Cuplu foarte mare. daca nu stii sa moderezi mana pe acceleratie te arunca de te ia toti dracii. kawa are cuplu foarte mare. daca stii ca te mananca in fund sa apesi pe gaz nu iti lua motor atat de mare. singura limitare este mana ta pe gaz. daca stii ca te mananca si esti genul ala care iubeste viteza, nu iti lua 750 cmc. o sa te omoare.
deci raspunsul e asta:
1. daca te mananca in fund sa te joci cu acceleratia aia, nu iti lua 750cmc. te va omori.
2. daca esti genul calm, fara probleme cu manetele si rotirea lor pana ies pistoanele din motor, poti incerca sa incepi pe 750. desi e mult. nu zic sa iti iei 125 ca vrumvrum ca te vei plictisi enorm, ia-ti un 600. cu cat creste capacitatea motorului cu atat sansele tale ca incepator sa traiesti scad. motorul cere viteza, experienta nu te ajuta. te poti panica, nu stii cum sa reactionezi in situatii limita si te pui in cap singur.
sfat venind de la unul care are permis de A de 2 luni si am incercat sa incep pe SS de 1000 cmc. nu a fost o idee buna
Nu doar cuplul la turatii joase il poate tranti, ci si frana de motor. Daca la 100km/h se incurca in viteze (se intampla la cei care vin de pe scutere centrifugale sau biciclete), il tranteste de se juleste pana-n cur. Si nu e nevoie sa schimbe, e de ajuns sa lase acceleratia prea brusc.
De aia am recomandat ceva peste 125, adica 125-175-250.
Nu sunt eu cine stie ce biker, n-am mai urcat pe-o 'mobra' de vreo doua veri, dar am apucat sa ma dau cu diferite motoare, la nivel de incepator. Pe 125 ma simteam cel mai ok.
Am urcat si pe Yamaha de 1000, racire pe apa, a fost ok dar era mult peste capul meu, m-ar fi stresat enorm in trafic.
Pai una e 600 alta e miara. are altfel rapoartele in cutie, altfel dispusi caii pe turatie. problema cu frana de motor o rezolva in timpul scolii. niciun instructor cu capul pe umeri nu lasa studentul sa dea poligonul daca are o eroare atat de mare ca frana de motor. si la 600 cmc te arunca doar daca sari din 15000 de ture in 3000. adica diferente foarte mari. gen din a6a in a3a. in rest nu ar trebui sa aiba probleme. poate doar la kawasaki. are motorul ciudat si arunca aiurea rau la frana de motor
750cc? Mi se pare mult prea puternica pentru un incepator.
As zice ca abia dupa una-doua veri cu ceva peste 125cc, iti permiti sa treci la un motor adevarat.
Eh rahat. nu stau cu permis de A cu bricheta. te dai 1 luna cu ea si vrei mai mult. eu am inceput anul asta cu permisul si mi-am luat un fz6. 100 cai. e super ok. cuplu maxim la 7000 de ture, pana acolo e relativ blanda. motocicleta este atat de puternica pe cat de proasta ai mana pe gaz.
Motocicleta este superba numai ca e ca si cum ai pune un proaspat sofer intr-un Ferrari. Sfatul meu e sa incepi de la cele cu motoare mai mici si ulterior sa le schimbi sau eventual poti sa limitezi motocicleta iar cand capeti mai multa incredere si crezi ca nu te mai satisface, poti sa i-o scoti limitarea...