Iti dau cateva sfaturi:
1. Nu te grabii sa dai banii
2. Uita-te/testeaza cateva masinii sa-ti faci o idee cum trebuie sa se comporte o masina in mintiile ei
3. Daca ai banii in mana, uita-te pe site-urile de anunturi si fii pe faza, se intampla sa gasesti masini la preturi bune, daca esti destul de rapid poti face o achizitie buna
4. Pune in principal pret pe functionalitate, nu te astepta la o masina imaculata, daca mai are o zgarietura mai profunda, o indoitura nu e problema, se intampla multe in trafic, in parcari, daca esti perfectionist, cu timpul cand ai bani poti sa o rezolvi problema, daca nu te deranjeaza asta, cu atat mai bine, ramai cu un ban in buzunar, masina sa fie buna, tabla se repara
Golful e o masina de blonda, celelalte sunt limuzine.
Audi are intretinerea foarte scumpa, pentru ceea ce ofera.
Opel e cel mai puternic, are motor cu tehnologie superioara (are injectie CR, pe cand VW si Audi au PD), si e mai ieftin si decat Dacia, la pretul pieselor.
Nu e foarte ok sa ai 150cp ca si incepator, dar e singura masina din exemplele tale.
Stiu, motoarele CR(Common-Rail) au inceput sa le puna dupa 2009(pe golf mk6), pe cand Opel le are din 2003.
Cat despre cai putere, nu sunt adeptul vitezei(maxim 140) dar in cazul unei depasiri prefer sa traga masina, nu sa ma dau jos sa o imping...
Din cele de mai sus un A4B6 ti-as recomanda, dar totusi sa cauti unul intretinut si sa fie in toate mintile lui. Sunt multe pe pieta, ai de unde alege.
Pe partea de "tabla" sunt mai reusite fata de Golf V, toate au dublu climatronic, plus ca are 131cp spre deosebire de 105, pentru tine poate nu e un detaliu decisiv, dar personal numarul cailor e un factor destul de important la mine.
Singura mea retinere fata de aceasta alegere e ca este un model destul de vechi, si in banii aia poti face o alegere mai buna, daca vrei sa pastrezi masina pe o perioada mai indelungata.
Am cumparat cateva B6-uri in ultimul timp(pentru. revanzare), si chiar am fost multumit de ele, nu am intampinat probleme grave, mai un fir rupt intre portiera si stalp, mai un releu defect, putin joc la stutul de la pompa de vacum, dar nimic care sa-mi dea bataie de cap, probleme normale specifice varstei la care stiam despre ce e vorba din primul moment, destul de comune, destul de ieftin si usor de rezolvat.
Orice ai alege, modelele de sus in general sunt masini bune, dar trebuie sa le verifici bine sa stii la ce te astepti, daca nu esti priceput, exista posibilitatea sa te lovesti de probleme.
Acum, trebuie sa recunosc, cu Vectra C nu am prea avut de aface pentru ca nu e o masina tocmai cautata la noi, prin urmare am o retinere in a recomanda acel model deoarece nu sunt tocmai informat despre problemele acestuia, despre fiabilitate, da, am auzit cateva cuvinte care nu sunt tocmai de bine despre acest model dar prefer sa nu intru in detalii, nu are rost sa te induc in eroare aiurea. Dar daca vrei sa scotii banii pentru acest model, fii atent pe ce-i dai, sa nu dai mai multi bani decat merita acel model.
Dupa cum am zis, fata de Golf si A4, Vectra-urile sunt mai rar intalnite, bine, poate ca in principal romanul stie cam VW, Audi, BMW si de aici retinerea fata de Opel si alte modele.
Asta pe de o parte.
Pe de alta parte la banii aia poti gasi o masina si mai buna, sau mai bine spus, mai noua, aici ma duce gandul la un Ford Focus, Ford Mondeo care cel mai adesea au kilometrii mult mai putini, au aspect, si toate cele, piesele din cate stiu oricum sunt mai ieftine fata de Audi, deci ar putea fi o idee mai inspirata fata de Audi, VW, Opel, acum desigur important e ce vrei tu.
Despre Ford am auzit doar cuvinte rele.
Cat despre Opel-uri, la mine in oras este plin de ele... astra g, h, vectra C(imposibil sa lipseasca dintr-o parcare unul).
Dupa cum ai zis si tu, romanul stie VW AUDI BMW SEAT SKODA, in mare parte VAG(excluzand BMW-ul).
Cat despre masinile VAG, nu prea am avut ocazii prea multe sa le testez.
Cat despre Vectra C, am auzit cuvinte nu prea bune aduse motorului de 150cai, dar daca stam sa ne gandim, orice masina are defectul ei.
Golf 5, parca este prea mic, sunt o persoana inalta, si am nevoie de spatiu, pe care golf 5 nu il ofera, si nici motorul de 1. 9TDI nu ofera prea multe, la cei 105cai.
Cat despre A4, imi place, dar din cate stiu are mari probleme la butoanele din interior(se deterioreaza extrem de usor).
Cat despre Opel, un minus mare, mi se pare interiorul, care unul personal nu prea imi place.
Cu butoanele oarecum asa e, vopseaua butoanelor e cam sensibila, bine sa nu exageram, le apesi frumos nu sunt probleme, dar daca dai cu unghia in mod repetat, da e posibil sa se deterioreze mai rapid, dar totusi sa nu uitam ca vorbim de masini cu cativa ani buni vechime.
