De obicei o astfel de problema apare de la garnitura de chiulasa. Niciodata de la conducte apropiate.
Eu am patit-o recent, de la conductele apropiate. De regula o garnitura da chiuloasa arsa da si alte simptome. De regula...
E motor Isuzu?
Stiu ca la Opelurile 1.7 diesel cu motor Isuzu se duce chiuloasa, si din cauza asta ajunge ulei in antigel.
Trebuie sa mergi la un mecanic sa-ti demonteze chiuloasa, atunci vezi daca e de acolo, si e primul lucru de verificat.
Am avut si eu o Vectra 1.7 TD, cu motor Isuzu, dar dupa kw din talon, puterea era de 82cp, daca imi aduc aminte bine. Cand am cumparat-o, un prieten mecanic s-a uitat cu scarba la ea, mi-a zis sa ma uit tot timpul la vasul de expansiune, sa nu bage ulei, cica ar fi problema des intalnita, dar nu am patit-o.
Racirea motorului se face pe apa si din cauza asta conductele cu ulei stau lipite de conductele cu apa care vin si pleaca de la radiator. E un fel de circuit, uleiul se invarte in motor ca si apa, nu sta ca o ciorba, exista pompa de ulei la turatii joase.
In timp apar fisuri intre conductele astea si uleiul din motor patrunde in apa de la radiator. De aici si in vasul de expansiune (in loc de apa se pune antigel)
Te sfatuiesc sa verifici si uleiul.
Vezi daca este vreo spuma galbena pe capacul de la ulei-motor sau pe joja. Daca este, inseamna ca ai apa in ulei si e foarte probabil sa fie garnitura de chiulasa.
Ca o precautie, stai cu ochii pe vasul de expansiune sa nu ramai fara antigel si sa cumperi alt motor.