anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salutare!
In ciuda tuturor parerilor, vreau sa-mi iau o masina VAG cu celebrul motor de 2.0.
Am citit luni de zile despre ele, insa imi place foarte mult audi a4 b7 si passat-ul b6 ( berline).
Va cer si voua o parere... ma joc cu focul daca vreau sa cumpar un asemenea model? Voi pe care mi l-ati recomanda din punct de vedere tehnic si al fiabilitatii? Passat-ul sau audi?
Buget am... si cu siguranta nu o sa iau orice cazan de 4000 de euro, am vazut cateva frumoase la 5500-6000 euro.
Sunt constient de problema cu axul hexagonal de la pompa de ulei al acestora si ar fi primul lucru pe care o sa-l rectific pe langa distrbutie si schimburi. Daca rezolv aceasta problema, ce credeti? Mai este ceva ce se strica specific astora 2 masini? Sunt la fel de fiabile ca oricare alta daca le rezolv pompa din prima? Sau chiar au probleme si la injectoare si altele?
Alternativa ar fi sa mai fac un efort si mai adun ceva banuti si sa-mi iau un common rail (tot passat sau audi) insa la astea 2.0 am inteles ca tot nu s-a rezolvat problema axului si pe langa asta ar fi si pompa de inalte care face span. Plus foarte multi senzori si mult mai multe pretentii, e adevarat?
Buget as avea poate si acum de un a4 b8, insa n-as vrea sa ma apuc sa bag mai mult de 1.000-1.500 euro sa o pun la punct ( distributie, filtre, ulei), dar daca imi da lovitura si cu o pompa de inalta pacatoasa, ma pune la pamant...
M-am uitat si dupa e90 facelift, insa si acolo e problema lantului de distributie... acolo cum e? Lantul ala incepe sa zornaie sa dea semne? Sau se poate intampla sa bubuie dintr-o data? Ca sa-l schimb am vazut ca imi va trebui aproape 1000 de euro, insa daca fac asta nu cred ca sa am probleme ca la motoarele VAG cu pompe sau stiu eu ce altceva...

Voi ce imi recomandati? Motoare PD, common rail VAG, sau un bmw? Sunt constient si de normele de poluare.
Multumesc frumos pentru timpul acordat, vreau sa aud parerile voastre ca sincer mi-e groaza sa nu imi dau o gaura nasoala in buzunar.

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Eu nu recomand 1.9, ci 2.0
2.0 are consum de ulei din start, problema cu pompa de ulei, si o calitate cu o idee mai slaba decat 1.9, dar trage bine de tot... Nu merita sa-ti iei porcaria aia 1.9 105cp, ca si ei ii pocneste turbina, si ea are volanta cu masa dubla, injectoarele tot PD proaste sunt, si majoritatea au si DPF. E mica diferenta de fiabilitate, cand tragi linie.
Daca vrei ceva fiabil iei 1.7 CDTI, 1.9 CDTI/JTD/TID sau un CRDI, nu fratele rahitic al lui 2.0 TDI

10 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

La 2.0 TDI mai ai si problema turbinei slabe, si a consumului de ulei din start.
Injectoarele, volanta si distributia "pica" pe la orice diesel din prezent, nu ai ce face. Sa nu uitam de EGR si DPF.
Eu te sfatuiesc sa iei 2.0 TDI, daca iti place.
Un motor superior lui ar fi 1.9 JTDm de la Alfa Romeo, dar si aia e o masina costisitoare.
Mergi pe ce iti place. Daca esti suficient de documentat, si ai parte de service bun, nu e chiar cum spune lumea.

| kevin12 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Da... e clar ca pot pica avand in vedere numarul mare de km, asta si voiam sa aflu, daca pica mai des la motorul 2.0 vag sau ca la oricare alta masina. Dar vad ca multa lume confirma zvonurile nefiabilitatii lui si nici cel common rail parca nu prea are pareri de bine...
Cel mai probabil ma orientez spre 1.9. Cu siguranta, o sa am grija si pun piese de calitate pe oricare ar fi, insa n-as vrea sa vizitez des service-ul.
Mersi! mai astept niste pareri

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru kevin12):

Eu nu recomand 1.9, ci 2.0
2.0 are consum de ulei din start, problema cu pompa de ulei, si o calitate cu o idee mai slaba decat 1.9, dar trage bine de tot... Nu merita sa-ti iei porcaria aia 1.9 105cp, ca si ei ii pocneste turbina, si ea are volanta cu masa dubla, injectoarele tot PD proaste sunt, si majoritatea au si DPF. E mica diferenta de fiabilitate, cand tragi linie.
Daca vrei ceva fiabil iei 1.7 CDTI, 1.9 CDTI/JTD/TID sau un CRDI, nu fratele rahitic al lui 2.0 TDI

| OldSoul a răspuns:

E unul am in momentul de fata doua masini cu motor de 2. 0TDI 140CP, ambele B7, unul cu un singur ax, unul cu doua axe, si nu am intampinat probleme, la unul am schimbat imbusul, la celalalt urmeaza sa-i pun pompa de 1. 9TDI.

Pe scurt, masinile astea au un punct slab, aici ma refer la pompa de ulei.

Ei bine, daca nu remediezi defectiunea la timp, odata si odata, tot va pica, aici intervine jocul de noroc, poti sa ai noroc, sa opresti imediat motorul si sa nu se strice nimic, sau, poti continua drumul, si sa ajungi sa strici tot motorul, plus turbina, si ce mai e.

Ei bine, cam asa a ajuns ideea ca motoarele acestea sunt pacatoase.
E logic ca cineva a descoperit aceasta problema, si pana s-a facut auzita in tot globul, au mai patit-o si altii.
Dar acum, avem net, avem forumuri, grupuri, toate informatiile necesare sunt la dispozitia ta, trebuie doar sa vrei sa te informezi, insa, chiar si asa, multi nici acum nu stiu care e treaba cu motoarele de 2. 0TDI.

Alta problema, volanta, daca bate tare, schimb-o, nu te duce asa, ca se mai intampla sa se rupa vibrochenul.

Acum alte cazuri DPF, daca face probleme, il inlocuiesti sau il anulezi.

Injectoare (la cele de 170CP) trebuie sa le verifici sa vezi daca nu-s Siemens, acele injectoare pica frecvent, si subit.
Ramai cu masina pe undeva si nu o mai poti porni.

Iar uneori se intampla sa mai pice calculcatorul de motor la aceste modele.


Daca remediezi pompa de ulei din timp, nu ar trebui sa-ti faci griji.

| Panamax a răspuns:

Daca te uiti pe site-uri straine o sa vezi 1.9 si 2.0 cu zecile care au trecut de 700.000 km.
Aduse in tara km prin minune se transforma in 160.000.
Apoi functioneaza cu motorina de unde apuca, ulei mai ieftin, mecanici mai ieftini, filtre de 5 lei si uite asa apar pe site-uri tot felul de minuni despre motoarele vag.

| Iisus2002 a răspuns:

Din câte știu în acea perioadă Grupul VAG nu prea a scos mașini cu motor de 2.0 care sa fie fiabil, cel puțin diesel nu ți as recomanda, dacă vrei 2.0 mergi pe tfsi, dacă îți dorești un diesel mai bine cel de 1.9 care e mai fiabil

| kevin12 a răspuns (pentru Iisus2002):

Diesel doresc, pentru ca fac naveta la 30km ( din care 15 km autostrada) si sincer imi place motor diesel...
Da, am vazut ca 1.9 este mai fiabil insa este mai lipsit de putere (cai)
Multumesc pentru raspuns!

| Iisus2002 a răspuns:

Daca ar fi sa aleg eu as alege passat, nu are rost sa dai mai multi bani pe audi că e tot același motor Volkswagen și aceeași mașină cu același șasiu...

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Iisus2002):

Sunt diferente mari intre Passat si A4, incepand cu seriile b6.
La Passat s-a pus motorul transversal, frana de mana e electrica, codurile motor nu sunt toate comune.

| kevin12 a răspuns:

Aa, sper sa nu vad deranjez ca aduc atatea modele in discutie, vreau sa va cer o parere si de Opel Insignia 2.0 cdti 131 cp(are un unchi de vanzare model din 2011, insa nu prea stiu despre modelul acesta doar ce am citit zilele astea), stiu de problema simering de la pompa de ulei, insa rezolvandu-i prolema asta ce parere aveti de ea?
Multumesc!

| kevin12 a răspuns:

Multumesc tuturor pentru raspunsuri!
Asa am sa fac... caut un 2.0 passat/a4 vad eu acum ce gasesc mai pe gustul meu. si o sa-i fac ce e de facut... orice se repara.