqD):

Nu stiu pe unde intra GPL-ul, dar e posibil sa intre pe galeria de admisie, ca la motoarele clasice. Explicatia e simpla: supapele de aer se deschid corect, la momentul potrivit, deci gazul intra cum trebuie. Benzina e distribuit de injectoare pe comanda electronica, pe baza impulsurilor date de senzorul de jos, care e defect, deci benzina intra aiurea, nu apuca sa explodeze, ca e pulverizata prea devreme sau prea tarziu

| Iulii_Iulii_1997_ivqD explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Senzorul de relanti sau care, de precizat cum spui si tu, cand merg cu masina pe benzina se simte un miros de benzina, care în urmare e pulverizata mai devreme probabil si nu explodeaza

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Iulii_Iulii_1997_ivqD):

E senzor cititor de turatie, undeva in zona de jos al blocului motor, ori pe vibrochen (arborele cotit), ori pe volanta (in carcasa ambreajului sau pe capatul blocului motor).

| Iulii_Iulii_1997_ivqD explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Mersi mult pentru raspunsuri.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Iulii_Iulii_1997_ivqD):

Nu-l baga in seama pe asta, zice amintiri din USA.
La inlocuirea ambreajului e posibil sa se fi atins (rupt) senzorul de turatie de pe volanta. Inlocuieste-l.
Partea cu temperatura motorului e separata de cea a senzorului.
S-a defectat termostatul si/sau rezistenta incandescenta de incalzire a antigelului, daca aceasta exista. Numai pe cateva motoare diesel am vazut aceasta rezistenta.
In momentul in care pornesti clima, ia mult din caldura motorului. Un pont ar fi sa o treci pe recirculare, ca sa nu traga aer inghetat, de afara. Probabil e si termostatul blocat deschis, si pierde caldura si prin radiatorul din botul masinii, care normal, pe vremea asta ar trebui sa fie rece, sa nu prea circule antigelul in el. La un motor diesel ai temperatura normala de functionare (adica peste 70 de grade), in minim 10km de mers, asta fara rezistenta electrica. Cele cu rezistenta incalzesc motorul spre 90 de grade, in vreo 5 minute.
Motoarele pe benzina ajung la 80-90 de grade in 5 minute, fara rezistenta.
Motorul nu se mai opreste la relanti in momentul in care scade temperatura lui spre "0" pe bord, deoarece se activeaza din nou socul, care baga mai mult combustibil in motor, o tine ca si accelerata. Valabil atat la benzina, cat si diesel.
Este posibil si sa fie alte cauze decat cele explicate de mine aici; la inlocuirea ambreajului se "rascoleste" o mare parte a compartimentului motor, si de aici pot aparea multe probleme pe urma (mufe rupte, tije indoite, etc). Problema relanti-ului ar mai putea fi si de la o clapeta de aer decalibrata, de exemplu.
Daca ar fi senzorul de pe volanta defect, ala din pacate nu apare nici pe diagnoza cu eroare, apar cel mult erori de ardere pe cilindri (misfire). Trebuie sa il inlocuiesti "orbeste", adica il cumperi, si vezi daca ai dat banii degeaba, sau nu. De fiecare data cand se inlocuieste un senzor, e obligatoriu sa se dea cu spray de contacte pe mufe.