Acum nu e o problema mare, in principal cel mai uzat e blocul de lumini, ala il poti schimba, 50-100 de lei si ai rezolvat problema.
Si in functie de caz mai sunt butoanele de la geamurile electice (se schimba si alea cu altele noi, se gasesc kit-uri pe piata) si cel mai "grav" butoanele de la clima, care se schimba cu tot cu clima, din ce stiu nu sunt doar butoanele de vanzare (poate pe e-bay sunt, dar la noi nu cred) si in rest cei de la dezmembrari nu le vand separat.
Un panou de clima in stare foarte buna e undeva la 200 de lei.
Nu ar trebui asta sa fie un criteriu decisiv, daca gasesti o masina si-ti place pana la urma poti investii 100 de euro si ai toate butoanele noi.
Acum sincer sa fiu sunt destul de rare cazurile in care acele butoane sunt sterse chiar foarte tare.
Uite cum aratau butoanele la masina mea personala, care avea 280. 000km, erau ca noi, totul tine de cum a fost intretinuta masina.
https://imgur.com/a/qGdXv
Banuiala mea e ca daca a fost siliconat bordul respectiv butoanele, acel silicon a atacat vopseaua si din acest motiv se deteriorau mai repede.
Stiu, dar din pacate a4b6 131cai este euro3... si un a4b7 2.0 depaseste mult banii pe care ii am la dispozitie, venind vorba de alte cateva sute de euro din start, schimb ulei, distributie, etc.
Daca nu ai mari asteptari de la un B7, il prinzi si in bugetul tau.
Chiar acum cateva saptamani am vazut unul la 4600€, distributie ulei schimbate, interior de piele frumos, dar pe partea de exterior avea imperfectiuni cam pe fiecare element, asa ca am zis pas.
Vreau ceva sa tin undeva la peste 5ani. Fiind masina de inceput nu prea as vrea sa ma despart de ea... de aia sunt atat de nehotarat, de cateva luni bune citesc articole despre masinile pana in bugetul meu...
Am gasit ceva decent, la 4100€... tipul anuntului nu imi inspira incredere... adica, nu vad mai nimic despre masina.
https://www.olx.ro/......a08pP.html
Nu te poti baza pe anunt, nu te poti baza nici pe poze, una e in poze, alta e la fata locului. Daca e atractiv, mergi si vezi masina, de abia atunci iti faci o impresie despre ea.
Despre descriere, din nou nu e un criteriu decesiv, unii nu sunt priceputi la facut poze, altii nu stiu ce sa scrie, altii mai baga dotari de la ei, altii platesc alte persoane sa le puna anuntul. Nu te poti baza pe asta.
Si daca masina ar fi ok, ar merita 4000€?
Eu zic ca da.
Iti dau cateva sfaturi:
1. Nu te grabii sa dai banii
2. Uita-te/testeaza cateva masinii sa-ti faci o idee cum trebuie sa se comporte o masina in mintiile ei
3. Daca ai banii in mana, uita-te pe site-urile de anunturi si fii pe faza, se intampla sa gasesti masini la preturi bune, daca esti destul de rapid poti face o achizitie buna
4. Pune in principal pret pe functionalitate, nu te astepta la o masina imaculata, daca mai are o zgarietura mai profunda, o indoitura nu e problema, se intampla multe in trafic, in parcari, daca esti perfectionist, cu timpul cand ai bani poti sa o rezolvi problema, daca nu te deranjeaza asta, cu atat mai bine, ramai cu un ban in buzunar, masina sa fie buna, tabla se repara
Cat despre Opel, am gasit unul decent pot zice, la 4100€
https://www.olx.ro/......a08pP.html
Nu vreau sa vorbesc in necunostinta de cauza, motorul 1. 9tdi 131cai, nu este cumva euro3?
Toate de 1.9 tdi 131 cp sunt euro 3 (AVF AWX) sau cel de 101 cp (AVB) la Audi/VW ma refer.
Mai este pe A4 B6, motorul de 116 cp (1.9) euro 4, generatie noua (care a fost pus si pe A4 B7) dar sunt destul de rare, doar pe unele din 2004 sunt puse.
Vreau sa ma feresc de euro3... Ca la ce conducere avem, sigur o sa mai bage alte 3/4taxe...
Da, aici asa e. Eu am trecut la B7 din acelasi motiv, sau in alta ordine de idei sa nu pierd atat de mult la masina in cazul in care baga ai vreo taxa, deci am preferat sa-mi vand masina pe banii buni la momentul oportun, decat sa ma las la voia "parlamentului".
Acum sincer sa fiu nu cred ca-s parlamentarii atat de prosti cat sa bage o taxa enorma cat sa nu mai merite sa iei aceea masina.
Nu toti isi permit euro 5, euro 6, nu la ce salarii avem noi.
O sa se vanda si aceste modele oricum, nu-ti permiti euro 5, 6, dar un 3, 4 tot iti permiti. Cel putin asa gandesc eu.
Treptat da, poate vor marii taxele si la aceste norme de euro, dar cativa ani eu zic ca sunt sigure si aceste norme.
Si pe de alta parte, daca e asa cum am inteles eu, 100 de euro pe an, chiar nu-mi pare o taxa mare pentru euro 3 in momentul de fata.
Da, daca e sa luam in calcul o masina non euro, care probabil ea valoreaza 500-800€ si ai taxa 200€ pe an, da, e clar ca nu merita.
Dar cat timp ai totusi o masina care valoareaza cateva mii de €, nu cred ca e o problema asa de mare 100 hai maxim 200€ pe an.