| LiviuC a întrebat:

Salutare, ma numesc Cristi am 19 ani si sunt student la Autovehicule Rutiere anul 1 program de zi. Momentan e ok cu facultatea ma descurc insa doresc ca incepand din anul 2 sa ma transfer la ifr (frecventa redusa) si sa ma apuc sa lucrez intr-un service pentru a capata si experienta totodata (deoarece la facultate nu fac practica deloc si nu inteleg mare lucru), si astfel voi putea invata mult mai multe despre masini, voi castiga si niste bani (pentru a plati si facultatea si altele). Mai am 3 ani, ma gandesc ca daca ma transfer acum din anul 2, totodata cu acesti 3 ani de facultate voi avea si 3 ani de experienta in domeniu (in service), insa nu stiu daca sa fac asta sau nu, daca sunteti in domeniu si cunoasteti va rog sa ma ajutati. Multumesc anticipat! Dau funda pentru cel mai folositor raspuns!

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Nu stiu, eu studii superioare nu am vrut de la inceput, pentru ca vreau sa am propria afacere (atelier), in care sa pun osu' la treaba.
Pune si tu in balanta, vezi ce ar conta mai mult: experienta practica, sau teoria.
Mie imi spusese patronul service-ului in care am fost, ca s-a apucat de facultate tarziu, spre 40, dupa ani buni de mecanica, ca i s-a parut prea usor, si ca nu a invatat nimic nou.
Gandeste-te la ce ai vrea sa faci dupa ce termini studiile. Eu din ce am vazut prin service-uri, ca inginer ai putea fi sef pe sectoare (esti seful unor meseriasi, faci programari, calculezi costuri, repartizezi lucrarile in functie de priceperea fiecaruia), mecanic motoare (diagnoza, sisteme de alimentare si alte cele, unde aia cu 10 clase isi prind coada), si cam atat. Ai putea lucra ca simplu mecanic, la suspensii, transmisii s.a.m.d., dar bineinteles ca nu ti-ar conveni, ca asta poti face cu 8 clase si cursuri de 3 luni...
Alte posturi pentru cei ca tine, sunt la statiile ITP, sau chiar la RAR.