Pai ce ai studiat, daca nu stii nici 'utilajele' (sculele), nici componentele auto?
Invata prima data cheile:
-tubulare
-inelare
-fixe
-combinate;
Biții:
-imbus
-torx
-M
-șurubelniță in cruce
-ș. dreapta
Apoi componentele motorului:
-bloc motor
-chiulasa
-galerii (admisie-evacuare)
-injectoare
-ax cu came
-pistoane
-vibrochen
-baie ulei
Anexele lui:
-alternator
-pompa apa
-pompa injectie (dupa caz)
-compresor aer conditionat (dupa caz)
-pompa directie
-pompa vacuum (la unele).
Ai multe de invatat, daca te uiti pe Youtube, gasesti multe ilustratii folositoare. Cauta si canalul "nerd mechanic", sau asa ceva, e un pusti care le explica bine.
Da-o in colo ca nu trebuie sa studiezi ca sa te lovesti de tipuri de surubelnite si chei, ca sunt aceleasi pentru toate meseriile.
Si daca stii care e motoru, si care e filtru de aer, nu te ajuta cu nimic, daca nu stii ceva despre ele.
Mi se pare aiurea intrebarea, pentru cineva care munceste intr-un service.Mai ales ca ai studiat si mecanica.
Si eu am facut un liceu de profil, si am terminat tehnician auto gradul 1. Si mai mergeam si prin vacantele de vara sa lucram la service-uri.
Ti-arata mecanicu, uite asa ridici masina pe elevator, asa schimbi uleiu, asa schimbi filtre, ca asta faceam cel mai des, eram ucenic.
Si ma mai bagam pe unde ma mai pricepeam.
Dar nu venea nici o data mecanicu sa-mi zica, ba, vezi ca trebuie sa scoti filtru de polen, si sa-mi zica si ce scule sa folosesc. Imi spunea si pleca. Si eu trebuia sa ma uit sa vad cum sunt prinse, cum desfac, de unde etc.
Dar te obisnuiai, eu am fost numai la reprezentante, si veneau aceleasi marci de masini, cu aceleasi sisteme.
Apoi am trecut la bucsaraie, placute de frana, schimbari segmenti pistoane, mai multe. Mi-ar fi placut sa ma tin de meseria asta, da nu m-am tinut eu de capu ei.
Skrayf întreabă:
GheorghitaYagar întreabă: