1.2 e cam palid la putere, pentru caroseria de Astra G, care e destul de rigida. Pentru mers urban insa, e foarte ok.
1.7 isuzu am avut, generatia veche de vreo 82cp. In ciuda reclamei negative de la toti care stiau ca e motor isuzu, mi s-a stricat doar alternatorul, boala cronica la Opelurile vechi. Cunosteam proprietara care il avea de +10 ani, ne ocupam noi de cativa ani de servisarea masinii, si n-a avut niciodata probleme la motor. Se apropia de 300. 000km. Turbina era obosita cand a ajuns la mine, si facea galagie, iar la pornire pe ger, pornea usor, mergea 10 secunde bine, apoi 30 de secunde galopa cu fum, dupa care isi revenea. Probleme absolut normale, pentru o masina cu km ei, care n-a vazut decat ulei, motorina, mizerie si bagaje.
Despre motoarele 1.4 si 1.6, din nou stii o prostie. 6.5% e probabil consumul mixt. Extraurban consuma ca orice benzinar echilibrat, spre 5%. Urban, de asemenea, ca orice benzinar, intre 8 si 12%, in functie de trafic, conditii meteo si temperatura de functionare (direct proportionala cu distantele parcurse).
Daca ai nevoie de depasiri, urcat zone deluroase, mers peste 100km/h cu mai mult de 2 persoane, ia-ti 1.4 sau 1.6; Daca vrei masina de naveta, ia-ti 1.2.
Dieselul de 1.7 nu e cine stie ce, putere mare nu are, consumul mic se simte doar daca ai de facut multi km. Pentru o naveta de genul 5-6 km extraurban, urmati de 2-3 urban, sau invers, da, e mult mai bine cu diesel. Daca e doar urban sau doar extraurban, ti-e mai bine cu benzinar. E si mai putin costisitor, incepand de la baterie, iar iarna, pana iti da caldura un diesel, ajungi inghetat la destinatie.