| wallnut0 a întrebat:

Salutare!

Dețin cu Focus MK2 din 2005, motor 2.0 benzina 145cp.

În treapta a 5-a la 2000 rpm am undeva la 75km/h.

Mama are un Logan 1.6 de 86cp, iar ea in treapta a 5-a are 70km/h.

Este normal sa am aproape aceeași viteză în aceeași treaptă la ambele mașini, ținând cont de diferența de capacitate a motorului cat de de caii putere a acestora?

4 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Raportul turatie/viteza este dat de raportul grupului diferential montat pe masina. Este o transmisie mecanica fixa, pe pinioane, nu are cum sa greseasca "un pic", totul merge la fix acolo.
Este irelevant ca una are 75 si alta 70 sau 60 sau 90.
Producatorii au studiat randamentul motorului in diferite situatii, si au ales aceste rapoarte pentru eficienta maxima in fiecare caz.
Nu ii pasa nimanui daca e Focus la fel ca Logan, sau nu. Important este sa ai toata puterea folosibila, cu un consum cat mai mic.

| wallnut0 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Salut!

Am un coleg la munca care are un Opel meriva și a avut o problema asemănătoare. Din ce am înțeles a fost la un mecanic și ar fi avut o problema la ECU.

Știu că nu are treabă că e Logan sau Focus, doar că mi se pare ireal faptul că Focusul are 2.0 145cp, Loganul are 1.6 86cp, iar amândouă sa prindă 100 km/h in treapta a 5-a la 3000rpm.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru wallnut0):

Problema de ECU de la Opel se manifesta de obicei prin intreruperi, lipsa de comunicare cu bordul sau chiar oprirea motorului. Nu cu turatia vs viteza, ca astea, dupa cum am spus, sunt rapoarte fixe, pe pinioane mecanice, exact ca la ceas. Daca producatorul a facut ca masina sa aiba 75km/h la 2000rpm cu a 5-a, atat va prinde.
Singurele modificari care pot interveni in acest raport sunt anvelopele mai mari sau mai mici decat cele cu care este reglat vitezometrul, sau patinarea ambreiajului.
Patinarea ambreiajului este o defectiune destul de grava, care de obicei se manifesta printr-un miros deranjant, si nu prea mergi mai mult de o luna cu acest simptom, fara sa se agraveze inspre imposibilitatea de a mai merge cu masina (se tureaza in gol, mai ales cand dai de panta, nu mai trage).
Poti sa te uiti pe Youtube la masini identice cu ale tale, in videoclipuri de genul "Focus 2.0 0-100", sa vezi daca si la ei sunt aceleasi turatii, ca sa te convingi.
Eu ma ocup cu diagnoze, iar in unele cazuri, pot face adaptari ale vitezometrelor/kilometrajelor, in functie de anvelopele montate pe masina. La Opelul meu, de exemplu, se seteaza diferit pentru anvelope R15/R16 si cele mai sportive, R17/R19. Vitezometrul va inregistra diferit, iar turatiile vor vi mai mici la anumite viteze, daca se monteaza anvelope mai mari. Dar vorbim de diferente mari, de la R15 la R19.

| KovacsB a răspuns:

Nu este normal, una din ele are probleme, du-le pe ambele la mecanic.