Ac e aerul aconditionat si se foloseste vara sa nu mori de caldura. Iarna la dezaburirea parbrizului
AC pornit are avantajele:
-raceste habitaclul daca e cald afara, sau bate soarele
-dezabureste rapid parbrizul.
Dezavantajele sunt:
-creste consumul de combustibil cam cu 1l/100km in mers sau 0.5l/ora in stationare
-scade puterea in special la relanti, la plecarile de pe loc
-masina e mai galagioasa de afara (se aude compresorul si merg des ventilatoarele)
-motoarele mai mici resimt mai tare scaderea de putere cu aerul conditionat, in special cele pe benzina.
Dar per total avantajele folosirii instalatiei AC depasesc micile dezavantaje, din pricina confortului.
Daca ai masina cu clima automata, nu iti recomand sa dezactivezi niciodata AC-ul, pentru ca e bine sa functioneze din cand in cand, altfel apar probleme ale instalatiei. Specialistii in AC au spus ca trebuie pornit macar o data pe saptamana, chiar si iarna, pentru ca odata cu freonul, in instalatie circula si ulei, care intretine instalatia. Daca nu il folosesti, se usuca conductele, si pot de exemplu sa crape garniturile.
Daca ai AC manual, apesi tu pe buton din cand in cand, ideal la dezaburirea parbrizului, chiar si pe vreme rece, ca sa nu ai probleme pe viitor cu instalatia.