Eu nu recomand 1.9, ci 2.0
2.0 are consum de ulei din start, problema cu pompa de ulei, si o calitate cu o idee mai slaba decat 1.9, dar trage bine de tot... Nu merita sa-ti iei porcaria aia 1.9 105cp, ca si ei ii pocneste turbina, si ea are volanta cu masa dubla, injectoarele tot PD proaste sunt, si majoritatea au si DPF. E mica diferenta de fiabilitate, cand tragi linie.
Daca vrei ceva fiabil iei 1.7 CDTI, 1.9 CDTI/JTD/TID sau un CRDI, nu fratele rahitic al lui 2.0 TDI
La 2.0 TDI mai ai si problema turbinei slabe, si a consumului de ulei din start.
Injectoarele, volanta si distributia "pica" pe la orice diesel din prezent, nu ai ce face. Sa nu uitam de EGR si DPF.
Eu te sfatuiesc sa iei 2.0 TDI, daca iti place.
Un motor superior lui ar fi 1.9 JTDm de la Alfa Romeo, dar si aia e o masina costisitoare.
Mergi pe ce iti place. Daca esti suficient de documentat, si ai parte de service bun, nu e chiar cum spune lumea.
Da... e clar ca pot pica avand in vedere numarul mare de km, asta si voiam sa aflu, daca pica mai des la motorul 2.0 vag sau ca la oricare alta masina. Dar vad ca multa lume confirma zvonurile nefiabilitatii lui si nici cel common rail parca nu prea are pareri de bine...
Cel mai probabil ma orientez spre 1.9. Cu siguranta, o sa am grija si pun piese de calitate pe oricare ar fi, insa n-as vrea sa vizitez des service-ul.
Mersi! mai astept niste pareri
Eu nu recomand 1.9, ci 2.0
2.0 are consum de ulei din start, problema cu pompa de ulei, si o calitate cu o idee mai slaba decat 1.9, dar trage bine de tot... Nu merita sa-ti iei porcaria aia 1.9 105cp, ca si ei ii pocneste turbina, si ea are volanta cu masa dubla, injectoarele tot PD proaste sunt, si majoritatea au si DPF. E mica diferenta de fiabilitate, cand tragi linie.
Daca vrei ceva fiabil iei 1.7 CDTI, 1.9 CDTI/JTD/TID sau un CRDI, nu fratele rahitic al lui 2.0 TDI
E unul am in momentul de fata doua masini cu motor de 2. 0TDI 140CP, ambele B7, unul cu un singur ax, unul cu doua axe, si nu am intampinat probleme, la unul am schimbat imbusul, la celalalt urmeaza sa-i pun pompa de 1. 9TDI.
Pe scurt, masinile astea au un punct slab, aici ma refer la pompa de ulei.
Ei bine, daca nu remediezi defectiunea la timp, odata si odata, tot va pica, aici intervine jocul de noroc, poti sa ai noroc, sa opresti imediat motorul si sa nu se strice nimic, sau, poti continua drumul, si sa ajungi sa strici tot motorul, plus turbina, si ce mai e.
Ei bine, cam asa a ajuns ideea ca motoarele acestea sunt pacatoase.
E logic ca cineva a descoperit aceasta problema, si pana s-a facut auzita in tot globul, au mai patit-o si altii.
Dar acum, avem net, avem forumuri, grupuri, toate informatiile necesare sunt la dispozitia ta, trebuie doar sa vrei sa te informezi, insa, chiar si asa, multi nici acum nu stiu care e treaba cu motoarele de 2. 0TDI.
Alta problema, volanta, daca bate tare, schimb-o, nu te duce asa, ca se mai intampla sa se rupa vibrochenul.
Acum alte cazuri DPF, daca face probleme, il inlocuiesti sau il anulezi.
Injectoare (la cele de 170CP) trebuie sa le verifici sa vezi daca nu-s Siemens, acele injectoare pica frecvent, si subit.
Ramai cu masina pe undeva si nu o mai poti porni.
Iar uneori se intampla sa mai pice calculcatorul de motor la aceste modele.
Daca remediezi pompa de ulei din timp, nu ar trebui sa-ti faci griji.
Daca te uiti pe site-uri straine o sa vezi 1.9 si 2.0 cu zecile care au trecut de 700.000 km.
Aduse in tara km prin minune se transforma in 160.000.
Apoi functioneaza cu motorina de unde apuca, ulei mai ieftin, mecanici mai ieftini, filtre de 5 lei si uite asa apar pe site-uri tot felul de minuni despre motoarele vag.
Din câte știu în acea perioadă Grupul VAG nu prea a scos mașini cu motor de 2.0 care sa fie fiabil, cel puțin diesel nu ți as recomanda, dacă vrei 2.0 mergi pe tfsi, dacă îți dorești un diesel mai bine cel de 1.9 care e mai fiabil
Daca ar fi sa aleg eu as alege passat, nu are rost sa dai mai multi bani pe audi că e tot același motor Volkswagen și aceeași mașină cu același șasiu...
Sunt diferente mari intre Passat si A4, incepand cu seriile b6.
La Passat s-a pus motorul transversal, frana de mana e electrica, codurile motor nu sunt toate comune.
Aa, sper sa nu vad deranjez ca aduc atatea modele in discutie, vreau sa va cer o parere si de Opel Insignia 2.0 cdti 131 cp(are un unchi de vanzare model din 2011, insa nu prea stiu despre modelul acesta doar ce am citit zilele astea), stiu de problema simering de la pompa de ulei, insa rezolvandu-i prolema asta ce parere aveti de ea?
Multumesc!
Multumesc tuturor pentru raspunsuri!
Asa am sa fac... caut un 2.0 passat/a4 vad eu acum ce gasesc mai pe gustul meu. si o sa-i fac ce e de facut... orice se repara.