Nu stiu, eu studii superioare nu am vrut de la inceput, pentru ca vreau sa am propria afacere (atelier), in care sa pun osu' la treaba.
Pune si tu in balanta, vezi ce ar conta mai mult: experienta practica, sau teoria.
Mie imi spusese patronul service-ului in care am fost, ca s-a apucat de facultate tarziu, spre 40, dupa ani buni de mecanica, ca i s-a parut prea usor, si ca nu a invatat nimic nou.
Gandeste-te la ce ai vrea sa faci dupa ce termini studiile. Eu din ce am vazut prin service-uri, ca inginer ai putea fi sef pe sectoare (esti seful unor meseriasi, faci programari, calculezi costuri, repartizezi lucrarile in functie de priceperea fiecaruia), mecanic motoare (diagnoza, sisteme de alimentare si alte cele, unde aia cu 10 clase isi prind coada), si cam atat. Ai putea lucra ca simplu mecanic, la suspensii, transmisii s.a.m.d., dar bineinteles ca nu ti-ar conveni, ca asta poti face cu 8 clase si cursuri de 3 luni...
Alte posturi pentru cei ca tine, sunt la statiile ITP, sau chiar la RAR.
Daca lasi facultatea 'mai usor', si incepi sa lucrezi in service, ai putea alege varianta motoarelor si electronicii auto, ca sa-ti foloseasca atat practica, cat si facultatea.
Daca vrei totusi sa te tii de facultate, mergi la service doar in vacante, si cand ajungi la master, te angajezi.
In primul rand, nu prea te ia nici un service, fara experienta in mecanica efectiv. Daca nu te-ai ocupat de reparatii la propria masina, nu ai sanse sa stai la service, decat ca simplu practicant, si nu o sa primesti nici un ban, cel putin la inceput, cand trebuie sa ti se explice si cele mai banale lucruri, daca nu ai experienta deloc.
Eu sunt tinichigiu, am mers de nevoie la practica fara bani (tinichigerie-vopsitorie), dar norocul meu a fost ca aveam experienta in mecanica (ucenicie la negru de pe la 16 ani), si in timpul practicii am fost destul de util, chestie care mi-a 'deschis portile' spre un post. Dar nu am stat decat cateva luni, ca nu era avantajos. Multa munca, putin timp liber, putini bani.
Am un prieten care lucreaza de 3 ani intr-un service, ma va lua cu el si ma va invata. Primele 3 luni voi lucra fara salariu pana invat cum sta treaba, dupa treptat voi avansa. Problema este ca nu stiu daca procedez corect facand asta.
Nu stiu, eu studii superioare nu am vrut de la inceput, pentru ca vreau sa am propria afacere (atelier), in care sa pun osu' la treaba.
Pune si tu in balanta, vezi ce ar conta mai mult: experienta practica, sau teoria.
Mie imi spusese patronul service-ului in care am fost, ca s-a apucat de facultate tarziu, spre 40, dupa ani buni de mecanica, ca i s-a parut prea usor, si ca nu a invatat nimic nou.
Gandeste-te la ce ai vrea sa faci dupa ce termini studiile. Eu din ce am vazut prin service-uri, ca inginer ai putea fi sef pe sectoare (esti seful unor meseriasi, faci programari, calculezi costuri, repartizezi lucrarile in functie de priceperea fiecaruia), mecanic motoare (diagnoza, sisteme de alimentare si alte cele, unde aia cu 10 clase isi prind coada), si cam atat. Ai putea lucra ca simplu mecanic, la suspensii, transmisii s.a.m.d., dar bineinteles ca nu ti-ar conveni, ca asta poti face cu 8 clase si cursuri de 3 luni...
Alte posturi pentru cei ca tine, sunt la statiile ITP, sau chiar la RAR.
Daca lasi facultatea 'mai usor', si incepi sa lucrezi in service, ai putea alege varianta motoarelor si electronicii auto, ca sa-ti foloseasca atat practica, cat si facultatea.
Daca vrei totusi sa te tii de facultate, mergi la service doar in vacante, si cand ajungi la master, te angajezi.