Motoarele aspirate nu prea raspund chipurilor si resoftarilor, prin simplul motiv ca nu poti ajusta nimic: compresia e fixa, avansul daca nu e perfect nu merge bine, amestecul e si el la limita, orice +/- strica mersul motorului, si scade puterea. Un soft poate doar sa iti anuleze limita de turatie, si sa imbogateasca foarte foarte putin amestecul in demaraj, lucru care poate se va simti mai rau in mers, si cu siguranta va afuma bujiile.
Doar la masinile supraalimentate (cu turbo/compresor) poti scoate multa putere in plus, pentru ca turbina simuleaza capacitatea mai mare, iar dupa ce cresti de exemplu de la 1 bar (presiunea aerului in asmisie) la 1.5 bar, vei putea arde mai mult combustibil in motor, fara sa afumi bujiile, iar puterea va creste considerabil. Dar trebuie sa ai biele, turbina si galerii de admisie care sa reziste la asemenea solicitare.
Cu un chip poti sa cresti si cu 40 cp puterea, dar depinde de chip si de masina. La BMW se poate
Sunt voci care sustin ca un chip bun iti poate da vreo 24 cai si vreo 40 nm in plus. Nu stiu daca merita, dar daca gasesti vreun chip bun la un pret mic, s-ar putea sa merite.
Ferii întreabă: