Eroarea este data in legatura cu >> Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit: Implausible adica o problema la
Circuitul senzorului de poziție pentru controlul impulsului turbocompresorului
Cauze posibile :
1. Cablare și/sau conexiuni de la/la senzor de poziție a paletelor (G581) defect
2. Modul de control al motorului (ECM) defect
3. Senzor de poziție a paletelor (G581) defect
De verificat :
1. Verificare/înlocuire siguranțe
2. Verificați cablarea și/sau conexiunile de la/la senzorul de poziție a paletelor (G581)
3. Verificați senzorul de poziție a paletelor (G581)
4. Verificați funcționarea mecanică a turbocompresorului
5. Verificați alimentarea cu vid de la/la electrovalvă pentru controlul presiunii de supraalimentare (N75) și actuatorul turbocompresorului (Wastegate)
Nota : Când această defecțiune este intalnita la motoarele VW EA888 de generația a 3-a, cum ar fi motoarele 1.8T/2.0T bazate pe Golf 6 2014+, Golf 7 și 1.8T/2.0T (în plus, multe dintre motoarele 2016+ Audi EA888 bazate pe generația 3 MLBevo), după instalarea kitului de reparații wastegate, verificați dacă poziția reală se încadrează în intervalul specificat. Cel mai simplu mod de a identifica motorul din a 3-a generație se bazează pe wastegate-ul complet electric (fără control al vidului) cu kituri de reparații disponibile pe baza VIN la dealer.
Eu cred ca tu ai mai adugat de la tine cele 2 zeroruri, prt ca nu exista codul ala ce ai scris tu pe aici. Codul este p2263 atit, zerourile alea is de la tine, sau cine ti-a dat acel cod, la dat aiurea.
Cind vezi asa un cod cu litera P in fata, nu mai e nevoie sa spui ce masina ai, P asta e universal, adica e legat de cine misca masina, de motor, transmisie etc, cauti codu ala nu conteaza la ce masina, toate masinile au motor, transmisie si alte accesorii, asta inseamna P asta de la acel cod.
Codu arata ca pierzi presiune, ori ca turbina nu mai baga cit trebuie, cum trebuie, presiune in admisie.
Din ce cauza? Is mai multe cauzele baga aici ce am mai citit si inteles eu:
-Furtune, sparte, crapate, ori coliere slabe, ma refer astea ce pleaca de la turbina pana la adminsie in motor.
-Garniturile de la turbina, semeringuri cum le zic romanii, ar putea sa fie ciupite si sa piarda ulei, verifici si vezi acolo la conductele ce duce la turbina, daca se vede ceva ulei.Asta ar arata ca pe la rulment, pe la garnitura de la rulmenti scapa ulei, deci si presiune.
-Valva care controleaza cate gaze sa treaca prin turbina, aia poate sa ramana deschisa sa formeze acolo calamina, ori actuatorul, sau motorasul care o controleaza sa fie defect, in felul asta turbina, nu mai este rotita cu aceiasi viteza, nu mai are acelasi rpm, pentru ca o parte din gazele arse din motor ies pe la valva asta, nu mai trec toate prin turbina, ca urmare Compresorul, adica roata cealalta care baga presiune in admisie, nu are la rindul ei destul RPM, nu baga aer cit trebuie.
-Turbina, sau cum se mai numeste, aia peste care trec gazele arse, sa aiba paletele alea cu calamina pe ele, la fel poate afecta rpm turbinei, automat si al compresorului, deci mai putina compresie la partea de admisie.
-Daca ungerea axului turbinei nu se mai face corect, pentru ca semeringurile scapa, atunci turbinele pot atinge peretii carcasei si iar ar fi problema, cu rpm deci si cu compresia.
-O alta cauza, ar putea fi de la catalizator, sa fie ala infundat, caz in care gazele arse nu is evacuate corespunzator si iar, afecteaza rpm turbinei, de acolo cum am spus presiunea in admisie.
Asa sa verifici tu, ai putea verifica doar acel motoras, sau actuator cum se mai numeste, sa vezi daca actioneaza parighia aia sau nu.
E ceva asa ca cit sa zic mai mic ca un pumn, sau cit un pumn, de la care pleaca o tija de metal si se conecteaza acolo la corpul turbinei.
Ei chestia asta este acel actuator, asta misca acea valva ce am spus eu, ori o facut copy/paste cineva aici, Simpatic, ce spune acolo Wastegate, asta e valva aia ce am spus eu mai sus care controleaza cit de mult sa roteasca turbina, aia controleaza rpm turbinei, deci si cit aer sa bage in admisie.
Cineva in masina trebuie sa accelereze, sa decelereze, in timp ce tu sau altcineva sa s e uite la acea tija daca se misca sau nu.
Asa iti dai seama daca actuatorul ala, este de fapt un mic motoras electric, controlat de computerul masinii, care prin acea tija inchide sau deschide acea valva ce spun.
Doar sa ai grija pe unde iti bagi miinile, capu, in timp ce motorul functioneaza.
De asemenea poti inspecta turbina, cum am zis sa nu aibe ulei pe acolo pe ea, pe linga, uleiul fiind semn ca semeringurile scapa.
In interior sa vezi axu turbinei, sa vezi turbina daca are calamina sau acea valva, nu ai cum, decat daca desfaci turbina de tot.
Ca idee, daca acea tija miscata de actuatorul ala se misca, atunci ala e bun, ai probleme cu turbina in sine, caz in care ori o repari, ori pui alta, cam astea is optiunile.
Bobina actuatorului de la turbina. N75Poate fi conectorul sau bobina arsa.
Este chiar in spatele turbinei.
Alexandru250201 întreabă: