Dintre cele enumerate de tine strict din punct de vedere al lookului, Opel Corsa C imi pare usor masina pentru femei
VW nu-mi place de niciun fel putea sa fie si Arteon
As alege deci Opel Astra G dintre cele 3, musai sa fie cutie automata
Daca sunt mai multi banuti nu strica nici Astra H GTC, cele cu un body kit care semana cu varianta OPC arata minunat asa vechiute cum sunt, dar e adevarat sunt in 2 usi si nu sunt la fel de practice precum cele in 4 usi (sau 5 ca asa se numesc)
Tinere bine ai venit de partea benzinarelor, welcome to gasoline side cum ar zice cavalerii Jedi!
Ca preferinte, Corsa C, pentru ca imi place mult cum se simte masina la condus.
Le-am condus si reparat pe toate, am si detinut un Astra G. Pot sa-ti fac cate un rezumat la fiecare:
Golf 4 1.6 (exista si mpi, si fsi)
Nu imi place mie platforma Golfului, se conduce ca drecu, e inghesuita/incomoda, supraevaluata pe piata si de catre prostime.
Avantaje:
-calitate ok, tabla decenta (acum sunt multe ciuruite, ca-s vechi)
-mecanicii le stiu pe dinafara
-piesele destul de ieftine
Dezavantaje:
-am zis ca e dezastru ca feeling, zici ca e Dacia 1300, te lupti cu volanul sa iei o curba
-pasagerii din spate trebuie sa stea in pozitie umeri-craci
-extrem de multe erori, sistemul ESP nu functioneaza la niciuna
-geamurile prost montate pe macara, daca incerci sa le deschizi iarna, cade geamul inauntru si e complicat de desfacut portiera
-multiple probleme electrice, printre care contactul pedalei de frana, inchiderea centralizata imposibil de reparat
-motoarele sunt destul de slabe, majoritatea consuma ulei, se decalibreaza clapetele de aer si mereu au erori pe sondele lambda (check engine aprins permanent).
-casetele de directie cedeaza subit la toate, ramai pe drum cu directia aproape blocata, reparatia costa 700-1000 de lei, inlocuirea spre 2000 de lei.
Subliniez ca mie nu imi place VW, cu atat mai putin Golf 4, care e mult, MUUUULT mai prost decat un Ford Focus 1 sau Renault Megane 2, care s-au vandut mai slab in perioada respectiva, Golf 4 si fratii care imparteau aceeasi platforma (Leon 1m, Octavia 1, Audi A3) fiind pe locul 1 in topul vanzarilor si review-urilor pozitive.
Opel Astra G
Am avut una hatchback, 2001, impecabil in proportie de 90%, dar bineinteles, la al 4-lea proprietar, cu revopsiri si kilometraj penibil de mic (dat inapoi cu siguranta).
Avea 1.6 8v (cod z16se), teoretic un motor indestructibil, practic doar un motor decent. Este mult mai rentabil motorul 1.6 16V, se simte la fel la intretinere si plecari de pe loc, dar trage mult mai bine in ture.
Avantaje:
-masina mica dar foarte incapatoare, stau 5 adulti in ea mult mai bine decat in Golf 4
-pe langa pozitia in scaune ok, mai are si portbagaj suficient
-calitatea interiorului este foarte buna, nu prea le vezi cu rupturi sau accesorii stricate
-piesele penibil de ieftine, mai ieftine decat la Logan
-tinuta de drum surprinzator de ok, cu toate ca vizual, masina iti da senzatia ca e o roaba usoara.
Dezavantaje:
-ECU a fost montat din fabrica direct pe motor, in timp se strica niste conexiuni din el, iar reparatia duce spre 1000 de lei
-casetele de directie se uzeaza si bat enervant (dar nu te lasa in drum)
-motoarele nu-s wow, consuma ulei multe din ele
-majoritatea au fost tinute departe de service si spalatorie, le iei in conditie foarte proasta
-design-ul e urat, mie chiar imi era rusine cu ea. Oriunde parcam, mai erau inca 2-3 identice, pline cu oameni de la tara.
Uite si un clip cu ea, inainte sa o vand: https://youtu.be/zqv1C53thBo
Am folosit-o putin, dar au intrat destul de multi bani. M-a lasat ECU si pe mine, am avut de schimbat multe consumabile, inclusiv conductele de frana. Dar macar mergeam cu o masina care se deschide din telecomanda, trage de toti caii, consuma putin si nu are nici o eroare la diagnoza. Golf 4 nu poate performanta asta.
Opel Corsa C:
Imi place pentru ca e putin mai moderna decat Astra G, iar pozitia in scaune este joasa, ca la Vectra. Am condus mult una 1.2 benzina (4 cilindri si ~75cp), cu gaz si ulei Liqui Moly lasat la misto cate 20-25. 000km. Motorul era "parfum", se simtea cilindreea mica + gaz doar la urcari, in rest se putea mentine viteza de croaziera 120-130km/h fara sa sune a blender. Si caroseria statea bine pe sosea, nu balansa. In schimb derapa foarte usor pe ud, asta e "boala lor". Nu cred ca exista niciuna cu ESP.
Avantaje: (tocmai le-am zis)
-feeling foarte misto
-la fel ca Astra, mica afara si mare inauntru; nu am stat in spate, probabil e mai putin spatiu, dar pentru 2 oameni e super. Portbagajul e mare pentru clasa ei, cam la fel cu cel al Astrei g
-consum mic, putere ok
-dotari bune pe ele, gasesti clima automata, trapa electrica de sticla, interior din piele, etc
-design placut cel putin din punctul meu de vedere
Dezavantaje:
-acelasi tip de ECU problematic, montat direct pe motor
-aceeasi caseta de directie care bate
-am vazut multe cu rugina in portbagaj, zona amortizoarelor
-coloana de directie are modul (CIM) ca la Astra H, care poate face probleme (citeste cheia greu, nu mai merge claxonul, nu mai revine semnalizarea).
M-am lungit, dar sper ca ti-am fost de folos.
Din clasa compactelor din anii 2000, eu consider cele mai reusite ca fiind Ford Focus 1 (pentru simplitate, spatiu, calitate si in special tinuta de drum extraordinara) si Renault Megane 2 pentru futurism si feeling. Cand urcam in Megane 2 1.6 16V dupa Astra G, parca luam o masina cu 10 ani mai noua. Totul era mult mai bun, de la confortul in scaun pana la tinuta de drum si raspunsul motorului.
În loc de Golf 4, poți lua o Skoda Octavia 1, pe aceeași platformă, aceeași tehnică, dar mai spațioasă și puțin mai ieftină. De asemenea, Seat Toledo 2, o berlină sau Seat Leon 1, un compact asemenea lui Golf 4. Model identic cu celelalte 2 modele.
Opel, mașini fiabile, dar ușor subapreciate datorită succesului modelului Golf.
Dar, atenție mare la Opel la kilometri parcurși și întreținere. Căci modelele Opel sunt folosite mult și ca mașini de marfă.
Fara nicio indoiala.as opta pentru golf 4.este o masina suuuper fiabila.din toate punctele de vedere.nu consumq mult iar mentenanta este super usoara.