| sunshine28 a întrebat:

Salutare la toti.

As avea o intrebare pentru cei care cunosc si sunt pasionati de masini.

Ma intereseaza sa cumpar de la cineva un Opel Astra F din 1996, motor de 1.4 8V. Acuma principala problema este ca masina are 320.000 de km.
Am intrebat persoana respectiva la cat timp schimba filtrul si cat ulei adauga la cati km mi s-a spus ca filtrul l-a schimbat la 15.000 de km si a adaugat 100gr la 3000 de km.

Ce parere aveti? La cati km are masina exista riscul sa am probleme gen segmentare sau chiar sa cedeze de tot motorul?

O idee cam cati ani ar mai duce masina?

Proprietarul sustine ca a facut in 2 ani 100.000 km si ca fost intretinuta permanent si ca merge perfect pe orice distanta.

Multumesc!

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

320.000km poate fi o cifra buna, daca masina este la kilometrajul real.
100ml la 3000km e, de asemenea, un consum de ulei mic, pentru motoarele alea. Multe din ele consuma un litru si ceva, la 10. 000km (ca si alte motoare second hand, pe benzina).
Masina poate sa mai duca 5 ani fara probleme, sau sa cedeze ceva in anul urmator.
Te sfatuiesc sa ii faci schimbul de filtru + ulei la 10. 000km, nu la 15. Pentru ea e bun uleiul Mobil sau original GM, de 10W40, cu filtru MANN. Nu pune Castrol sau filtre de 10 lei, ca nu mai merge bine.
Problemele Astrei F sunt mai mult la tabla. Cele hatchback au aripile spate cu probleme, pragurile si zonele din jurul acestora. Alea break nu au probleme decat cu pragurile, eventual si cu hayonul. Cele berlina (mai rare), doar cu pragurile.
Mie imi plac Opelurile din anii '90, inca am o Vectra A cu multe dotari si motor misto. A fost facuta o data tinichigeria acum vreo 10 ani, a trebuit sa o refac si eu in 2016. Acum nu ma mai dezlipesc de ea.
Chiar si intretinuta, o Astra F nu ar trebui sa coste mai mult de 600 de euro, decat daca a fost reconditionat recent motorul, sau caroseria.

| sunshine28 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Multumesc mult pentru raspuns.

1 răspuns: